• sowe81

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Åh nu börjar denna eviga väntan på bim. Kände på tappen idag o den var mycket lägre än igår så nu tror jag chanserna för denna månad är slut. Hade positivt äl-test både fre och lör. Haft äl-sekret fre-sön, och molande i magen. nu är det inget sånt idag så då borde det vara över denna månad va?

Sexade mån, ons, fre, lör o söndag. Nu vilar vi lite

Ska försöka att inte testa före den 11 eller 12. Får se hur det går...

• sowe81
    F89 skrev 2013-12-30 20:50:57 följande:

Fråga: Jag hade positivt ÄL-test (CBs rosa) 21-23 december. Betyder det att min ÄL skedde den 23 då och att jag idag är ÄL + 7? Hur hade ni räknat?

Jag hade nog räknat 23e eller 24e. Kan ju ta ett tag för ägget att släppa.
  • sowe81
    Tinnis skrev 2014-01-02 21:08:42 följande:

I morgon ska jag in på återbesök och så ska de bestämma om det blir skrapning direkt eller inte. Jag är nervös för båda beskeden.

Jag är nervös för att det inte ska bli skrapning för nu har jag blödit till och från i nästan 3 veckor och det känns som att det aldrig ska sluta. Jag är nervös för att det ska bli skrapning för jag har aldrig blivit sövd och är rädd att jag ska få en infektion. 

Allt dethär gör mig så ledsen.

Jag hade absolut valt skrapningen. Jag hade heller aldrig blivit sövd men det var snabbt gjort, vaknade på väg mot uppvaket, fick åka till rummet efter 15 min o äta lite o sen hem. Blödde som vanlig mens i ca 10-12 dagar efter. Tyckte det var ett bra avslut, då visste jag att allt var ute o behövde inte gå o fundera på det.

Hoppas det går bra för dig imorgon!!!
  • sowe81
    F89 skrev 2014-01-04 15:14:49 följande:

Idag fick jag mens. Självklart känns det och jag är ledsen men jag är ändå glad över att detta är första månaden som kropp och cykel är precis som innan vårt MA. Det känns som att det här har varit vårt första riktiga försök och jag litar på kroppen nu igen. Jag har hört att det tar i snitt 7 månader att bli gravid och det är bara att acceptera att vi har tvingats att börja om från noll.

Åh tråkigt med mens men du ska se att nu när du är tillbaka så tar det sig snart igen!
  • sowe81

Ja har haft som ilningar i vänster bröst idag. Är på äl+7, hoppas det är ett ecken på nåt positivt.

• sowe81
    Cayenna skrev 2014-01-04 20:39:05 följande:

Hoppas!! Håller tummarna för ett plus för dig im en vecka! smile1.gif
    Tack..,, kommer nog inte klara att inte testa innan... Blir nog ett innan helgen o visar det inget blir det att invänta bim åtminstone...
  • sowe81
    0fia skrev 2014-01-05 00:48:07 följande:

phpbjf7GB25103.jpg

Vilken dag är du på?

På den fixade anar jag ett streck. Hoppas det blir starkare. Har du tagit äl-testet vid samma tid. Isf är det ju lovande...
  • sowe81
    Tinnis skrev 2014-01-06 19:51:16 följande:

Tog idag första graviditetstestet som har visat negativt sedan skrapningen.  Nu hoppas jag bara på det äkta plusset snart :) Fast först ska jag sluta blöda. 

Härligt. Snart tillbaka!!!!
  • sowe81

Tog ett test imorse på bim+10, jättetidigt jag vet....

Visade inget inom testtiden men när den fått torka så anade jag ett streck som framkom tydligare när tog kort o ändrade kontrast o ljus. Vågar man hoppas att det kan vara nåt?

• sowe81
    F89 skrev 2014-01-07 13:59:16 följande:
    Jag tror inte man ska lita på test efter testtiden gått ut. Vad jag har förstått så är det vanligt att de blir positiva när testtiden är ute.

I förra veckan tog jag ett test på nyårsafton - helt blankt och även när testtiden hade gått ut (ÄL +10). I lördags när jag hade BIM så tog jag ett test på morgonen, helt blankt men när testtiden gått ut blev det två tydliga streck. 2 timmar senare kom mensen...

Håller tummarna för att du får ett positivt resultat om ett par dagar : )
    Hmm ok. Får hålla tummarna då. Tar ett nytt imorgon... Nu vill jag ju veta....
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?