• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

SaandraR skrev 2014-01-15 15:52:31 följande:

Åh så tråkigt att höra. För mig kom det inte igång alls av sig självt, men eftersom du börjat blöda lite så vet jag inte, om jag vore du skulle jag nog försöka få ett till vul(eller hur länge sen va det du gjorde ett?)
    Har bestämt mig för att åka till gynakuten imorgon bitti, så här orkar jag inte ha det.
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-01-16 03:27:06 följande:

Det blev ingen augustibebis heller:(

I tisdags fick vi se ett hjärta slå och inatt var det över. Känns så orättvist. Haft så många missfall nu ( tre) så jag har tappat självförtroendet. Kroppen sviker en liksom. Ver inte om jag vågar försöka igen ... Det kanske är försent? Jag kanske är för gammal (38) ..? Är så ledsen!

Men nej vad jobbigt! Vet precis hur du känner det! Jag är ju också lite äldre och åldern oroar mig en del!

Vi följs åt mot nya tag!
  • Solros78

Jaha, missfall nr två då på fyra månader konstaterat idag, i v 6+3. Varit på gynakuten nu mitt på dagen och de kan inte se något foster eller så på ultraljudet. Hon såg någon uppklarning (vad det nu är) i livmodern men det var det enda. Så problemet är nu att de måste kolla med blodprov först att det inte är något utomkveds eller så, jag har lämnat blodprov idag och ska göra det igen på måndag så hör läkaren av sig sen och bestämmer hur fortsättningen blir.

Jag mår helt ok i detta, jag har liksom gråtit färdigt och bearbetat detta under veckan, nu vill jag bara få ut allting och få börja om på nytt.

Tack för allt stöd!

• Solros78

Tack för allt stöd tjejer!

Jag har alltid kännt att när man är gravid känner man sig så speciell, som att man är med i en speciell, fin klubb. Så känns det nu med, om än på ett ledsamt sätt, vi med dessa erfarenheter är med i en speciell klubb och de som inte är med där kan inte förstå på samma sätt. Den här tråden är verkligen ovärderlig!

Nu ska jag satsa på viktminskning och nyttigt leverne och sen ser jag fram emot att få satsa på ny graviditet!

• Solros78
    Patricia4 skrev 2014-01-17 23:03:13 följande:
    Jag vet man är trött ledsen och uppgiven samtidigt vill man ju få chansen att försöka igen och absolut inte få infektioner! Efter tre missfall på raken har jag lärt mig att hjälpa kroppen att få ut resterna. Även om det tar emot. Men jag gör det för nästa möjlighet. Idag åkte jag som sagt skidor och efteråt kom det ut en massa klumpar. Innan hade blödningen nästan avstannat. Blödde ut hinnsäcken och det mesta natten till torsdag. Men jag vet att det är mer som måste ut. Därför kämpade jag en mil på skidspåret. Faktum är att det var den enda tiden idag som jag inte grät eller var deppig så det är bra för psyket med. Kram!!
    Hur ska man veta om allt kommer ut och om man behöver medicinsk hjälp? Jag blöder liksom konstant nu, ungefär som vid mens, men inga klumpar än så länge. Men samtidigt har ju mitt avstannat så tidigt, det syntes ju inte ens något foster på vul, så jag vet inte hur mycket klumpar som kan finnas?
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-01-18 14:57:22 följande:

Hej

jag tänker att så länge du inte får feber och du blöder så jobbar kroppen på att få ut det som ska ut. Om man har blödningar överdrivet länge (tror upp till två veckor är normalt) och mår konstigt är det nog bra att söka hjälp.

Jag har haft missfall i vecka 5 och då var det inte alls mycket klumpar som kom ut, mer som vid en vanlig mens och blödde lika länge som en mens också,

fast jag blöder aldrig länge så det där tror jag varierar. jag rör på mig varje dag för att få ut resterna. Idag var det powerwalk 5 km innan jobbet..

Nu sitter jag på kontoret och blev så ledsen så att jag gråter. Ville ju inte mista min lilla ärta :((
    Ok det låter ju bra. Ja det här har ju avstannat så tidigt att det kanske inte blir några klumpar. Jag ska ta blodprov på måndag men antar att det kommer att vara åt rätt håll och läkaren kanske bara tycker jag ska avvakta.
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-01-18 14:57:22 följande:

Hej

jag tänker att så länge du inte får feber och du blöder så jobbar kroppen på att få ut det som ska ut. Om man har blödningar överdrivet länge (tror upp till två veckor är normalt) och mår konstigt är det nog bra att söka hjälp.

Jag har haft missfall i vecka 5 och då var det inte alls mycket klumpar som kom ut, mer som vid en vanlig mens och blödde lika länge som en mens också,

fast jag blöder aldrig länge så det där tror jag varierar. jag rör på mig varje dag för att få ut resterna. Idag var det powerwalk 5 km innan jobbet..

Nu sitter jag på kontoret och blev så ledsen så att jag gråter. Ville ju inte mista min lilla ärta :((
    Det är ju jättejobbigt att må så dåligt, framflr allt på jobbet!
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-01-18 15:01:18 följande:

Bra jobbat! Du ska vara stolt över din träning:)
    Igår bestämde jag mig för att gå ner i vikt efter det senaste missfallet. Men idag sitter gråten i halsen hela tiden och jag vill bara dra täcket över mig och kanske tröstäta lite choklad.

Kan inte sluta tänka på hur det skulle blivit i sommar. Då är det svårt att hålla motivationen till att vara sund. Är så besviken på min kropp. Känns som att det inte spelar roll vad jag än gör, det kommer aldrig bli bra ändå...

men jag vet att jag repar mig snart, om ett par veckor hoppas jag att jag är lika peppad som du är nu. Skönt att ni finns som inspirerar, när det är som mörkast!
    Jag bestämde mig för samma sak häromdagrn så nästa vecka ska jag köra en pulverkur på några vrckor för att få en snabb förändring. Jag behöver det för mitt mående nu känner jag.
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-01-19 01:46:48 följande:
    Kör inte pulver solros

Man måste tanka kroppen med saker den behöver för att orka. Saker som innehållet näring ! För att ge kroppen de bästa förutsättningarna att bli gravid måste man äta!
    Men jag blir inte gravid just nu ändå eftersom jag precis fått mf. Jag har tänkt köra pulver i 2-3 veckor bara och sen fortsätta med vanligt men nyttigt ätande.
  • Solros78
    mimmih skrev 2014-01-19 02:47:53 följande:

Är det någon av er som vet vilken nivå hcg måste vara under för att ägglossning och mens ska komma igång? Eller vad är det egentligen mer som kan påverka det? Jag har ju lite rester kvar från missfallet, men mitt hcg går i alla fall ner. Har googlat som en dåre men hittar inget bra svar.

Under 50 har jag läst...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?