Inlägg från: karro 2014 |Visa alla inlägg
  • karro 2014

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Cayenna skrev 2014-05-16 21:34:48 följande:

Förstår det, man vill inte sitta på jobbet när det stora kommer. smile4.gif Håller tummarna att allt är klart innan helgen är slut.
    Mm, o jag jobbar som undersköterska inom vården.. Jobbar med människor hela tiden.. Och känner att under denna jobbiga tid funkar det inte alltså:( de hoppas jag med, min sambo jobbar i Norge och åker på måndag-Tors.. Så jag hoppas innerligen att det händer under helgen.
  • karro 2014

Va detta är jobbigt, började med cytotec i fredags för att stöta ut graviditeten.. Hände inte så mycket mer än att jag fick lite blödningar..men sen söndagsnatt har jag haft värk med sömnlösa nätter tills inatt.. Då jag hade kramper och värkar varannan minut. Hela min säng va sjöblöt från all svett.. Fick åka in, fick direkt komma in på ett rum. Personalen var hur goa som helst. Fick en morfinspruta och sen kom läkarn. Gjorde ett vul och de visade sig att fostret var kvar som jag misstänkt. Så nu på tisdag blir de skrapning, är jobbigt men känns ändå bra.. Att försöka gå vidare...

• karro 2014
    Solros78 skrev 2014-05-21 16:28:11 följande:
    Usch vad jobbigt, hoppas det går bra nu så du kan se framåt!
    Ja de e riktigt jobbigt, men snart så får vi ett avslut på detta...
  • karro 2014
    F89 skrev 2014-05-21 13:46:00 följande:
    Åh vad jobbigt när det dessutom blir utdraget : (

Hur kommer det sig att du behöver vänta en vecka på skrapning?
    Fanns inga tider, den första lediga tiden var på tisdag.. Ja d e jobbigt men snart så får vi ett avslut på detta och att vi kan börja gå vidare!!
  • karro 2014
    Blåsippan84 skrev 2014-05-21 13:27:05 följande:
    Tufft för dig! Styrke kramar
    Mm verkligen:( tack. Kram kram
  • karro 2014
    mom in the city skrev 2014-05-21 13:45:20 följande:
    Usch, så jobbigt att det ska behöva bli så utdraget men nu får du iaf ett avslut på det hela så att du kan gå vidare. Styrkekram till dig!
    Ja precis, vill att tisdag skall vara över nu så man kan börja fokusera framåt..:) tack tack. Kram
  • karro 2014
    Cayenna skrev 2014-05-21 15:15:07 följande:

Tufft smile4.gif Jobbigt att dem inte hade tidigare om tider, man vill ju bara bli klar och bli gravid igen.
    Ja precis, men snart är de tisdag.. Och efter de kan man börja gå vidare.. Längtar som bara den.. Även om de e hur jobbigt som helst..
  • karro 2014
    mom in the city skrev 2014-05-21 18:26:49 följande:

Tycker dock att det är dåligt att man ska behöva vänta så länge!

Det var likadant när jag fick mitt MA i december, det fanns ingen tid för vare sig skrapning eller cytotec förrän en vecka senare. Kunde inte förstå hur jag skulle orka vänta, jag ville ju bara få bort det och gå vidare men sen hade jag "tur" och kroppen kom igång och skötte allt själv redan samma kväll så skrapning eller cytotec behövdes aldrig.
    Va härligt för dig, gjorde dem ingen skrapning ändå? För o få bort alla rester o så? Fick erbjudande att ta en cytotec behandling till men risken är ju att det inte hjälper och då får jag ändå boka tid för skrapning.. Så jag kände att de var de bästa.. För att slippa gå runt såhär o vänta..
  • karro 2014
    mom in the city skrev 2014-05-21 19:30:45 följande:
    Nej, men jag hade nog hellre skrapats egentligen om jag vetat hur det skulle bli. Allt kom ut under några timmar hemma vilket var en hemsk upplevelse! Blod, vatten och klumpar bara rann så jag satt på toaletten hela kvällen, fyllde flera bindor i timmen. Hade extremt ont med kramper och svimmade två gånger pga att jag blödde så mycket. Dagen efter fick jag komma in igen för ett VUL och då såg de att allt var borta. Mitt andra mf gick också fort men det blev såklart inte lika mycket då eftersom jag inte var lika långt gången.

Hade en snabb förlossning med min son, vet inte om det hänger ihop men jag tänker att min livmoder kanske är "väldigt effektiv" när det gäller.
    Okej, men vi säger att allt kommer ut för mig innan tisdag, blir d skrapning i allafall då?

Fy vad jobbigt för dig!!!

Hur länge har du försökt att bli gravid nu efter dina två missfall? Var det två på raken?
  • karro 2014
    mom in the city skrev 2014-05-21 20:58:21 följande:
    Nej, om det kommer igång av sig självt behövs ingen skrapning förutsatt att allt kommer ut. De kollar med VUL om det finns rester kvar men på mig var allt borta. Hade fått tid för skrapning men behövde inte gå på den.

Ja, det var två på raken, ett i början av december och ett i slutet av januari, blev gravid direkt efter det första utan mens emellan. Efter det andra behövde vi en paus från allt så förra cykeln blev första försöket men mensen kom tyvärr. Har ÄL om några dagar men här cykeln kommer vi hoppa över, har en semesterresa inbokad första veckan i juni och vill inte gå och vänta på BIM/fundera på plus när vi är borta.  Sen nästa cykel blir det försök nummer två.

Blöder du något nu eller händer det ingenting?
    Ahh okej, så då kontaktar jag bara gynakuten om fostret o de kommit ut, så gör dem ett vul och kollar så allt är ute då? Om d händer innan tisdag dvs..

Ja jag blöder, har haft en jätte lite blödning (bara så de kommer lite ljusrosa på pappret när jag torkat mig) från 9-14 maj, sen från den 15 var det lite rikligare på morgonen (och började då med cytotec) o haft de tills nu då.. Kommer typ blod blandat med slem bara.. Och vad jag minns så har de enbart kommit ut en lite liten klump den 15/5..

Aa okej önskar dig all lycka!!!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?