-
Jo jag menar bara att är man inte säker på att hcg är ute ut kroppen kan ju ältest visa positivt fast man är gravid/har gravidhormoner kvar istället för ha äl.Kaa76 skrev 2013-10-08 15:55:39 följande:Nej, har gjort tre vul + urin och blodprov i samband med dem så jag vet helt säkert att allt är borta. Dessutom var det ÄL test som var positivt nu, alltså inte gravtest, det får jag vänta någon vecka till med att ta :)
-
Åh vad roligt, stort grattis!Danni 83 skrev 2013-10-10 07:47:28 följande:
Titta!!! Gud vad jag är lycklig!!!
-
Usch vad jobbigt med ett sånt sent missfall, beklagar verkligen!kossann skrev 2013-10-10 07:19:08 följande:
Hej på er!
Fick bekräftat missfall i lördags v 13+5, fostret hade förmodligen dött i vecka 11-12. Opererades igår.
Sambon har varit hemma i veckan tillsammans med mej och vi har pratat om gråtit om vartannat.
Eftersom jag är 41 år så hade vi bestämt att vi försöker bli gravida tills efter semestern, sen lägger vi ner försöken. Jag har 3 ungdomar sen innan, men sambon har inga barn.
Under dessa dagarna har vi bestämt att vi försöker en gång till... Så jag hänger på er här i tråden!
-
Så skönt, idag var gravtestet äntligen negativt, två veckor och tre dagar efter missfallet. Så nu ska jag börja med äl-tester och hoppas på äl den här månaden.
-
Nu är jag lite förvirrad. Fick mens nyss. 20 dagar efter missfallet. Är inte drt rätt konstigt? Behöver jag vara orolig att det är missfallet som böder igen, fast jag inte alls blött på 1,5 vecka?
-
Tipsar om clearblues äl-Tester, då får man liksom ja eller nej, inga osäkerheter, väldigt skönt!paron skrev 2013-10-12 18:04:42 följande:
Hej alla. Då va man hemma från Turkiet igen och mensen satte så klart igång ordentligt. Denna gång tänkte vi testa äl stickor och tog en sticka i torsdags då vi kom hem till Sverige. Visade ingenting, bara ett väldigt svagt streck. Igår tog jag en ny sticka och det var mycket starkare, dock inte liika starkt som kontrollstrecket, men nästan, idag tog jag en till sticka och det visade lika som i torsdags, alltså nästan ingenting. Förstår ingenting av dessa äl tester faktiskt, krångligt tycker jag. Hur går det för er alla andra? Pussilago*
-
Jag skulle nog vänta med bad och sex mm tills alla bruna flytningar upphört. Satsa på ny graviditet gjorde jag direkt men nu verkar jag fått mens supertidigt så jag vet inte vad som hänt, någon äl borde jag inte kunnat haft då gravtesterna visade negativa först i torsdags.Kuben skrev 2013-10-12 22:37:08 följande:
Hej alla modiga!
Kikar in hos er. Fick ma konstaterat och blev igångsatt för 11 dagar sedan. Var på återkoll i förrgår och allt var ok. Glömde dock att fråga om jag fortfarande var öppen eller om jag nu t.e.x får bada. ... har lite bruna flytningar annars inget.
Vad har ni för erfarenhet kring det? Bör jag vänta till en mens?
Väntar ni alla på en mens innan ni försöker igen? Jag är lite inne på att ev hoppa det, men det kanske är dumt? Enl läkaren handlade bara om att veta hur man ska räkna. Det känns inte jätteviktigt för mig.
-
För mig visade ett test positivt efter 15 dgr och negativt efter 17 dgr.kossann skrev 2013-10-13 09:23:19 följande:
Två veckor sa de till mej att vänta med bad och sex efter min skrapning. Hur lång tid efter ert mf visade ert gravtest negativt för er som har testat? Har beställt billiga på nätet, men har tänkt vänta ett tag innan jag testar.
-
Ja jag ska väl se det som positivt då som fick mens efter 20 dagar bara. Jag känner mig dock så förvirrad över det, varför fick jag mens så här tidigt liksom?Zunrose skrev 2013-10-14 11:23:52 följande:
ååh den här eviga väntan på mens efter missfallet..hur lång tid efter ert missfall fick ni mens?
-
Jag var på gynakuten fredag då pga blödning och fick veta att fostret dött. Missfallet skedde på måndagen, jag var hemma tisdag och onsdag tills de värsta blödningarna lagt sig. Sen jobbade jag hemifrån på torsdagen och som vanligt på fredagen.kossann skrev 2013-10-14 20:04:04 följande:
Hur länge var ni sjukskrivna efter ert mf?
Jag fick bekräftat mf förra lördagen, men skrapdes inte förrän i onsdags, så jag var hemma hela förra veckan, dvs de dagar man får sjukskriva sej själv. Idag och imorgon har jag tagit semester. Jag skulle egentligen haft det på torsdag och fredag denna veckan pga att det var beräknat att jag skulle göra fvp på torsdag, och så tänkte jag att jag tar fredagen med för att vila lite extra efteråt...
Som tur väl är så hade jag berättat för chefen, så det var inga problem att flytta mina semesterdagar till början av veckan.
Jag känner mej fortfarande väldigt upp och ner i humöret, och känner att jag skulle nog vilja vara hemma denna veckan med... men efter operationen så var det inte prat alls om sjukskrivning...