• SaandraR

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

nee ingen temphöjning efter det positiva äl testet så jag har säkert inte bim den 8:e :(

• SaandraR
    Blåsippan84 skrev 2013-12-31 13:00:26 följande:
    Hur funkar detta med temp stegring? Ingen koll på det

Tempen ska stiga med minst 0.2 grader efter ägget släppt..
  • SaandraR
    Cayenna skrev 2013-12-31 14:47:46 följande:
    Och då vet man att ett ägg faktiskt släppt? Och annars ingen äl? Kanske jag borde prova. Tror inte jag hade äl sist nämligen, fick inte min vanliga äl smärta direkt och mensen nu var EXTREMT sparsam. Tog slut på 2 dgr och trosskydd räckte gott och väl större delen av tiden.

Precis. Men tror jag läste att för ca 20 % så sker ingen temphöjning.
  • SaandraR
    E2012smamma skrev 2013-12-31 14:12:47 följande:
    Intressant.

När brukar du ta tempen? Vilks dagar? Och använder du ÄL testet också?

När får man egentligen plus på stickorna?

Under ÄL efter eller innan?

Har haft starka streck i förrgår och igår ( tror det var starkast igår då hade jag även lite Molvärk) och vi hade sex igår morse och inatt... Räcker det? :)

För att kunna se temphöjningen så måste man ta tempen varje morgon vid samma tid innan man klivit upp ur sängen helst innan man har äl. För att sen kunna se att tempen stiger 1-4 dagar efter äl.

äl tester ska visa att ägglossning sker inom 24 h (tror jag, kan va 48h) när det är positivt.
  • SaandraR

Jag känner mig med hemsk..en i min grupp i skolan är gravid i ungefär den vecka jag skulle varit i..tycker det är skit jobbigt o gå dit o se hennes mage växa :/ och tog bort en gammal kompis på instsgram för hon tog bild på sin bebis mage och skrev att hon är i v.18. Jag orkar inte se på't :(

• SaandraR
    Cayenna skrev 2014-01-02 21:22:48 följande:
    Var inte nervös för skrapning. Be att få något lugnande om det känns bättre så. Sövningen vid skrapning är väldigt lätt narkos. Man vaknar faktiskt till redan i operationssalen och får hjälp att flytta sig tillbaka från gynstolen till sjukhussängen - dock är man så groggy så man minns det inte ens utan somnar om ett tag till i sängen. Dem är så snälla och tar så väl hand om en. Jag har mått bra efter båda mina skrapningar. Lättnad när det är över och borta.

Jag var också väldigt nervös men samtidigt glad att det äntligen skulle få ett slut..det är inte så läskigt att bli sövd som man tror..jag vaknade dock inte i operationssalen utan i sängen sen. blödde mycket första dagen men sen väldigt lite i ett par dagar bara.

Det kommer gå bra!
  • SaandraR
    Cayenna skrev 2014-01-03 20:15:16 följande:
    Är du helt 100? Kanske lika bra att veta direkt så man inte hoppas utan fokuserat på månaden efter.

Heelt 100 är jag ju inte men kände ju inga äl smärtor heller så det känns verkligen som att det är kört.
  • SaandraR
    Cayenna skrev 2014-01-03 20:26:34 följande:
    Jag kände inte heller min typiska älsmärta och nu har jag då oxå haft en skum mens... Nya tag! Vi kommer få våra plus!!

Okej :/ ja men usch så hopplöst allt känns idag..
  • SaandraR
    0fia skrev 2014-01-05 00:47:51 följande:
    Hej på er! Haft en tung mån. Min pappa dog i början av december. Så har egentligen inte orkat tänka så mycket på barn. Dessutom hade jag Älgön på julafton eller juldagen så det blev ett par riktigt snabba snabbisar som verkligen bara var barngörande och inte mycket mer (hela huset var fullt med folk och stor sorg så inte så himla lätt). Det här är den första månaden efter mf som jag haft en rejäl temphöjning (har inte tempot regelbundet men det är tydligt ändå) så antagligen första ägglossningen efter mf. Har Bim i mitten på nästa vecka och har inte kunnat låta bli att testa . Vad tror ni? Bilden är fixad lite så man ser bättre...

Beklagar verkligen..jag kan se ett till streck, hoppas det stegrar :)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?