• Kirsten

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

E2012smamma skrev 2014-01-29 10:22:51 följande:
    Allt såg bra ut!!! Yippie :)

Nu får man hålla tummarna 6-7 veckor till då!

Behövde inte vänta länge alls vilket va skönt också.

Gud vad skönt! Härligt med positiva besked!:)
  • Kirsten
    Belly skrev 2014-01-29 12:31:50 följande:
    Ja Bajs är typ vad jag känner också :(

Vad jag hört så kan dagarna mellan mens och ÄL variera. Men lutealfasen ska aldrig ändras?

Jag tror den bevisligen kan ändras marginellt tex. 2 dagar, men jag har inte fått större diff än så. Tror det är helt normalt!:)
  • Kirsten

Äntligen glad gubbe!:) Fick till det igår svettig och febrig;) så tror att det får räcka med en gång denna äl, fler gånger har ju tydligen inte lönat sig förut!;)

• Kirsten
    Cayenna skrev 2014-01-29 14:55:15 följande:
    Härligt! Håller tummarna nu!

Tack!:) Försöker testa det här med immunförsvaret på botten, hoppas det funkar!:)
  • Kirsten
    F89 skrev 2014-01-29 15:12:48 följande:
    Superavundsjuk! Skickar du hit gubben nu då? Ja, alltså.. Inte din man eller så utan ÄL-gubben : )

Haha, du kan få båda, jag orkar ju inget mer!;) Håller tummarna för dig nu, för eller senare kommer den!:)
  • Kirsten
    F89 skrev 2014-01-30 06:02:22 följande:
    Titta vem som kom på besök! : D

Fråga: vi har haft sex varje dag sen i lördags, men inte igår. Kommer inte kunna ha sex förrän ikväll. Det borde väl ändå räknas som att pricka ÄL?

Härligt! Tur att jag kan smitta av mig med nåt!;)
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-01-30 08:24:47 följande:
    Innan jag gått på toan för att testa kom mensen!! Tråkigt men glad att jag inte testat! Hade inte velat se texten INTE GRAVID! Kommer inte tänka tanken på att testa innan äl+16. Får vara nöjd med att luteala fasen har rättat till sig denna månad så då verkar hormonerna mer normala igen.

Trist! Men det är skönt att du ser nåt positivt i det!:)
  • Kirsten
    Solros78 skrev 2014-01-31 07:37:59 följande:
    Hurra vad glad jag blev idag, kroppen fungerar! Alla tecken i veckan har ju tytt på äl men det är så skönt när även testet säger det, jag litar inte på det annars. Problemet är bara att maken är sjuk, jätteförkyld, så hur det ska gå med sex vet jag inte. Jag vågade inte ens berätta för honom om testet pga det i morse...

Härligt!:) Hoppas din man orkar ändå! Hos oss va det ju jag som va sjuk så fick spela lite extra pigg för att få till det, annars hade inte min sambo tyckt att det känts bra!;)
  • Kirsten
    Solros78 skrev 2014-01-31 07:59:00 följande:
    Vi brukar bara köra ändå, och vara tydliga med att det här har inte med något annat än bebisverkstad att göra. Men det är ju han som måste fungera och inte vara helt utslagen...

Skönt att ni är överens om det!:) Min sambo har lite svårt för det här bara barngörande och att "jag" bestämmer när!;)

Du får säga till i god tid så han hinner ladda mentalt och med alvedon!:) Lycka till!
  • Kirsten
    Solros78 skrev 2014-01-31 08:17:21 följande:
    Ok vad intressant! Hur resonerar han kring det? Är ni lika angelägna om barn och att satsa på sex vid äl eller vill han mer bara att blir det så blir det?

Vi har alltid sett just den här delen som väldigt teknisk. Jag har kört med ältester sen jag ville bli gravid första gången osv.

Vi är lika angelägna dock är jag ett kontrollfreak och han superspontan. Det va inga problem de första månaderna, egentligen inga problem nu heller för han ställer ju upp. Men det känns som att det är jag som håller i det och efter 10 månaders försök är spontaniteten väldigt långt borta! Så jag längtar tills vi bara kan va och känna längtan istället för måsten!;)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?