-
Ja jag som inte brukar testa långt i förväg ha ändå testat just för att slippa oroa mig över ev mens hela tiden...F89 skrev 2013-12-15 07:23:30 följande:Jag tänker att det beror på om du vill dricka på nyår? Då hade jag testat på morgonen. Sen, om det är så att mensen kommer under dagen så kan det ju ibland vara skönare att ha fått veta det med ett gravtest innan så man inte blir överraskad?
-
Ojvad snabbt, vad skönt!MiaEnzi skrev 2013-12-15 09:30:41 följande:
Fick mitt missfall natten till första advent och igår började de ge utslag på äl stickan så jag o sambon kela . HR aldrig använt ägglossningsstickor förut men nu kör vi för att få bebis igen
-
För mig tog det 17 dagar innan testet var negativt men sen fick jag mens dag 20 precis när jag hade börjat testa med ältester...Blåsippan84 skrev 2013-12-15 19:49:11 följande:
Är 29, fyller 30 i feb. Nu har jag köpt ett gäng äl tester och graviditetsstickor. Så här ska det väl börja testas sen;).
Hur lång tid tog det för er tills grav test visade negativt? "Vågar" man försöka på en gång? Lite nojig över detta?
-
Typ 24-26 dagarBlåsippan84 skrev 2013-12-15 20:56:27 följande:Hur lång var din cykel innan?
-
Ältester kan reagera på gravidhormoner men nivån vet jag inte. Men om du testar med ältest imorgon och får negativt med dem, då vet du ju att det är nollläge så att säga.dreams85 skrev 2013-12-17 09:54:51 följande:
Är det någon som har koll på hur det funkar med ÄL-test och gravidhormoner?
Jag tog ett graviditetstest i morse (knappt två veckor efter att jag började blöda och upptäckte mitt MA) och fick en väldigt väldigt svag skugga. Man kunde ana att det var något där men det var inte lätt att se, fick vinkla och hålla på.
Kan jag börja testa med ÄL-test nu och lita på resultatet? Eller är de så känsliga att de kan reagera på den lilla mängd gravidhormoner som finns kvar och visa falskt positivt? Tänkte testa med stickor först och sen med CB när stickorna ger fullt utslag.
Tacksam för svar om någon vet .
-
Stort grattis! Och wow, plussa 3.5 vecka efter mf låter helt galet snabbt, jag trodde inte det var möjligt. Men wow!Patricia4 skrev 2013-12-19 06:08:52 följande:
Kan det vara sant?! Ett litet julmirakel:)
Nu hoppas jag att det går vägen denna gång.
-
Beklagar missfallet! Jag känner igen det där med att önska viss tid mellan barnen och stressa över det. Jag vill ha en trea och hade tänkt typ tre år mellan, blir jag gravid snart blir det nästan fyra år emellan...tattines skrev 2013-12-19 11:36:59 följande:
Hej allihopa, tänkte hoppa in här om det är okej. Det var en lång tråd så har inte gått igenom alla svar. Vi har en son som i juli, kring sin tvåårsdag, skulle bli storebror. Tyvärr fick vi igår ett missfall, v 11+5 :( Det var hemskt, allt ramlade ur i toan och jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva det igen. Det är något jag inte ens önskar min värsta fiende. Min dröm var att ha barnen tätt med helst max två år mellan. Med långa och oregelbundna cykler och sjukdom började jag ge upp hoppet om att hinna men så plussade jag och blev överlycklig då jag insåg det beräknade datumet för förlossning. Ville så gärna ha det barnet, blir så ledsen när jag tänker på det :( Nu hoppas jag att min kropp återhämtar sig snabbt och kommer igång med äl och mens. Hur lång tid tog det innan ni fick mens igen och försökte ni på första äl eller hoppade ni över en cykel?
Jag var beredd att köra direkt igen men jag fick mens på dag 20, bara tre dagar efter att gravtestet till slut visade negativt. Så det går inte att styra så mycket. -
Åh vad jag beklagar, förstår att det känns jättejobbigt! Hoppas du kan koppla bort tankarna på detta lite grann över jul i alla fall. Kram!Kuben skrev 2013-12-23 09:08:09 följande:
Ledsen och depp: Den förhatliga mensen är här.
Sååå eländigt lurad denna gång. Allt från mol, humörsvängingar, bröstömmande, illamående och ett luktsinne som en blodhund. Och ja, jag har varit gravid mer än jag kan räkna till - ja, jag vet hur det känns!
Nu ger jag nog upp. Jag kommer att vara över 40 innan vi får till en 3:a, om vi någonsin lyckas Det är nog kört för vår del.
Tårarna rinner...
-
Ja för mig kändes det viktigt. Går det inte ner på negativt är ju något frl och man kanske behöver skrapas tex. Sen kan man ju inte börja vänta på äl förrän gravhormonerna är borta.tattines skrev 2013-12-24 10:20:45 följande:
Ser att många testar grav efter mf. Av vilken anledning gör ni det? Vill ni bara se så att allt är "klart"? Är det nödvändigt att testa neg innan man sätter igång på nytt? Vill helst inte testa..
-
God jul!Patricia4 skrev 2013-12-24 07:39:21 följande:
Hej
Vill önska alla tjejer i denna tråd som kämpar för ett nytt plus en God Jul och tack för pepp efter mitt missfall !
Själv tog jag ett gravtest idag, nog några dagar före bim och hade dessutom varit uppe på natten och kissat bara två timmar innan, negativt. Lite hopp kvar därmed men räknar nog ändå med att det inte gått den här månaden heller.