Inlägg från: sepfhrenia |Visa alla inlägg
  • sepfhrenia

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

SaandraR skrev 2013-10-28 19:30:50 följande:

Idag har jag känt lite stickningar/hugg i nedre delen av magen , äggstockarna antar jag. Så genast börjar man hoppas igen..:/ usch detta är jobbigt tycker jag..

Man bara väntar å väntar, tiden går långsamt...
  • sepfhrenia
    zebra skrev 2013-10-30 00:09:05 följande:

Hej! Jag hoppar in här. 

Jag har läst en del av era inlägg och det ger mig en känsla av hopp :) Fortsätt kämpa! 
    Hur länge väntade ni efter MF för planering av ny graviditet? 

Jag hade börjat på v12 när jag fick missfall för ca 3 veckor sedan. Fostret hade dött i mitten på vecka 10 ..det var då jag förlorade alla mina graviditetssymtom. Så jag slapp chocken när missfallet skedde.

Iaf till det glada nu :) Jag hade en otroligt tydlig ägglossning på lördag-söndag som fått mig på gott humör hela veckan :D Jag väntar till efter  mensen för riktiga försök så vi kör avbrutet, men det är alltid kul att se att kroppen är tillbaks i banan. 

Jag kan erkänna att jag är lite orolig men försöker tänka positivt ändå..

:)
    Hej Zebra!

Jag fick mf för 1,5 v sedan också v 12. Har också tänkt vänta en mens innan vi försöker igen. Men tiden känns så långsam...

Ja, oro har vi nog allihopa på olika sätt. Jag som brukar leva i nuet tänker nu mycket på framöver, när man blir gravid igen..hur orolig kommer man inte vara då?? Detta är mitt första mf.
  • sepfhrenia
    0fia skrev 2013-10-30 09:56:36 följande:
    Hej på er igen! 

Nu tänkte jag blir lite mer aktiv här . Har nu kommit över värsta chocken. Fick mifegyne i söndags. Vattnet i måndags och jag började blöda ganska mycket. Fostret kom inte ut och jag blödde rikligt så det blev en skrapning natten till igår. Mår efter omständigheterna bra. Vi tänkte också köra på en gång igen och det är skönt att läsa att det finns fler som tänker så. Har en hel del äl-tester kvar så skall väl börja testa snart.

Hur snabbt har ni fått äl igen?

Kramar. 
    Hej!

Jag fick mf 20/10, skrapad den 22/10 och idag 10 dagar efter mf så syns det ett svagt streck på äl-test.  Så jag har väl äl om 1-2 dagar. Väntade det inte så tidigt. :)
  • sepfhrenia
    0fia skrev 2013-10-30 10:58:19 följande:

Hur långt var du gången? När räknar man sitt missfall från? Jag fick bruna flytningar 22/10. Vid kuben 25/10 konstaterafes att fostret dött i v 10+0 (skulle vsrit 12+5). Skrapades 28/10.

Håller tummarna för att det går snabbt för mig också..
    Jag var i v 12. Jag räknar från när bebisen kom ut o massa blod. Sen var det kvar en del så jag blev skrapad 2 dagar senare, har fortf lite flytning så trots äl så är man inte så sugen på att vara intim nu.

Doktorn sa att vi skulle vänta 3 v innan vi hade sex pga infektionsrisk som är större när man blivit skrapad än när kroppen själv tar hand om det. Men i infon jag fick så stod det att när blödningen tar slut så ska man vänta + en vecka. Så jag tror jag väntar, är inte så sugen på att dra på mig en infektion...

Om du inte blött eller fått ut nåt innan skrapning så räknas 28/10 tror jag.

Håller tummarna med dig :) 
  • sepfhrenia
    paron skrev 2013-10-30 15:26:52 följande:

I måndags skulle jag ha haft min mens. Har vanligtvis en cykel på 30 dagar. Förra månaden hade jag 33. Har jag 33 nu också så kommer mensen imorgon. Mina bröst är fortfarande ömma och ilar, har varit så i 1,5 vecka nu. Jag har också mått illa, igår på em, och i natt/imorse. Också haft som mensvärk vid 12 igår, var 100% säker på att mensen hade kommit, men icke. Och när man får neg på testet så blir man bara förvirrad och förtvivlad. Ska testa med morgonurin imorgon så får vi se om det blir någon skillnad. Fick hem en påse med 20 tester idag :)
    Håller tummarna!
  • sepfhrenia
    fruPalmkvist skrev 2013-10-30 22:18:37 följande:
    Positiv ÄL test 19-20 okt... När skulle ni testa då?
    Några dagar efter bim hade jag testat. Men det är väl individuellt, båda gångerna jag varit gravid så har det inte synts nåt på testerna förrens bim+5 typ.

Sen tycker jag det är bättre att vänta så vet man 100% istället för att göra ett test, bli besviken om det är negativt och ha fortsatta förhoppningar osv.

Men så är jag ;) 
  • sepfhrenia
    fruPalmkvist skrev 2013-10-30 23:57:16 följande:
    Har man altid 14 dagar mellan ÄL och mens... Då borde ju BIM var lördag sön? Eller visar stickorna att ägget är på väg? Då blir ju BIM typ mån tis...
    Med bim +5 menar jag fem dagar efter den dagen du tror du ska ha mens.
  • sepfhrenia
    paron skrev 2013-10-31 08:21:59 följande:
    Och så kom mensen, bara att vänta och se till nästa månad, fjärde försöket :'(
    Kramar!
  • sepfhrenia

Kossann och F89; wow! Det hade jag också velat. Tror inte det är så här... Får höra med min bm när jag är gravid igen.

• sepfhrenia
    Zombiemma skrev 2013-11-02 07:44:25 följande:

Hoppsan! Testade nu på morgonen och Gravid +3!!!

Är lite chockad tror jag bestämt!! smile1.gif

Wow, verkligen grattis!!! :D

Är det första äl efter mf/ma??
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?