• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

undrande03 skrev 2013-09-09 15:38:45 följande:
    Här har mensen kommit. Vaknade inatt av värken. Dock inte så mycket som de brukar va :( Tråkigt men de är väl bara att ta nya tag. Någongång kanske de blir min tur. Just nu så ser jag barn och gravida överallt, jag blir knäpp!

Beklagar :( Jag ser också bara gravidmagar överallt och tycker att livet är orättvist. Men det känns lättare nu ju mer tiden går och ibland går det en hel dag utan att jag tänker på det. Lycka till och jag håller tummarna för dig!!
  • paron
    Danni 83 skrev 2013-09-10 07:07:11 följande:
    Nu var det ett tag sen jag skrev här. Fick mf i V6+3 den 8/8. Nu i söndags kom mensen igen, på dag 31. Känns ändå skönt att kroppen fungerar normalt igen, nu ska jag och sambon försöka få till en junibebis istället. Lycka till ni andra !

Välkommen tillbaka och lycka till! Vi håller på och försöker nu efter min första mens. Det visar sig i slutet på sep om det tagit sig.
  • paron
    Anonym (Nr3) skrev 2013-09-11 08:19:30 följande:
    Danni83: Ja jag har helt slutat hemma men var såklart på tjänsteresa och tänkte mig inte för när jag bad om en värktablett.. :-/ Men som du säger, det borde ju inte vara någon fara om det nu är så att jag är gravid! Hur går det för alla andra? Närmar ni er testdagar?

Nja, 26 sep. Känns som en evighet :)
  • paron

Min mens är beräknad den 25 sep. Om en vecka imorgon. Mår illa, har lite värk i magen och brösten är lite ömma. Kan lika gärna vara gravsymtom som menssymtom. Men hade en stark känsla av att jag va gravid. Läste en massa forum där folk testat plus på bim -7 och -8. Då blev jag så nyfiken att göra ett test idag. Visade så klart neg :( Har druckit mycket kaffe idag och kissat många gånger. Testurinet jag använde va helt genomskinligt, så jag fattade att det skulle bli neg. Men ändå blev jag besviken... Min sambo säger att vi måste vänta i en vecka nu innan vi testar och det va ju så vi sagt från början, men åååh vilken lång väntan!!!! Noll tålamod :)))

• paron
    Emaria skrev 2013-09-17 18:27:53 följande:
    När hade du ägglossning? Det där med BIM är lite dumt för det beror ju helt på ens cykel. Det är teoretiskt omöjligt att plussa innan dag 10 vilket gör att de som plussar "tidigt" har lång lutealfas. Innan dag 10 efter ÄL har det inte frigjorts tillräckligt med hcg för att ge något utslag. Det där med hormon är märkligt. Jag har haft gravidsymptom nu när jag väntat på att få nästa ÄL när det inte finns en chans i världen att jag skulle vara gravid igen. Hoppas du får ett plus tillslut iaf!

Har ingen aning om när jag hade min ägglossning. Har haft väldigt oregelbunden mens men oftast har jag nog haft en 30 dagars cykel. Ja, visst är det märkligt :) Ska försöka att inte tänka på det och invänta mensen så får se om den blir sen eller ej. Hur går det för er andra?
  • paron
    Anonym (Anna mf) skrev 2013-09-19 16:16:52 följande:
    Ååh, jag vill må illa igen och ha ont i mina bröst! Har testat massor men inget plus, har iofs inte BIM förrens 28:e om mensen är regelbunden. Tror att jag hade ÄL runt 10-11 september. Testade med ÄL-stickor men fick aldrig ett starkt sträck.. Innan dagarna när jag tror att jag hade ÄL var det blankt, sen runt ÄL var det ett ganska svagt streck, aldrig lika starkt som kontroll-strecket.. Sen dagarna efter var det blankt igen... Så jag borde väl ha haft ÄL trots att det inte var lika starkt då? Har haft en mens sen MF, så ÄL borde vara igång. Plussade en vecka innan BIM när jag var gravid sist... Så jag hoppas att det dyker upp ett plus snart. Karln trodde jag var tokig när han såg alla ÄL-test och graviditetstest i sopkorgen. Och ja, jag har nog blivit tokig.

Jag har också blivit tokig!! Gick precis och köpte ett till test. Ska testa om någon timme. Jag som skulle invänta BIM den 25 och testa då, men fick för mig nyss att jag nog skulle få plus så jag stack iväg och köpte. Sambon tycker också att jag är knäpp, haha!
  • paron
    Zunrose skrev 2013-09-19 17:27:16 följande:
    hejsan här är en till som fått mf ..fick mitt missfall i tisdags på jobbet..var hemskt har fortfarande ont och blöder vet inte om det gör mest ont kroppsligt eller själsligt... nu väntar jag bara på att jag ska sluta blöda så vi kan försöka igen..men hur fungerar det med äl efter missfall..räknas missfallet som en mens så äl kommer igång som vanligt?    

Mitt missfall blev som en mens och jag hade äl och sedan nästa vanliga mensen 30 dagar efter. Nu hoppas jag att vi har lyckats blivit gravida! Hade ju hoppats på att pricka in första äl efter missfallet men sambon var bortrest hela den veckan. Beklagar ditt missfall och hoppas ni lyckas snart igen. Kram
  • paron
    Zombiemma skrev 2013-09-20 09:48:33 följande:
    Hur går det för er andra tjejer? Nån som är nära? Själv är jag nu på bim+4.. Har fortfarande mycket symptom, måste nog testa snart, är ju en vecka sedan jag testade sist..

BIM -5 idag. Testade igår men blev såklart neg! Ska försöka hålla mig över helgen nu iaf innan jag testar igen. Lycka till allihopa!
  • paron
    Zombiemma skrev 2013-09-20 15:29:46 följande:
    Åh jag håller tummar och tår för dig!! Nu VILL vi ha plus!

Jag gick iväg och köpte nya test :) haha! Testoman!!!!! Fast dem ligger orörda i badrumsskåpet. Tänkte vänta ett par dagar nu :)
  • paron
    Zombiemma skrev 2013-09-22 12:09:57 följande:
    Ååh! GRATTIS!! Vad kul!!! Jag går med hjärtat i halsgropen och bara väntar.. Jag vågar inte testa! Är på bim+6 idag, har haft massor m symptom men idag ömmar brösten mindre så jag vet inte vad jag ska tro.. :-/

Men nu får du testa :D Blir ju nyfiken!!!! Jag har BIM på onsdag och tänker testa då. Har dessvärre inga symtom alls nu :/ Så vi får väl se!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?