Inlägg från: karro 2014 |Visa alla inlägg
  • karro 2014

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

karro 2014 skrev 2014-08-10 20:24:10 följande:

Här blev de inget pluss denna månaden:( ET inte hur vi kommer att lyckat med tanke på att jag alltid har äl på en tisdag.. Sambon jobbar utomlands och är borta mellan måndag-torsdag.. Visst spermierna kan ju leva ett tag i livmodern men det känns så långt bort!!!

Min äl har flyttats en dag efter mitt ma...
  • karro 2014
    Blåsippan84 skrev 2014-08-10 20:32:23 följande:
    Min äl har flyttat sig ett par dagar, kommit tidigare senaste månaderna. Förstår din frustration. Min make jobbade också på annan ort förut och ej hemma under v. Men det var en sån omgång vi hade för snart ett år sedan och vi plussade. Nu har maken jobbat hemma sedan april men ändå inget plus. Så håller tummarna att det kommer plussas för er!!
    Ja verkligen.. Känns väldigt långt borta... Vad gör man i dessa lägen? Om inte vi lyckats? Ivf?
  • karro 2014
    Alvisen76 skrev 2014-08-11 17:24:31 följande:
    Samma här. Min kille och jag kan bara ses fredag till söndag varje vecka... och min äl kommer sannolikt på en onsdag nästa gång. smile4.gif Men någon gång ska det väl bli rätt tänker jag...
    Ja vi får väl hoppas att vi får tur snart.. Tycker de är jobbigt o frustrerande, hade känts mycket bättre om man hade kunnat haft möjligheten till sex samma dag som äl o dagen efter.... Men de går ju inte, eller jo en gång om året och det är ju på semester, vi hade precis vår chans men det blev ju inget denna månaden:(
  • karro 2014
    JhjärtaK skrev 2014-08-11 19:55:46 följande:
    Era män har ingen möjlighet att åka hem över natten eller har ni möjlighet att resa till dem just vid ÄL? Förstår att det är frustrerande som bara den smile4.gif
    Min sambo jobbar utomlands så det går tyvärr inte, det är ju de som är de jobbiga.. Ger detta några månader, om inte detta fungerar så får vi se till att han är hemma under äl tiden, finns nog inte så mycket mer man kan göra:(
  • karro 2014
    Alvisen76 skrev 2014-08-12 19:16:13 följande:
    Ägglossning kommer ju inte exakt på samma veckodag varje månad. Någon månad har vi tur. Vi lyckades ju bli gravid innan trots samma odds ? Iaf var mina odds samma som nu med graviditeten som slutade i missfall. Det kanske tar lite längre tid bara, men hopplöst är det inte. smile1.gif
    Precis... De borde vi ju lyckats med, eftersom de fungerat innan:) ja d är väl d man måste acceptera att de kommer o ta ett tag, känns bra då o då men när man får höra när ens vänner/släktingar o bekanta är gravida blir man bara så ledsen!! Är självklart glad för deras skull men så ledsen inombords. Och de gör en stressad med, att alla blir gravida och att vi själva inte lyckats!!!
  • karro 2014
    Alvisen76 skrev 2014-08-13 09:30:46 följande:
    Ja det är tungt att höra när andra lyckas även om man inte önskar dem att gå igenom samma som man själv fått. smile4.gif  

Själv känner jag det mest ont var gång någon klappar mig på magen och frågar när mitt barn ska komma. Jag hade hunnit få mage som gravid. Blivit rund och putig. Det sitter kvar en månad efter missfallet envist. Folk tar för givet nu hela tiden att det är något därinne och klappar mig så glatt -varje dag! Personer jag inte känner etc. ( Nu bantar jag och gör massa sitsups för att få bort magen och äntligen slippa bli gratulerad. )
    Usch vad hemskt, de måste vara oerhört jobbigt, lider med dig!! Själv är man överviktig så mig hann de aldrig synas något..

Ja de är ju d, men de är bara att bita ihop o kämpa efter de efterlängtade plusset:))
  • karro 2014

Har en liten fråga till er, skulle haft min mens i lördags, men den var sen.. Igår när jag torkade mig hade jag jätte lite rosafärgat på pappret, på kvällen använde jag en tampong för säkerhetensskull, när jag tog ut den var de jätte lite då med, och idag är det precis samma.. Tror mensen kommer igång riktigt ikväll el imorgon.. Men då är frågan är min första dag i menscykeln i söndags när de kom lite rosa på pappret el är det när blodflödet kommit igång riktigt?

• karro 2014
    Solros78 skrev 2014-08-18 10:06:36 följande:
    Jag brukar räkna från när mensen kommer på riktigt.
    Stämmer d med din äl då? Eller blir den några dagar sen då?
  • karro 2014
    Patricia4 skrev 2014-08-18 11:04:45 följande:
    Jag har också räknat efter att det börjat blöda på riktigt och det har stämt bra. Hade sådana rosa flytningar efter ett mf men mensen därpå var helt normal igen och utan de rosa flytningarna.
    Okej, tack för hjälpen:))

Då räknar jag idag som dag 1 för nu kom flödet igång.. Haha när man pratar om de:)
  • karro 2014

Hej!! Nu börjar det att närma sig för oss, på fredag skall vi på mf utredning privat, har haft 2 missfall men fik det bokat ändå. Vill inte gå igenom detta en tredje gång!

Har en liten fundering ang ivf.. Får jag och min partner söka och få hjälp via lanstinget när man vart gravid fast inte haft en lyckad graviditet? Om ja, nu när vi har vänt oss till privat klinik, kan dem skicka remissen till lanstinget isåfall eller hur går det till?

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?