Inlägg från: karro 2014 |Visa alla inlägg
  • karro 2014

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Gweny skrev 2014-08-21 12:10:13 följande:

Jenn86>> jag som var anonym och skrev.... måste blivit något fel när jag skickade inlägget....blev samma sak i en annan tråd för mig idag, konstigt.  

Såg att du skrev att ni har svårt att bli gravida, har ni inte fått någon hjälp?
  • karro 2014
    Anonym skrev 2014-08-21 13:04:47 följande:
    Jo, har precis ätit min första kur med pergotime, hoppas det ska ge effekt nu. vi försökte 1 år innan vi lyckades bli spontant gravida, som då slutade i ma. 

hade några månader innan det fått reda på att jag har PCO och underfunktion av sköldkörteln, så mycket som krånglar till det. Men hoppas att detta ska funka nu och att nästa gång det ska gå bra hela vägen. smile1.gif
    Ah okej, då förstår jag!!!

Förstår att det är jobbigt..

Själv skall jag o min partner på utredning imorgon, och se vad vi kan få för hjälp efter 2 mf.. Väldigt blandade känslor kan jag säga, pluss att jag o sambon har tjafsat rätt mycket de sista om detta med bebisverkstan, börjar bli rätt jobbigt detta.. Men men får se imorgon vad som händer..
  • karro 2014

Känner att jag behöver skriva av mig lite grann, var ju hos läkaren idag o gjorde en liten utredning pga mina missfall. Allt såg bra ut och Vi tog ett snabbt och enkelt beslut både jag och min partner (jag har låg äggreserv för min ålder) vill inte chansa så nu i september börjar vår ivf resa, vi valde de stora paketet som innehåller 3 försök, (visst de kostar ett par tusenlappar men det är värt varenda krona) så nu är det bara till att hålla tummarna och hoppas på de bästa:))

• karro 2014
    Patricia4 skrev 2014-08-22 18:56:37 följande:
    Skönt att ha en plan:) bra med paketet! Lycka till !!
    Ja de känns verkligen härligt att få koppla av lite, även om inte det inte finns någon garanti, men man kan ju alltid hoppas:) Dessa tre veckor kommer att kännas som en evighet. Tack så mycket:))
  • karro 2014
    Anonym skrev 2014-08-22 18:58:34 följande:
    Måste ändå kännas bra att ha tagit det steget och ha en plan nu! spännande att det drar igång såpass snart med. smile1.gif
    Ja verkligen, känns lite som att man kan slappna av lite och har inga måsten..finns ju ingen garanti men vi hoppas verkligen att vi har turen på vår sida, ja det är de som är så härligt, ingen väntetid tack vare vi vände oss privat, varför jag måste vänta i tre veckor nu innan vi startar detta är för att man skall påbörja behandlingen när man precis fått sin mens.. Men de skall bli spännande detta:))
  • karro 2014
    Hannah8401 skrev 2014-08-23 08:23:22 följande:

Karro, hur lågt amh har du och hur gammal är du?

Jag har också lågt amh, skulle inte kunna bli gravid naturligt sa de. Men nu har jag vart gravid tre ggr på 1,5 år, varav en fin frisk son smile1.gif

Vet inte riktigt fick hem provsvaren t4 o tsh, dem var bra men fick ett resultat att jag har något låg äggreserv för min ålder, är 26 år.. Vi vågar ek chansa så vi tog beslutet om ivf
  • karro 2014
    Hannah8401 skrev 2014-08-23 08:23:22 följande:

Karro, hur lågt amh har du och hur gammal är du?

Jag har också lågt amh, skulle inte kunna bli gravid naturligt sa de. Men nu har jag vart gravid tre ggr på 1,5 år, varav en fin frisk son smile1.gif

Jag har 0,5 i amh värde, du då?
  • karro 2014
    karro 2014 skrev 2014-08-29 13:51:06 följande:
    Jag har 0,5 i amh värde, du då?
    26 år, glömde jg att tillägga.. Står att man skall ta detta provet på cykeldag 3. Jag tog mitt på cd 26, vet inte om d spelar någon roll..
  • karro 2014

Ah okej, försöker att inte lägga så stor vikt på det, blir bara så stressad. Var ju på ul förra veckan och vad vi såg då var de 7 äggblåsor, vet inte vad som är normalt..frågade aldrig var sp nervös så jag glömde bort hälften av sakerna jag skulle frågat..

Ja i september börjar vi med ivf.

[quotet=73894952][quote-nick]Hannah8401 skrev 2014-08-29 21:02:33 följande:[/quote-nick]

Amhvärdet ska inte spela någon roll när i cykeln man tar det har jag fått höra? Däremot fsh, som talar om kvaliteten på äggen ska tas på dag 2 eller 3.

Jag hade 0,16 i amh strax innan jag blev gravid med sonen. Då 29 år. Nu 30. Vet inte om jag vill ta om det. Jag gör hellre vul och ser hur det ser ut.

Jag hade normalmånga äggblåsor när jag gjorde vul vilket inte stämde med amhvärdet. Men doktorn kunde inte svara på varför.

Jag äter dhea för att förbättra äggen. Hoppas jag har något fint kvar som kan bli ett syskon.

Var det i september ni skulle göra ivf?

[/quote]

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?