• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Viljan finns skrev 2013-12-24 07:42:57 följande:
    Efter att nu ha läst hela eran tråd tänkte jag att det är dags att ansluta 'på riktigt'. Hade lite blodblandade flytningar i ca.1v men fick lugnande besked från 1177... När det inte slutade fick jag tid för vul - skulle då vara i 8+5. Hade mentalt laddat för att det var ett missfall och att jag o sambon åtminstone skulle få ett ja eller nej. Men gynekologen sa typ ingenting - bara att hon inte såg ngt hjärta. Fick ny tid för vul 1 v senare... Dagen efter började blöda och gjorde så i 6 dagar. Dag 7 kom det som jag tror skulle blivit våran bebis ut men efter det har jag inte blödit mer. Vul som jag gjorde dagen efter visade att det inte fanns ngt kvar så det lyckades kroppen ta hand om själv. På ett sätt känns det som att det ändå blev så bra som det nu kunde efter omständigheterna... Har nu satsat på att snabbt bli gravid igen, gravtest visade negativt 4 dagar efter sista vul. Vill så gärna! :) Idag blir nog en ganska tung dag - ska till sambons familj som vet om vad som hänt där även svägerskan är med med sin 5-månaders bebis... Känner ju inte ens egentligen för att fira jul. Tack för att jag får skriva av mig o hoppas att ni andra får en bra dag och att vi alla snart plussar!

Välkommen till tråden! Beklagar att du oxå fått genomgå mf. Förstår att du inte är så sugen att fira. Hoppas du får mysigt ändå och att det känns ok.
  • Cayenna

Testade idag. Äl+10. Toknegativt! Blev nog inget denna gång. Känns tråkigt men var nog rätt inställd på det. Får hoppas på bebis 2014 åtminstone!

• Cayenna
    tattines skrev 2013-12-25 20:04:20 följande:

Jag testade neg äl+10 förut. Väntade till äl+14 och då visade det pos så chansen finns än :)

Oh, man kunde ju hoppas men jag är iaf inställd på att mensen kommer komma vilket känns lite skönt. Men vi får se, kommer inte testa innan bim nu utan i sådana fall om mensen uteblir.

• Cayenna
    Anonym (Positive) skrev 2013-12-26 14:43:20 följande:
    Gubbj*veln blinkar fortfarande, dag 9. Gaah..
    Kom igen kroppen, lossa ägget/äggen. Heja! Glad

God fortsättning!

Men vad f*n!! Nu får den bli fast imorn
  • Cayenna

Idag blev jag så ledsen över att åldersskillnaden kommer bli så mycket större än vad jag hade önskat. . Har så oregelbunden mens så kommer max få två chanser till 2014bebis. Så då blir det dessutom ytterligare ett skolår emellan. Gravid ska/kommer jag bli men jag vill vara det NU!

Sådär, skrivit av mig.

• Cayenna
    tattines skrev 2013-12-26 19:59:00 följande:

Jag vet känslan :( Jag har fastnat lite för det där med åldern. Hade,det gått som det skulle hade det blivit två år ganska precis. Blir ledsen vid tanken på att det inte blir max två år mellan som jag hoppats på. Hade också oregelbunden mens med långa cykler innan jag plussade. Håller tummarna för att de inte är lika långa nu. Hur gammal är erat barn?

Vårt barn är snart två år. Hade det gått vägen så hade det blivit 2år och 3mån mellan. (Hade oxå velat ha 2år) Och nu bara går tiden. Tog 1,5mån innan första äl efter ma. Testade ju igår på äl+10 som blev vrååålnegativt så nu har jag bara dem två chanserna kvar för 2014. Och tänk om det blir ett till ma! Du kan ju åtminstone lyckas få drygt 2år iaf! Hur lång tid har det gått för dig nu?
  • Cayenna
    Anonym (Positive) skrev 2013-12-26 19:57:59 följande:
    Hihi jaa, tack!Glad Håll tummarna!

Klart jag gör! Jag vet precis hur frustrerande det är att vänta på äl och glada gubben. Faktiskt mycket värre väntan än på bim.
  • Cayenna
    Anonym (Positive) skrev 2013-12-26 20:41:03 följande:
    Jag förstår dej. Nu när det är som det är kan jag uppmuntra med att jag har både äldre och yngre syskon med ända upp till hela nio år i åldersskillnad och jag har stått dem alla närmast i olika faser(åldrar) i mitt liv. Och det e ju bra.

Ja, det vore underbart att vara med barn nu med detsamma!
    En dag i taget, snart plussar vi! Och din mens har ju inte kommit än. D e bra!

Tack för dina uppmuntrande rader, dem värmer mer än du vet. Jag får tänka på det. Jag har oxå erfarenhet från både tät och lite större åldersskilnad i min syskonskara men när jag tänker på barndomen och när jag var riktigt liten då är det tätingen som ligger närmast i mitt hjärta. Dock från tonåren och framåt så står dem mig lika nära. Helst hade jag velat ge det täta syskonet till mitt barn, men nu har ju tyvärr det tåget gått så får hoppas det kan bli bra på ett sätt som jag själv inte tänkt mig och heller inte har erfarenhet av.
  • Cayenna
    dreams85 skrev 2013-12-26 20:58:07 följande:
    Hoppas alla har haft en bra jul! I dag har jag märkt av vad jag tror är ÄL-flytningar och jag har känt av att något händer i kroppen. Tog ett ÄL-test nu på kvällen och fick en glad gubbe!!! Tre veckor efter missfallet och kroppen verkar ha kommit igång igen. Vi har myst både igår och idag och tänkte få till det imorgon också. Så himla glad! Nu borde BIM bli om två veckor. Håller alla mina tummar för ett plus i början på det nya året.

Härligt med glad gubbe! Blir spännande att följa dig nu.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?