• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • sepfhrenia
    is1 skrev 2013-11-09 22:09:36 följande:

Idag är en sån där riktig depp dag.

Jag skulle också fått i april. Det skulle kännas så mysigt att vara gravid och ha en mage vid jul å osv. titta på barn vagn å köpa massor av söta kläder, att få se på ultraljud som troligtvis jag skulle gått på nästa vecka. Just nu känner jag mig så otroligt deppig och det känns som ingen i min närvaro riktigt förstår och då säger jag ingen ting. Många i min ålder är inte att planera barn stadiet ännu och kommer inte vara det på länge, men jag har i alla fall vetat jag vill vara en ung mamma. Man försöker hålla huvudet uppe men egentligen vill jag bara ligga i sägen med täcket över huvudet. Hur ska man göra för att lättast kunna gå vidare?

Dom senaste veckorna jag har jag haft ett riktigt jäkla pms humör, känns så dumt mot min underbara sambo som får stå ut med mig, Trodde det var ett litet tecken på graviditet, men icke.. fick min mens igår. kanske är sorg eller nått vad vet jag. Någon mer som har så?   

Tillåt dig själv att må dåligt, släpp ut det. Ju längre du stänger inne grejjer ju längre tid tar det. Släpp ut din känsla, bara va. Jag rekommenderar meditation, finns massa olika varianter så du kan hitta nåt som passar dig, det skäpper rejält på "ventilen"!

Stor kram till dig!
  • Sorg13

Förstår dig precis fick MA i v 16+4. Hade längtar och planerat till min lilla februari bebis och så tar allt slut. Känns som en mardröm speciellt som klockan tickar med min ålder(39)Hoppas nu att min mens uteblir denna gången så man kan få glädjas igen. Kram på dig!

Idag är en sån där riktig depp dag. Jag skulle också fått i april. Det skulle kännas så mysigt att vara gravid och ha en mage vid jul å osv. titta på barn vagn å köpa massor av söta kläder, att få se på ultraljud som troligtvis jag skulle gått på nästa vecka. Just nu känner jag mig så otroligt deppig och det känns som ingen i min närvaro riktigt förstår och då säger jag ingen ting. Många i min ålder är inte att planera barn stadiet ännu och kommer inte vara det på länge, men jag har i alla fall vetat jag vill vara en ung mamma. Man försöker hålla huvudet uppe men egentligen vill jag bara ligga i sägen med täcket över huvudet. Hur ska man göra för att lättast kunna gå vidare? Dom senaste veckorna jag har jag haft ett riktigt jäkla pms humör, känns så dumt mot min underbara sambo som får stå ut med mig, Trodde det var ett litet tecken på graviditet, men icke.. fick min mens igår. kanske är sorg eller nått vad vet jag. Någon mer som har så?      

• Camilla040609
    full fart skrev 2013-11-09 15:23:50 följande:
    Tack alla:) ja nu vill man bara detta ska va förbi så man kan börja om o känna sej fräsch igen, har ni ande barn sen innan?
    Jo jag har tre barn sedan tidigare, 3år, 7år och 8år.
  • Camilla040609
    Solros78 skrev 2013-11-09 18:16:50 följande:
    Jag ältar det där med tiden på året massor. Har två höst/vinterbarn, hade varit så kul med något helt annat. Jag hade bf i april och det hade varit jättemysigt. Nu vill jag bli gravid jättesnabbt för att inte få ett tredje barn precis när de andra två fyller år.

Och sen vill jag absolut inte passera årsskiftet för att då blir det ytterligare ett kalenderår/skolår mellan barnen.

Hur tänker ni andra kring sånt här?
    Jag var också planerad till April 2014 men så blev det ju inte tyvärr. Åhh vad jag såg fram emot ett vårbarn, att få göra något jag aldrig gjort förut. Jag har två döttrar som är född i December så att klä på en nyfödd vid den tiden är jag expert på eller nått. Har en son som är född tidigt i Augusti så sommarbarn är jag också haj på!! Men ett vårbarn hade varit speciellt helt klart. Men men nu är det som det är och hoppas på ännu ett augustibarn.
    Sorg13 skrev 2013-11-09 19:25:25 följande:
    Läste någonstans att förändring i humör är ett av de tidigaste tecknen på graviditet, så jag hoppas!😊
    Hmm, det lät intressant minsann!! Det får vi hoppas på.

• Camilla040609

Jag skulle också fått i april. Det skulle kännas så mysigt att vara gravid och ha en mage vid jul å osv. titta på barn vagn å köpa massor av söta kläder, att få se på ultraljud som troligtvis jag skulle gått på nästa vecka. Just nu känner jag mig så otroligt deppig och det känns som ingen i min närvaro riktigt förstår och då säger jag ingen ting. Många i min ålder är inte att planera barn stadiet ännu och kommer inte vara det på länge, men jag har i alla fall vetat jag vill vara en ung mamma. Man försöker hålla huvudet uppe men egentligen vill jag bara ligga i sägen med täcket över huvudet. Hur ska man göra för att lättast kunna gå vidare?

