• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

is1 skrev 2013-11-09 22:09:36 följande:

Idag är en sån där riktig depp dag.

Jag skulle också fått i april. Det skulle kännas så mysigt att vara gravid och ha en mage vid jul å osv. titta på barn vagn å köpa massor av söta kläder, att få se på ultraljud som troligtvis jag skulle gått på nästa vecka. Just nu känner jag mig så otroligt deppig och det känns som ingen i min närvaro riktigt förstår och då säger jag ingen ting. Många i min ålder är inte att planera barn stadiet ännu och kommer inte vara det på länge, men jag har i alla fall vetat jag vill vara en ung mamma. Man försöker hålla huvudet uppe men egentligen vill jag bara ligga i sägen med täcket över huvudet. Hur ska man göra för att lättast kunna gå vidare?

Dom senaste veckorna jag har jag haft ett riktigt jäkla pms humör, känns så dumt mot min underbara sambo som får stå ut med mig, Trodde det var ett litet tecken på graviditet, men icke.. fick min mens igår. kanske är sorg eller nått vad vet jag. Någon mer som har så?   

Jag känner också likadant även om jag tycker att det blir bättre ju fler dagar som passerar.

Som många redan har skrivit så tror jag att det är viktigt att man låter sig själv vara arg och ledsen eller vilka känslor som än dyker upp. Jag köpte en anteckningsbok precis innan allt det här hände och det är en förvånansvärt bra ventil för såväl små som stora funderingar.

Jag tycker också det är viktigt att man inte ska känna att man behöver "peppas upp" eller se saker positivt - det skönaste för mig när jag tycker att livet suger är att konstatera det och acceptera det!
  • F89
    Cayenna skrev 2013-11-09 21:37:40 följande:

Då tycker jag nog att du ska gravtesta smile5.gif Tror det är vanligt att blöda pyttelite om man blir gravid på första efter mf/ma. Iaf av vad jag hört från andra. Ingen egen erfarenhet (ännu).
    Jag ska se om det inte kommer något mer blod idag. Kanske blir det i så fall ett test imorgon bitti : )
  • F89
    kossann skrev 2013-11-10 11:21:15 följande:

Idag kom mensen,32 dagar efter skrapningen! Så nu börjar vi om! 

Skönt! : )
  • F89
    full fart skrev 2013-11-10 15:05:36 följande:

Jag har aldrig haft ma/nr innan men skrapas alla eller? Kännas så, men de informerade de inte om när ja fick cytotec?

När mitt MA konstaterades så sökte jag massa info på nätet och fick uppfattningen att tabletter var vanligast men sen när jag väl fick träffa dem som kunde ge mig tabletter så sa de att jag fick välja själv och då valde jag skrapning.
  • F89
    full fart skrev 2013-11-10 15:19:06 följande:

Jaså mej frågade de inte ens:( men de kanske beror på vilken vecka:s? Märkligt känns som de som skrapas inte blöder lila länge, är iofs inne på Dag 10 men de känns som man blir påmind varje dag:/

Min graviditet avstannade redan V5-6 och upptäcktes i V 9. Jag tror att de kanske är olika beroende på var man bor etc?
  • F89
    F89 skrev 2013-11-10 15:22:33 följande:
    Min graviditet avstannade redan V5-6 och upptäcktes i V 9. Jag tror att de kanske är olika beroende på var man bor etc?
    MA:t upptäcktes V 9 alltså, inte graviditeten : )
  • F89

Negativt graviditetstest imorse. Nu håller jag tummarna för att allt som "ska" komma ut vid mens kom ut mellan torsdag-fredag när jag blödde och att jag inte hamnar i någon rubbad-cykel-limbo..

• F89
    SaandraR skrev 2013-11-11 10:41:09 följande:
    Håller tummarna för det! Min cykel verkar ju inte va som den ska iaf :/ bim + 6 och ingen mens..
    Ingen mens och inget positivt grav-test? Tröttsamt! Förhoppningsvis är våra kroppar på banan snart igen : )
  • F89
    SaandraR skrev 2013-11-11 10:39:08 följande:

Dåligt att ni inte fått tid för återbesök , när jag skulle ta cytotec sa dom att det va jätteviktigt att kolla så allt kommit ut (vilket det inte hade så fick ta dom två gånger och ändå kom inte allt ut) ..

Märkligt det där med skillnader beroende på vart man bor! Om jag hade valt tabletter så erbjöd de inte återbesök utan de räknar med att kroppen med hjälp av tabletterna tar hand om allt - det var en av anledningarna till att jag valde skrapning.
  • F89
    Emaria skrev 2013-11-11 07:38:49 följande:

Efter mycket strul sen mitt mf 18 aug tror jag att jag børjar komma på banan igen. Har førsøkt med æl-stickor men har inte sett någon direkt økning och sedan ændå fått mens två gånger. Eftersom jag blev så less tænkte jag sluta bry mig och låta det ske om det sker och vænta tills jag ordnat upp andra delar av mitt liv. (Som att flytta tillbaka till Sverige). Men i helgen har jag varit på ett sådant humør som gjorde att jag var tvungen att ta en sticka, och då kom det. Ett tydligare svar kunde jag knappast få, så nu ska jag gå och våndas i två veckor och kænns efter symptom som alla andra. :) 

Håller tummarna! : )
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?