• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

kossann skrev 2013-11-08 12:58:54 följande:
    Väntar på att mensen ska dyka upp... Hur många dagar efter mf fick ni er? 30 dagar sen jag skrapades idag.

Jag skrapades den 7 oktober och mensen kom 7 november!
  • F89

Sowe81: Jag har bara använt sånna ÄL-test en cykel tidigare (har digitalt nu) men jag hade nog tolkat två streck som att en stegring är på G om det var helt blankt tidigt!

• F89
    sowe81 skrev 2013-11-08 22:18:41 följande:
    Ja det känns ju som nåt var annorlunda idag, får se hur det ser ut imorgon...
    Jag håller tummarna! : )
  • F89
    0fia skrev 2013-11-09 10:43:27 följande:

Jag har kört äl-tester måååånga gånger. Helt klart stegring på gång. Ibland blir strecken aldrig lika starka fast man har äl ändå. Fördelen med billiga tester (jag kör testlagret) är att man kan köra både morgon ock kväll. Har varit med om att strecken bara varit lika starka en gång på kvällen och sen har de blivit svagare igen. Och jag vet att jag haft äl eftersom jag tempar. Man kan ju ha stegring utan att ha äl. Tempel höjs ca 0,3 grader om ett ägg verkligen släpper. Jag har läst någonstans att det vanliga är att ha en eller två menscykler per år utan att ha äl. Ujuj, nu har jag avslöjat vilken testgalning jag är smile5.gif
    Jag tycker att det känns tryggt med en testgalning i gruppen : )

Hoppas också på augusti/september/oktober-tråd! : D
  • F89
    full fart skrev 2013-11-09 12:27:26 följande:

Jag va på ultraljud förra torsdagen skulle då vart i v 12+4 men de hade dött i v 8+4 så fick tid art sätta igång med cytotec redan fredag morgon så här sitter man o inväntar att sluta blöda så man kan börja om har läst de kan ta 4 veckor innan man slutar blöda:( fy va segt!!!!

Välkommen!
  • F89

Mycket märklig första mens efter skrapningen hittills. Blödde sparsamt från fredag-lördag, ganska precis ett dygn. Det räckte gott och väl med ett enkelt trosskydd. Sen igår vid lunch har jag fått lite brunt blod på pappret en gång vid toalettbesök...

Jag vill gärna ha mens som den var innan så det känns som att kroppen är med igen.

• F89
    full fart skrev 2013-11-09 15:23:50 följande:

Tack alla:) ja nu vill man bara detta ska va förbi så man kan börja om o känna sej fräsch igen, har ni ande barn sen innan?

Inga barn sen innan. Har du?
  • F89
    is1 skrev 2013-11-09 16:48:55 följande:

Är du helt 100 på att den är en mens och inte en nidblödning då? I alla fall så jag fått min nu och den är som vanligt. Nya tag snart igen med Bebis verkstad.
    Helt säker kan jag såklart inte vara men jag har haft mensvärk precis som tidigare vid mens så jag tänker att det borde vara det.
  • F89
    Cayenna skrev 2013-11-09 19:43:59 följande:

Hur lång tid efter skrapningen fick du denna första mens? Kanske gravtesta säger jag med! smile1.gif

Vid mitt förra ma så fick jag min första mens två veckor efter skrapningen och då räckte trosskydd, men att den var så sparsam kändes fullt naturligt eftersom kroppen bara jobbat upp hinnan under hälften så lång tid som normalt...
    Skrapades 7 oktober, positivt ÄL-test 27 oktober och mensen började nu i torsdags 7 november.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?