Hannah8401 skrev 2014-08-30 10:23:34 följande:
Blåsippan, bakteriell vaginos kan göra det svårare att bli gravid då inte spermierna trivs i den miljön. Det kan också öka risken för missfall har jag hört.
Luktar det så är det troligtvis BV, svamp luktar inte men kliar.
Ge mannen din samma medicin mot BV som du. Jag har haft det och tog flera antibiotika? kurer, men blev inte av med det förrän jag tvingade sambon att ta det också. Doktorn säger att det inte behövs, men enligt min erfarenhet behövs det
Karro, vi försökte drygt ett år, fick ett missfall, blev gravida igen efter fyra mån, fick en son dec2013, blev gravid ca 1 mån efter jag slutat amma honom, missfall i juni, sen ingen äl förrän ev nu efter dubbelkur pergo.
Har haft två dagar med högre temp så får se om det håller i sig.
Blir spännande att följa ert ivfförsök. Det kommer vi också att göra när vi försökt några gånger.
Ah okej, beklagar dina missfall! Så himla tråkigt.. Men de e bara till att fortsätta att kämpa:) de e ju bra att du fått pregotime nu iallafall, håller tummarna att de funkar för dig!
Va roligt o höra, ja de är verkligen spännande..:) men d tiden går så långsamt!!
Bara o veta att man får en hjälpande hand är ju en enorm trygghet, även om man inte vet hur d slutar!