0fia skrev 2013-11-12 13:35:31 följande:
Tror inte det finns någon viss mängd. Jag åt p-piller i typ 10 år (blödde normalt mycket) och hade sen p-stav i 7 och blödde då inte. Trodde när jag tog ut den att jag skulle börja blöda normalt mycket då igen men inser att jag normalt nog inte blöder så mycket (men många dagar). Det jag vill få sagt är att jag tror det är grymt olika från person till person men att jag inte tror det finns en viss mängd.... Lite förvirrat
Tack för att du svarade. Det betyder mycket när man har en dålig dag : )
Har haft ont i nedre delen av magen hela dagen och började bli orolig. Ringde min BM som är fantastisk och hon sa att jag måste ha respekt för det som kroppen precis har gått igenom, att det är vanligt att kroppen är "high chaparal" efter ett missfall. Hon sa på min beskrivning att det lät som att jag kunde vara gravid eller att ÄL var på gång igen, eller att mensen skulle komma (lika troligt var det att min dygns-blödning faktiskt var mens). Hon sa att det enda är att försöka hålla ut och så kommer kroppen göra precis vad den känner för som vanligt utan att vi kan påverka det ett dugg : )