• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Solros78 skrev 2013-11-14 08:26:20 följande:
    Ja jag testar på morgonen, vilket instruktionerna säger att man ska. Men lite dumt för då blir det ju bara sex en gång till den här äl, dåligt för chanserna känns det som.
    Testet säger ju fyra fertila dagar liksom...

Trist om den inte funkar som den ska. Den kostar ju lite så då vill man ha valuta för pengarna. Chanserna är nog goda ändå om man prickat glad gubbe dagarna. Håller tummarna!
  • Cayenna
    Sorg13 skrev 2013-11-14 19:32:08 följande:
    Tog precis gravtest CB på BM-1!!!

PLUS? Grattis i såna fall. Vilken glädje <3
  • Cayenna
    sowe81 skrev 2013-11-14 18:04:03 följande:
    Fick mensen idag, underbart. Tillbaka på banan 22 dagar sen skrapning.
    Nu blir det mys nästa helg och hoppas det tar sig annars blir nästa äl vid jul, trist när man har besök eller är bortrest. Bara att köra hårt nu vid första tillfället!!!

Fort det gick för dig att komma i fas. Brukar du ha korta cykler? Lyllos dig i sådana fall. Inte så roligt med långa, när man vill bli gravid. Lång seg väntan!!
  • Cayenna
    Sorg13 skrev 2013-11-14 19:49:50 följande:
    Där står pregnant!!är fortfarande lite skeptisk och vågar inte riktigt tro på det!

Grattis!!!
  • Cayenna

Dag 18 för mig idag. Gjorde äl test imorse och fick glad gubbe. Är nog tyvärr graviditetshormoner Har inga som helst tecken nämligen. Ska görs grav test imorn tänkte jag. Dumt
    att slösa äl test innan. Usch vilken tid det ska ta. Lite deppig idag av glada gubben! Den vill man ju bli glad av.

• Cayenna
    Emaria skrev 2013-11-15 15:26:52 följande:
    Før mig tog det 4 veckor från mf till jag fick neg på gravtest, innan dess tog jag inga ÆL-test. Nu var mitt vældigt utdraget, men man ska vara medveten om att det kan ta tid. Jag valde då att førsøka hålla mig till att testa en gång i veckan efter att jag hade slutat bløda. Det kænns som lång tid nær man ær mitt inne i det, men man blir ju inte så glad av att få massa positiva gravtest som ær "falska" heller. (min mens kom igång på dag 43)

Men ni ville vänta en mens emellan då eller? Jag vill helst pricka första äl innan första mensen. Vid mitt förra ma
    fick jag äl på dag 22-23 ca, hade ju hoppats på nåt sånt iaf men det blir nog längre...
  • Cayenna
    Emaria skrev 2013-11-15 15:53:52 följande:
    Från børjan var tanken att vænta, eftersom jag inte ville vara gravid på vår brøllopsresa fræmst och riskera att vara med om samma sak igen. Men jag velade lite fram och tillbaka dær. Det slutade ju med att det blev vældigt itdraget och sen fick jag mens utan att sett några tecken på ÆL, två ggr. Efter sista gången nu så fick jag utslag på stickan och en ny chans. Så, jag har væntat sen 18 aug fram till førra helgen. Lång tid, men det har kænnts lættare nu æn i børjan nær allt mest var jobbigt och overkligt i perioder. 

Jaha, förstår! Skulle absolut inte heller vilja vara utomlands på undersökningar. Dock får jag ma och inte mf så tror inte jag skulle behöva söka vård plötsligt.
    Väntan kanske är värre i början. Jag känner mig lite besatt av att bli gravid snabbt igen.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2013-11-15 20:51:28 följande:
    Funderar på det här med ältest. Det ska väl ge utslag den dag som man är mest fertil och dagrn efter, står väl två mest fertila dagarna på testen tex. Men om jag får utslag en morgon och sen har sex kvällen därpå, är det någon chans att man har sex i tid då? Spermierna har ju en bra bit att simma också...

För min del måste jag få till det den första dagen med gubben. Äl sker nämligen samma dag som första gubben för mig, ibland bara 8h efter. Och ändå har jag glad gubbe dagen efter oxå. Men det kanske är ovanligt, eller beror på åldern...är 33 år.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2013-11-15 22:10:07 följande:
    Hur vet du så exakt när din äl är?

Efter gynbesök så har jag fått bekräftat att det släppt efter att jag haft min kraftiga älsmärta. Stort plus att känna, men jag kör äl test ändå...man vet aldrig om kroppen ändrar sig.
  • Cayenna

Testade med gravtest imorse (dag 19) och fortfarande svagt svagt positivt Dock tvungen att hålla i ljuset för  att se men då var det inte tveksamt.  Vet inte om någon skrivit i tråden men kommer äl två veckor efter negativt gravtest ca eller är det olika? Måste kroppen få ut hormonerna helt för att starta upp en ny cykel? Blir galen. Tre veckor på tisdag sen skrapningen! Och då kanske det dröjer två-tre veckor innan första äl!! Lägger äl test på is tills jag får riktiga äl tecken. Tänkte i min enfald börja testa dag 18 och framåt men det var ju ingen idé! Hinner ju bli december innan första äl, får ju inte ens chans till ett augusti försök Så trist det känns.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?