• 0fia

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

F89 skrev 2013-10-30 20:56:40 följande:
    Kossann: vad gjorde du på återbesöket?
    Undrar jag med....

Jag var ju visserligen inneliggande och skrapades akut på natten så jag hade ett utskrivningssamtal dagen efter. Det gjordes ju inget nytt vul eller så men det gjordes ju på natten och då fanns inget kvar.... 
  • 0fia
    fruPalmkvist skrev 2013-10-30 22:18:37 följande:
    Positiv ÄL test 19-20 okt... När skulle ni testa då?
    Jag har plussat på äl +8 så jag skulle testa imoron bitti

Man får ju då förstås vara beredd på att det inte hunnit bli plus än, men i alla fall.... 
  • 0fia

Jag har alltid kört testlagrets stickor. Tror man kan lita även på de "billiga" testerna Skrattande

• 0fia

Paron - Trist.... Man vill liksom bara att det skall fungera...

• 0fia

När jag var gravid med mina två första barn hade jag gjort 3 resp 4 vul/ul (inkl kub) vid 13 veckor. Den här gången "bara" 2 gånger. JAg hoppas på att kunna göra fler även nästa gång. Jag kommer ju att vara jätterädd nästa gång. Känns märkligt när jag inte alls oroade mig denna gång...

• 0fia

Har lite fler frågor

* Hur lång tid tog det innan ni fick neg gravtest efter skpraningen?

* Finns här någon som tempar? Hur lång tid tog det innan tempen gick ner igen efter skrapningen? 

• 0fia

Förstår er precis.... Vill också vara gravid innan jul.... Måtte nu kroppen komma igång snart....

• 0fia

Zombiemamma - GRATTIS GRATTIS GRATTIS! Se nu till att hålla dig borta härifrån . Så härligt att det blir plus för någon!

E2012smamma skrev 2013-11-02 16:23:26 följande:
    Tack! Men jag begriper inte riktigt. Känner den av stegringen av hormonerna eller är det så att den känner ägget? alltså låt säga att jag börjar på ÄL dagen av någon anledning. Då kommer den inte visa glad gubbe för att den inte känner av någon stegring? Men börjar jag på dag 8 så är stickorna slut dag 15

Gissar att du kör med apotekets?! Jag har alltid kört med testlagrets billigaste tester. För mig fungerar det toppen. Dessutom är de så billiga att man kan köra flera på samma dag. Har vid något tillfälle haft neg på morgonen men pos på kvällen och då är man ju glad man kollar både morgon och kväll

• 0fia
    Camilla040609 skrev 2013-11-02 23:12:52 följande:
    Ja det är väl typ så jag sitter och tänker. Har gått ungefär 1,5 vecka efter skrapningen och inte haft någon blödning på typ 5-6 dagar så tankarna går runt på om vi ska försöka. Tänkte samma som du skrev, att gör det ont så skippar vi det då och gör det någon dag senare och ser om det fungerar då. Men jag tror det ska gå bra vid första försöket. Har enligt mina uträkningar (om det stämmer) ÄL den 11 november, får väl se om vi får till det innan dess. Vore ju toppen!!

Klart nu skall testa! Att man blöder betyder att såret fortfarande inte läkt och då finns fortfarande infektionsrisk. För er är det bara att köra på

Själv blev jag lite konfunderad nu på morgonen. Har fortfarande lite Sportings men det blir mindre och mindre. Tog både gravtest och äl-test i morse. Gravtestet är svagt positivt. Äl-testet är tokstarkt. Undrar lite hur mycket HCG som behövs för att ge så starkt utslag på äl-testet. Eller kan det vara äl på g
  • 0fia
    Camilla040609 skrev 2013-11-02 23:12:52 följande:
    Ja det är väl typ så jag sitter och tänker. Har gått ungefär 1,5 vecka efter skrapningen och inte haft någon blödning på typ 5-6 dagar så tankarna går runt på om vi ska försöka. Tänkte samma som du skrev, att gör det ont så skippar vi det då och gör det någon dag senare och ser om det fungerar då. Men jag tror det ska gå bra vid första försöket. Har enligt mina uträkningar (om det stämmer) ÄL den 11 november, får väl se om vi får till det innan dess. Vore ju toppen!!

Klart nu skall testa! Att man blöder betyder att såret fortfarande inte läkt och då finns fortfarande infektionsrisk. För er är det bara att köra på

Själv blev jag lite konfunderad nu på morgonen. Har fortfarande lite Sportings men det blir mindre och mindre. Tog både gravtest och äl-test i morse. Gravtestet är svagt positivt. Äl-testet är tokstarkt. Undrar lite hur mycket HCG som behövs för att ge så starkt utslag på äl-testet. Eller kan det vara äl på g
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?