Dom senaste veckorna jag har jag haft ett riktigt jäkla pms humör, känns så dumt mot min underbara sambo som får stå ut med mig, Trodde det var ett litet tecken på graviditet, men icke.. fick min mens igår. kanske är sorg eller nått vad vet jag. Någon mer som har så?   

Det är deppigt vissa dagar, det är det och det är okej. Tyvärr förstår inte alla den sorgen och det är inte alltid läge att tala om det för "alla".
    Jag var också beräknad till April och såg fram emot liknande saker som du såg fram emot. Jag har just haft en jobbig period som jag verkar komma ur sakta men säkert nu. Jag har låtit de gå ut över min man som står så snällt vid min sida och "tar emot" min skit jag kastar ur mig för att 5minuter senare be om ursäkt och förklara mitt beteende. Det är likt mitt vanliga PMS-beteende men det är bara så att det är  9dagar tidigt. Får se om det är mens på ingående eller om det vankas ett nytt plus för mig!

Att vara en ung mamma är toppen, jag blev själv gravid med första då jag var 19år. Han fylla 20år innan hon föddes och det är så härligt att jag idag som 29år har en dotter som fyller 9år i December och att jag har två barn till. Hade allt gått som det skulle eller att jag nu hinner bli gravid igen så kanske jag hinner bli fyrbarnsmamma innan jag fyller 30år. Det är fördelen med att vara ung mamma, kan jag tycka
  • Mommy1986

Jag var ju också beräknad till april, men vad kan man göra...

Bim -4 idag och vändigt och vridit på två gravtest nu för att se ett svagt streck.. Hehe, känner mig lite korkad.. :) men ingenting.

I somras när jag plussade var det bim -5.

Jag lär nog testa nån morgon ännu och får ju se när mensen kommer..

• F89

Jag känner också likadant även om jag tycker att det blir bättre ju fler dagar som passerar.

Som många redan har skrivit så tror jag att det är viktigt att man låter sig själv vara arg och ledsen eller vilka känslor som än dyker upp. Jag köpte en anteckningsbok precis innan allt det här hände och det är en förvånansvärt bra ventil för såväl små som stora funderingar.

Jag tycker också det är viktigt att man inte ska känna att man behöver "peppas upp" eller se saker positivt - det skönaste för mig när jag tycker att livet suger är att konstatera det och acceptera det!
  • F89
    Cayenna skrev 2013-11-09 21:37:40 följande:

Då tycker jag nog att du ska gravtesta smile5.gif Tror det är vanligt att blöda pyttelite om man blir gravid på första efter mf/ma. Iaf av vad jag hört från andra. Ingen egen erfarenhet (ännu).
    Jag ska se om det inte kommer något mer blod idag. Kanske blir det i så fall ett test imorgon bitti : )
  • sowe81
    Fiiaa skrev 2013-11-09 21:32:46 följande:

Hej! 16 oct va jag på ett besök hos läkaren på mvc och när vi hade pratat klart gjorde han ett ul för veckan va lite osäker fortf! Va då i v 12, men fostret hade dött v 8 :( detta va hemskt.

Startade behandling med cytotec blödde ut allt 22 oct samma dag! Men 1 nov hade jag rester av slemhinna å gammalt blod så skrapades. Haft bruna flytningar början av denna vecka, normala sen i onsdags! Igår eftermiddag började de mola i tjej magen, och idag har jag liknade äl flytningar, äggviteaktiga med lite brunt i, antar att det är de sista i livmodern nu. Kan det va äl redan?

Har inga test hemma å kolla med.

Vad tror ni??

Måste nämna med att jag har pco och har inte ofta egen äl, men de kan ju hända efter en grav eftersom kroppen är inställd på att va gravid. Vi har kämpat 1 år 8 mån till plusset vi fick i aug.

Låter som äl, men jag hade också äl-flytningar några dagar efter jag slutat blöda men då hade jag fortfarande positivt gravtest, var ca 14 dagar efter skrapning. Nu är det inga äl-flytningar längre och enligt test verkar det inte vara på g än heller. Nu 18 dagar sen skrapning.
  • sowe81

Jobbigt med deppdafar men tänk på att det är mysigt o vara gravid på sommaren också, mkt lättare med kläder då. Min dotter är född 29/8 så jag var höggravid sommaren 12. finns jättegoda alkoholfria isiga drinkar och bubbel man kan frossa i då
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?