Inlägg från: karro 2014 |Visa alla inlägg
  • karro 2014

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Solros78 skrev 2014-12-15 19:44:10 följande:
    Om du har älflytningar kan det ta en eller ett par dagar innan äl, det har det gjort för mig, ibland den dagen, ibland tre dagar senare. Så testa några dagar till.
    Skall testa de, vet du om man kan ha äl sekret även om man inte har ägglossning?
  • karro 2014

Nu fick jag en fast gubbe vilket betyder att jag har äl. Synd att inte sambon är hemma nu (han jobbar utomlands) men hade sex i fre o i sön, hoppas de tar sig.. Hade ju vart underbart att bli spontantgravid nu o slippa ivf behandlingen!!!

• karro 2014
    Blåsippan84 skrev 2014-12-16 06:53:18 följande:
    Går in och läser här ibland. Tänker på er ofta, då denna tråd stöttade mig mkt under ett av det mentalt jobbigaste året jag haft.

När vi plussade så hade jag äl lör. Sexade tors innan och tis efter. Vi sov hos min syster helgen vid äl och var helt slut. Vi somnade i soffan och var inte alls sugna. Vet ej när det tog sig då jag bara gjort ett tidigt ul och för tidigt att säkra bf.

Hoppas det tar sig!!
    Va roligt för dig:)

Kan ju alltid hoppas att de tar sig. En sak som jag även funderat över... Sambon var ute o drack alkohol i fredags, försämras spermierna helt o hållet ? För isåfall kan man ju inte riktigt räkna med sexet i söndags..
  • karro 2014

Kan inte tro att de är sant, jag har plussat igen!!!

Jag hoppas innerligt att detta håller i sig, efter allt som hänt (2 års bebisförsök, två missfall och ett misslyckat ivf försök), är ju trots allt bara på äl+10 eller 9.. Har inte bim förens nästa fredag, har rätt lång lutefas. Men tänkte att jag testar om några dagar igen och ser vad som händer=)

• karro 2014
    TreTriss skrev 2014-12-26 19:52:18 följande:
    Åh håller tummarna att det stegrar!!
    Ja jag hoppas de med, är bara lite nojjig för att de skall vara missvisande, dem här spökstrecken som folk talar om...
  • karro 2014
    TreTriss skrev 2014-12-26 20:02:35 följande:
    Kände likadant!

Såhär såg det ut för mig! Så testa om några dagar igen! phpkjopdH45065.jpg
    Ah sedär ja, tänkte att jag tar ett imorgon bara för o se att de blir ett svagt pluss igen... Sen väntar jag i några dagar:)
  • karro 2014

Nu tror jag inte att det är något spökstreck eller fel på testet... Tack så jätte mycket för alla gratulationer, nu hoppas vi bara att detta håller i sig<3

• karro 2014
    Cayenna skrev 2014-12-27 08:07:19 följande:
    Stort grattis! Jag håller alla tummar. Förstår precis känslan. Vi kämpade i vecka två år och fick två mf/ma under den tiden.

Kom över i vår plustråd om du vill ventilera oro och tankar inför vul kub etc.
    Tack<3 va gulligt av dig, ja man undrar ju om man kan ha mer otur?

Tack för erbjudandet men känner knte riktigt än för o komma över till den tråden, är ju bara på äl+10 eller 11 o har bim om 6 dagar.. Men kommer självklart över när jag känner mig lite säkrare och när jag gått lite längre=)
  • karro 2014
    Cayenna skrev 2014-12-27 10:13:58 följande:
    Du är såklart välkommen när du vill. smile1.gif

Nångång måste det ju vara ens tur. Det känns så extra orättvist när man fått kämpa så länge. Extra känsligt läge lixom. Jag håller tummarna för dig.
    Tack, vad gullig du är:))

Vilken vecka är du i nu?

Ja, innan strävade man efter de efterlängtade plusset, nu kommer den här jäkla oron om vad som kommer att hända osv.. Kan ju tyvärr inte påverka på något sätt även om man så gärna vill..
  • karro 2014

Tog ett test nyss för o gämföra om hcg stigit sen igår, lägger upp en bild så får ni se, den vänstra är från igår med morgon urin och den till höger är från idag (inte morgon urin) höll mig i tre timmar!! Vad tycker ni? Trodde testet skulle vara lite starkare idag, denna oro alltså!!

• karro 2014
    Cayenna skrev 2014-12-28 14:26:55 följande:
    Det är ju starkare!

Sen är det ju skillnad på morgonurin, hållt sig ca 8h då ju. ;)
    Jag trodde att jag skulle vara lugnare nu, men ikke!!! Blir ju bara oroligare känns d som:(

Kollar o jämför bilderna som är tagna från igår och idag, har du några tips, vad gjorde du?
  • karro 2014
    Cayenna skrev 2014-12-28 14:45:37 följande:
    Jag testade ju ett antal dagar efter bim pga oregelbunden mens och bara digitalt så har inga tips. Digitalt kanske?
    Har beställt digitala tester:) tänkte att dem slår jag till med när jag har bim (på fredag)
  • karro 2014

Godmorgon=))

Ville bara passa på o önska er ett gott nytt år och hoppas att ni får en fin dag=)

Kram till er alla!!!

• karro 2014
    Madicken01 skrev 2014-12-31 09:41:24 följande:

Gott nytt år!

Avslutar mitt år med ett positivt gravtest :) väljer att tro att allt ska gå bra denna gången!

Stort lycka till till er andra!

Åhhhh vad roligt, vilken nyårspresent=)

Grattis grattis.
  • karro 2014
    Emmsan26 skrev 2015-01-01 11:33:11 följande:

Hej!

Är inte mycket för o prata av mig med vänner o familj så jag tänkte göra det här om det går bra. Lördagen innan julafton gick jag in i v.13 en mycket efterlängtad dag o då kom det 2droppar blod så jag åkte in. Läkaren såg inget foster utan bara en klump,blev hemskickad med bindor o värktabletter o fick en tid en vecka senare.en riktig skitjul blev det med vetskapen om att gå med detta i magen. I söndags fick jag cytotek o började direkt, 8timmar senare satte helvetet igång. Det känns iaf skönt att det är ute nu o jag är taggad för nya försök men jag har även 3e gradens cellförändringar o vet inte om jag måste åtgärda det först. Vet nån något om cellförändringar o graviditet?

Så sorgligt:( beklagar sorgen..
  • karro 2014
    Solros78 skrev 2015-01-02 21:17:16 följande:
    Wow, 2-3 redan på bim, det är rejäla hormoner det! Grattis!
    Tack tack:))

Har rätt lång lutefas så de är inte så konstigt:)) brukar ha äl runt dag 11 men tror jag fick den dag 13 enl ägglossningstestet och har 29 dagar.. Så där har vi förklaringen till varför;))
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?