• 0fia

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Viljan finns - Såg nu på viss att  "Hypotyreos: handläggs av ansvarig läkare vid MVC, eventuellt i samarbete med endokrinolog eller allmänläkare." Så du borde kunna ringa MVC nu på stört och berätta om din situation och få en läkartid

• 0fia
    Belly skrev 2014-01-28 13:52:52 följande:
    Nu ska jag också ringa och boka tid för att ta prov på sköldkörteln.
    Läste lite snabbt och kände igenom mig själv på många punkter.
    Jag trodde förut ett tag att jag hade Zinkbrist eftersom jag dom senaste månaderna har fått acne och tappat hår och blivit så trött.
    Men jag har liksom inte orkat kolla upp det, men nu eftersom vi har försökt skaffa barn i 8 månader och det enda vi lyckades med var ett missfall så känns det som att sköldkörteln kan vara väldigt bra  att kolla upp!
    Det är som sagt ganska vanligt och oftsast enkelt fixat. JAg brukar säga att om jag skulle behlva ha en sjukdom som kräver medicinering är underfunktion av sköldlḱörteln den jag skulle välja . Vanligt är även att det uppstår efter förlossning och upptäcks då ofta inte förrän man leter efter orsaker till att man inte blir gravid igen.

Lycka till! Glad om jag kan hjälpa någon
  • 0fia
    Viljan finns skrev 2014-01-28 16:29:31 följande:

Ofia: Känns riktigt bra att ha dig som bollplank! Tack så jättemkt! Återkommer med vad som händer imorgon. Jag började med att ringa mvc men de hänvisade till gyn som behövde en remiss... Vi får se. Blir jag inte nöjd får jag väl söka privat i Göteborg.

Testa att ringa mvc och se om de kan hjälpa dig
  • 0fia
    Viljan finns skrev 2014-01-29 09:02:00 följande:

Det blir aldrig radbyte när jag skriver från plattan, sorry. Fick en remiss till gyn från läkaren på vc. Blir fortfarande inte klok på hur vården funkar här men det känns bra. O skulle de skicka tillbaka mig till vc så ska läkaren där sluta så i vilket fall som helst får jag ngn annan. Han tyckte fortfarande att jag låg normalt men sa att han inte har ngn erfarenhet av att behandla kvinnor som vill bli/är gravida därav remissen.

Jag är så otålig så jag skulle boka tid hos annan vc. Det tar ett antal veckor ( man brukar vänta 4-6 v med provtagning efter medicinjustering) innan medicinen påverkar provsvaren. Gym kommer nog bli irriterade på allmänläkarem som skickat dig dit.
  • 0fia
    E2012smamma skrev 2014-01-29 09:23:39 följande:
    Är inne nu. Även om hon var trevlig så höjde hon på ögonbrynen lite. Typ vad gör du här?

Jag sa att bm rådde mig att gå direkt hit. "Vi måste nog ta ett snack med mvc , dom skickar folk på löpande band "

Sen sa hon ja det är ju redan lång väntetid och det är nästan bäst att man bokat tid.

Kändes som att hon ville bli av med mig hahaha..

Aja , hon sa 1,5 timmes väntetid det är ju helt ok ändå.
    Tänker på dig. Lycka till!
  • 0fia
    F89 skrev 2014-01-29 09:31:47 följande:

Ingen som sett min ägglossning någonstans? Om ni ser den kan ni väl säga åt den att jag väntar?

Grymt jobbigt att vänta....
  • 0fia
    E2012smamma skrev 2014-01-29 09:49:19 följande:

Tack för att ni hoppas :)

Jag vill tro att allt är okej. Samtidigt inte för jag vill inte bli besviken.

6+5 så ska dom väl kunna se hjärtat?

Tror som F89 att det beror på utrustning. Ultragyn har grymt mycket bättre utrustning än många vanliga mottagningar och akutmottagningar.
  • 0fia
    F89 skrev 2014-01-30 06:02:22 följande:
    Titta vem som kom på besök! : D
    Fråga: vi har haft sex varje dag sen i lördags, men inte igår. Kommer inte kunna ha sex förrän ikväll. Det borde väl ändå räknas som att pricka ÄL?
    Ja det hoppas jag! Vi hade sex första gången på kvällen samma dag som jag fick pos äl-test
  • 0fia
    Cayenna skrev 2014-01-30 08:24:47 följande:
    Innan jag gått på toan för att testa kom mensen!! Tråkigt men glad att jag inte testat! Hade inte velat se texten INTE GRAVID! Kommer inte tänka tanken på att testa innan äl+16. Får vara nöjd med att luteala fasen har rättat till sig denna månad så då verkar hormonerna mer normala igen.
    Åh vad trist! Hoppades så mycket på ytterligare tt plus här i tråden Superduktigt av dig att inte testa så tidigt. JAG börjar ju typ testa på BIM-8
  • 0fia

Kan inte heller sluta tänka på att något kändes fel redan från början när jag plussade och att jag liksom någonstans förstod att det inte skulle gå vägen. Tog test på BIM och BIM+1 och de var väldigt svaga, tror inte jag fått så svaga på BIM i de andra graviditeterna. Dessutom tog det väldigt lång tid innan båda strecken på testet blev lika starka, det tog mer än en vecka och det har det aldrig gjort förutom

Jag kanske bara svamlar...någon som känner igen sig i mina tankar?[/quote]

Jag hade precis som du väldigt svaga test runt Bim. Detta var min femte graviditet (har två barn) och tidigare har testerna alltid var väldigt tydliga vid BIM.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?