• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Kirsten skrev 2014-01-08 19:42:43 följande:
    Jag har bim imorgon men känner att mensen är på g nu!:( Att det ska va så svårt att bli gravid med regelbunden cykel, ägglossningstester, superspermier och ingen övervikt, kaffe eller rökning!;) Borde inte allt bara klaffa då?;)

Låter som att det borde gå vägen lätt som en plätt! Hur kände du när du var gravid? Jag har haft mensvärk en eller två av graviditeterna runt bim...
  • Cayenna
    annajenni skrev 2014-01-08 19:47:04 följande:
    Jag har bim på mån men känner mig jätte ogravid... :(

Men då är det ju ett tag kvar att börja känna något.
  • Cayenna
    E2012smamma skrev 2014-01-08 19:55:24 följande:
    Ja man får försöka. Jag vet inte hur det är med dig/er men jag har ju ett barn redan. Så tröstar mig m det. Och att han ändå inte är sååå stor så det gööööör inget om det tar lite tid. Men man får ju blodad tand när man blivit gravid och fått Missfall..
    Blev gravid m honom på första försöker ( som egentligen inte var ett försök ) och sedan nu med det som slutade i MA va det också första försöket. Då var jag verkligen inställd på att det skulle ta tid men eftersom att det gick på en gång inbillade jag mig stt det skulle göra det igen.. Vilket är jättedumt och helt orealistiskt jag vet..

Fast då kommer det nog gå fort även nu. Och om det inte blir denna månad så kanske nästa.

Jag har oxå ett barn så jag kämpar oxå med syskonförsök. Önskar att vi satt igång tidigare med tanke på tiden som bara går på ma och få igång kroppen efter. Men eftersom det är något som inte går att ändra så är det bara att acceptera och se framåt.

• Cayenna
    E2012smamma skrev 2014-01-08 20:08:15 följande:
    Ja exakt önskar också man börjat tidigare!Jag hade sett fram emot ett till vårbarn sen andra praktiska saker som samma fp och sånt. Men trodde väl att det skulle gå fort och inga missfall eller vet inte vad jag trodde.
    Nu känner jag mest att alla praktiska saker är skit samma! Blir glad om det blir ett novemberbarn också bara det inte blir missfall igen.

Hur gammal är ditt barn?

Min solstråle fyller två snart! Hade velat ha tätare mellan syskonen men har nu,förlikat mig med att det inte blir så. Om det tar ett halvår så får jag ett vårbarn
  • Cayenna
    E2012smamma skrev 2014-01-08 21:23:33 följande:
    Vår blir också 2 i mars. Ja precis. Jag är lite inne på att bara skita i alla tester och bara köra på nu när man känner fört på våren.
    Vore "skönt" att slippa vara gravid alls på sommaren ( som jag försökte planera från början) men hellre att allt funkar. .. Men att ändå tänka blir det så blir det och sen om det inte blivit nåt under våren och försommaren kan man börja testa igen i mitten/slutet av sommaren ... Eller äsh jag vet inte..

Låter ju jättebra att köra så. Jag kommer nog testa så man iallafall prickar in äl men sen får det ta den tid D tar. Ingen panik.
  • Cayenna
    E2012smamma skrev 2014-01-09 10:42:03 följande:
    Tror jag ev plussade i morse. Vågar inte tro för mkt då det va så svagt så jag knappt såg det själv.

Nu äre bara att hålla tummqr och tår!
    Hur vanligt är det med svaga streck som är fel? Bim-2 idag. Vet inte om jag ska köpa digitalt och testa ikväll igen eller vänta tills imorgon eller BIM... :/

Härligt med plus! Svagt eller inte ändå plus Grattis!
  • Cayenna
    E2012smamma skrev 2014-01-10 05:57:10 följande:
    Ff bara en skugga men kanske lite starkare!? Nästa mån blir det inte ett enda test förän mensen är sen. Känner mig som en pundare som måste smyga in på toaletten sjutton ggr om dagen. Inatt drömde jag att alla test gick sönder. Fullt normalt beteende!

Tycker dock skuggan är starkare idag.
    Men är förmodligen inbillning.

Jag ser ett streck ju. Vilken dag är du på?
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-01-11 14:33:39 följande:
    Idag var jag på gynakuten utifrån min blödning igår, meningslöst egentligen så här tidigt men jag orjade inte sitta hemma och vänta. De kunde inte se mer än slemhinna mm som det ska vara så jag har fått åb om två veckor...

De jag nojar mest över är att ett cb digital visade gravid 2-3 veckor idag, i vecka 5+5.

Skickar en styrkekram. Jobbigt att vänta två veckor. Läste någonstans att hjärtat börjar slå tre veckor efter befruktningen så du borde ju kunna få kolla nästa vecka. Hoppas på mirakel för din skull.
  • Cayenna
    0fia skrev 2014-01-13 00:23:42 följande:
    Ytterligare ett missfall

Skickar en stor kram. Så orättvist!!
  • Cayenna

Blinkande gubben idag så det närmar sig. Förra månaden blinkade den fyra dagar så om det blir lika är det äl fredag typ. Äntligen händer det något!!

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?