• SaandraR

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Tinnis skrev 2014-01-18 20:07:09 följande:
    Det kan nog vara något där :) Hoppas hoppas!

hoppas jag med.. :)
  • SaandraR
    F89 skrev 2014-01-18 20:33:28 följande:
    Jo, och allt såg bra ut : )

Är mer rädd för att det här med att känna på livmodertappen kan få den eller något annat att börja blöda.

Ok förstår att du oroar dig men du har inte äl då? Då kan man få en liten blödning
  • SaandraR
    Patricia4 skrev 2014-01-18 20:51:18 följande:
    Håller tummarna jag med SaandraR:))

Tack :)
  • SaandraR

Tredje dagen med rosa/brun flytning , ingen mensvärk men neg test :/ börjar ge upp..

• SaandraR

såhär såg det ut.

Ok, jag väntar några dagar. Inte min starka sida.. att vänta :P
  • SaandraR
    F89 skrev 2014-01-19 12:18:03 följande:
    Blod igen.

Kul summering: De senaste 15 dagarna har jag totalt haft 3 blödningsfria dagar. Idag är en bitter skitdag.

Åh undrar varför :/? Men allt såg ju bra ut på undersökningen så du behöver säkert inte oroa dig men förstår att det är jobbigt.
  • SaandraR
    Emaria skrev 2014-01-19 14:19:28 följande:
    Hej alla tjejer!

Jag har ju inte skrivit så mycket i tråden sen jag blev gravid igen men har ändå fortsatt läsa. Är nu i v12 men haft en ganska omtumlande vecka.

Var och tog blodprover i måndags och passade på att be om att de skulle kolla om jag hade underproduktion av sköldkörtelhormon eftersom mamma har det, det är ärftligt och kan ge komplikationer som mf och en del annat. Visste inte tidigare att det var ärftligt, annars hade vi tagit prov direkt.

Tyvärr fick jag veta redan dagen efter att det ena värdet var väldigt högt och att jag behövde äta medicin direkt. Självklart kom tankar kring ett nytt mf. Fick sen veta att eftersom jag har ulcerös kolit kan detta påverka, vilket lugnade mig, eftersom det andra värdet såg bra ut. Men eftersom jag är gravid måste jag ändå äta medicin och gå på täta kontroller.

Så, vad vill jag ha sagt med detta. Om ni har detta i familjen, se till att kolla er direkt! Förutom missfall kan man även ha problem med fertiliteten! Det är ett mysterium varför man inte kollar alla som får mf redan första gången eftersom det finns så enkel behandling!

Ska på ul på fredag så det är först då jag vet om allt ser bra ut. Om inte vet jag ju vad jag kommer skylla på och vara bitter över...

Ja, jag tycker dom borde kolla sköldkörteln oavsett om man har haft mf tidigare faktiskt. Allt är säkert som det ska, håller tummarna :)
  • SaandraR
    E2012smamma skrev 2014-01-19 14:28:20 följande:
    Ja vänta. Min bild finns från 3 dagar innan bim här i tråden. Då ser man knappt nåt!

Håller tummarna

ja det är sant. Kollade även på den tabellen du la upp. Gav mig lite hopp igen..
    Tack.
    Den dagen man plussar igen kommer jag inte vilja lämna denna tråd. Aldrig negativ stämning här och sura kommentarer och bara peppning! (:
  • SaandraR
    Kirsten skrev 2014-01-19 14:41:57 följande:

Tålamood!;) Jag plussade inte förens bim+5/6 med sonen och då jättesvagt! Håll ut!:)

haha har inget tålamod ;) okej, jadå jag ska försöka :)
  • SaandraR

Jag ska ringa vc imorn och fråga om jag kan komma o kolla sköldkörteln, skulle kännas bra o veta inför nästa graviditet!

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?