• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Är det någon som har erfarenhet av väldigt sparsam mensblödning? Den liknar ingen mens jag har haft tidigare (har iofs aldrig haft MA tidigare) och höll bara på ett dygn. Finns det en viss mängd som "måste" komma ut vid mens för att sen kunna dra igång ÄL osv?

• F89
    Mommy1986 skrev 2013-11-12 07:02:30 följande:

God morgon på er,

Här har vi en som har fått mens.

Då blir det nya tag och nytt försök inom kort. :)

Kämpa på! : )
  • F89
    Emaria skrev 2013-11-12 07:55:03 följande:
    Jag tror att det kan vara lite rubbat i början. Min första var lång och smärtfri. Min andra kom tidigare än vanligt och var väldigt sparsam och kortvarig i mina mått (3-4 dgr). Och så nu fick jag ÄL tidigare än vanligt.

En dag låter visserligen kort men det är väl bara att testa på och se vad som hände med ÄL-stickorna.

Du har såklart rätt (om att det bara är att testa på och se vad som händer). Ska tänka så om en stund också men just nu känns allt botten.
  • F89
    0fia skrev 2013-11-12 13:35:31 följande:
    Tror inte det finns någon viss mängd. Jag åt p-piller i typ 10 år (blödde normalt mycket) och hade sen p-stav i 7 och blödde då inte. Trodde när jag tog ut den att jag skulle börja blöda normalt mycket då igen men inser att jag normalt nog inte blöder så mycket (men många dagar). Det jag vill få sagt är att jag tror det är grymt olika från person till person men att jag inte tror det finns en viss mängd.... Lite förvirrat

Tack för att du svarade. Det betyder mycket när man har en dålig dag : )

Har haft ont i nedre delen av magen hela dagen och började bli orolig. Ringde min BM som är fantastisk och hon sa att jag måste ha respekt för det som kroppen precis har gått igenom, att det är vanligt att kroppen är "high chaparal" efter ett missfall. Hon sa på min beskrivning att det lät som att jag kunde vara gravid eller att ÄL var på gång igen, eller att mensen skulle komma (lika troligt var det att min dygns-blödning faktiskt var mens). Hon sa att det enda är att försöka hålla ut och så kommer kroppen göra precis vad den känner för som vanligt utan att vi kan påverka det ett dugg : )
  • F89
    Emaria skrev 2013-11-12 14:25:58 följande:
    Vad skönt att ändå prata med någon! Men som sagt, det är ju inte mycket man kan göra.

Jag går själv och tycker att tiden masar sig fram... Nu när vi gjort ett seriöst försök!
    Jag tycker också att tiden kryper fram samtidigt som jag känner mig stressad och tycker att tiden springer iväg. Mitt MA konstaterades 24/10 och jag har inte ens fått en riktig mens än, det gör mig stressad för jag vill komma igång : (
  • F89
    Solros78 skrev 2013-11-12 15:00:03 följande:
    Men du ska inte ringa en gynekolog då? Jag ringde en mottagning, sa att jag ville kolla status efter missfall mm och fick en tid samma dag. Jätteskönt att få en ordentlig koll och så.
    Jag ger det några veckor till men annars är det nästa steg : ) tack!
  • F89
    0fia skrev 2013-11-12 17:02:22 följande:
    Mitt MA konstaterades 25/1 och jag har fortfarande spottings smile4.gif .  Jag är galet stressad, vill ju förstås som alla andra plussa innan jul...
    Jag skrev fel. 24/9 konstaterades MA.
  • F89
    Solros78 skrev 2013-11-14 08:26:20 följande:
    Ja jag testar på morgonen, vilket instruktionerna säger att man ska. Men lite dumt för då blir det ju bara sex en gång till den här äl, dåligt för chanserna känns det som.
    Testet säger ju fyra fertila dagar liksom...

Läste på billigatester om det nya CB-testet: "En del kvinnor ser inte dagar med hög fertilitet, utan endast dagar med maximal fertitlitet. Det kan bero på att östrogennivån inte är tillräckligt hög för att detekteras av testet, eller så började de testa för sent. Resultaten för maximal fertilitet är ändå tillförlitliga och att ha samlag på dessa dagar maximerar dina chanser att bli gravid. I kliniska studier har Clearblue digitalt ägglossningstest med dubbel hormonindikator identifierat fyra eller fler fertila dagar (två dagar med maximal fertilitet och två dagar med hög fertilitet) i 80% av cyklerna."
  • F89
    Solros78 skrev 2013-11-14 09:02:22 följande:
    Åh men tack snälla för den infon, nu blev jag glad och lugnare! Sex ikväll då!

Varsågod! : ) Rolig slump. Jag var inne och läste om det nya testet för jag ska köpa det när de tester jag har hemma är slut. Läste igenom all info och såg sedan din fråga : )

Lycka till! 
  • F89
    SaandraR skrev 2013-11-15 16:12:03 följande:

undrar vad som händer med kroppen asså... hade ju ägglossning 22 okt, inte fått nån mens eller plus (testade senast på bim+6).. och idag har jag äl-flytningar :S 

Jag tror att du och jag har hamnat i samma typ av limbo : (
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?