-
Snabbt du fick äl:)!! Får hopp och hoppas att kroppen ev ställer sig till rätta i slutet av månaden.Patricia4 skrev 2013-12-09 21:44:11 följande:Jag hade blankt test i fredags , två veckor efter mf och ÄL i helgen:)
-
Grattis:)!!zebra skrev 2013-12-09 21:59:13 följande:Tack! Det tog 2 månader.:)
-
Heja heja. Är del första äl efter mf? Ej läst alla inlägg:).busmonstret skrev 2013-12-11 07:46:43 följande:
ÄNTLIGEN!!! tog ÄL-test i morse och där fanns det två lika starka sträck. På dag 23!! Nu känns det faktiskt riktigt bra och det blir sexande i eftermiddag och imorgon
-
Tittat runt lite på nätet om olika äl och graviditetstestet. Finns paket att köpa. Känner att jag under julledigheten ska börja testa, men undrar hur stort paket med tester tycker ni att jag ska köpa?
Bm sa att det ej gjorde ngt att plussa innan mensen kommit igång. Var på efterkontroll idag och gynekologen tyckte att man skulle vänta in en första mens, hmm. Hur ska vi göra? Maken jobbar i Sthlm under v så därför trodde vi att vi skulle plussa under julen men blev tidigare men slutade med missfall för en v sedan. -
Tänkte att jag nog skulle köpa 28 st, kommer bli en sån testgalning under ledigheten;). Finns en rädsla att det ska bli igen. Bara blivit gravid två ggr, båda efter första försöket. En resulterade i vår 4,5 årige son andra i missfallet. Men samtidigt kan man ju aldrig veta om/när ett missfall kan ske. Men syskon vill vi ha så vi måste satsa;)Kirsten skrev 2013-12-11 21:22:36 följande:
Jag har köpt från testlagret och då körde jag på 28 st äl-test, bara för att kunna slösa med dom nu efter mf och för att kunna testa 2 ggr om dagen när man ser att stegring är på gång. Tror även jag köpte 20 gravtest för att verkligen kunna kolla så mf var ute ur kroppen. Vi körde på på en gång, utan mens i mellan ( fick mf i v 6) men nu blev det ju inget men;) Min läkare sa också vänta men tänkte att så säger dom till alla!;) Hoppas du blev lite klokare!:) -
Kram till er båda. Håller tummarna att det snart är er tur:).
Jag har precis slutat blöda efter mf så vi väntar väl in mensen innan vi vågar hoppa på banan igen. -
Måste bara fråga. Fick mf för 9 dagar sedan. Slutade blöda för två dagar sedan. Sitter nu med sådan förbaskad molande värk i hö äggstock. Ok tror ni?
Var på efterkontroll i ons och då var allt borta enl vul. -
Redan tror du? Skulle ej ha äl i "vanliga" fall och om man tänker mf är första dagen på mensen så är det för tidigt för äl då jag har 28 dagars cykler annars. Men kroppen kanske blir lite konstig efter mf?Kirsten skrev 2013-12-13 20:21:47 följande:
Ägglossning?
Sekretet är nu som vid äl å jag är egentligen sugen , som jag blir vid äl ;) men vågar ej ha oskyddat ännu om livmodern ej pallar med ett nytt ägg nu. Har ej annat skydd hemma, haha -
Tänkte, som jag tidigare skrivit, köpa äl test. Hur ofta testar ni:)? Blir ganska dyrt?
-
Är 29, fyller 30 i feb. Nu har jag köpt ett gäng äl tester och graviditetsstickor. Så här ska det väl börja testas sen;).
Hur lång tid tog det för er tills grav test visade negativt? "Vågar" man försöka på en gång? Lite nojig över detta?