• sowe81

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Patricia4 skrev 2013-12-04 17:21:26 följande:

Hur lång tid tog det innan ni fick första ägglossningen efter missfallet ? Väntar ivrigt på min!

Jag fick en 4dagars mens drygt 20 dagar efter skrapning och sen äl på cykeldag 18, om jag räknar från den 4dagars mensen. Tror inte jag hade nån äl mellan skrapning och första mens så det tog väl nästan 40dagar.
  • sowe81
    fruPalmkvist skrev 2013-12-04 19:06:09 följande:

Så himla konstigt!!!!!! Fick positivt på ÄL test den 17 och ÄL den 19 nov enligt appen. Testade med det känsliga clearblue den 1 dec... Visade ingenting!!!! Tänkte att det är kört denna månad... Skulle få mens igår men den kom inte, tänkte att jag testar igen nu ikväll då fick jag detta!! phps2AJJc87995.jpg

Grattis!!!!!
  • sowe81
    busmonstret skrev 2013-12-05 18:00:20 följande:
    Åååh, ja men vad bra. ni ger mig hopp tjejer! Kyss
    0fia skrev 2013-12-05 17:48:03 följande:Jag brukar också få plus 1-2 dagar efter......

Bäst att börja bebisverkstan! Tänk på att simmarna lever ju kvar några dagar så det är bättre att vara tidigt ute

Lycka till!
  • sowe81
    zebra skrev 2013-12-05 20:37:58 följande:

BIM+1 och ännu ingen mens och inte heller några symtom på varken graviditet eller att mensen är på väg..

Jag har mått illa lite ibland, har humörsvängningar och kissar ofta...men inga ömmande bröst eller molvärk. Ska vänta 2 dagar till, cykeln har kanske blivit oregelbunden sen mf. 

Kan man va gravid utan molvärk o ömmande bröst?

:)
    Min första graviditet hade jag riktigt ont i brösten från bim-5 typ. Andra graviditeten hade jag inga känningar alls i brösten. Så klart det går. Alla graviditeter är olika!
  • sowe81
    busmonstret skrev 2013-12-05 21:47:40 följande:
    Vi ligger i. alla dagar utom gårdagen därför blev jag som lite stressad när jag såg flytningarna idag och tänkte att det är ju igår vi skulle ha myst.
    Det är nog ingen fara då, ingen risk att ni missar den iaf.

Min bm rekommenderar sex varannan dag för att bli gravid. Då är det bra på kvaliteten på spermierna och det finns alltid några levande kvar när de nya fylls på
  • sowe81

Åh va sakta tiden går. Är på äl+5.

Har köpt tester som mäter från 10mlU/ml. Står att man ska kunna testa från 6-7 dagar efter befruktning. Nån som testat dom? Vågar jag prova redan måndag?

De flesta är ju från 25mlU/ml, med ett sånt fik jag streck på bim-4 tror jag med denna som slutade i ma.

• sowe81
    0fia skrev 2013-12-06 23:38:06 följande:

Mina test är blanka nu så plussen förut var från mf. Inväntar mensen imorgon smile4.gif

Åh va tråkigt. Hoppas det snart syns streck igen.
  • sowe81
    F89 skrev 2013-12-07 14:30:08 följande:

Nu kom den där jävla mensen. Fan vad arg och ledsen jag är just nu!

Åh va trist. Men snart är det din tur!
  • sowe81
    söderböna skrev 2013-12-07 11:53:34 följande:

Är tillbaka på banan med ÄL för första ggn efter MA. Dock missade vi att ha sex tidigt, bara dagen då ÄL-testet var positivt. Jag hoppas ändå det räcker. Vill gå in i 2014 gravid.

Om det tar sig så är det störst sannolikhet för en pojke

Hoppas det räckte för er med den dagen!
  • sowe81
    is1 skrev 2013-12-07 12:09:12 följande:

Jag är så lycklig!! Jag har just plussat, det stod gravid 1-2 veckor!!!! :) trodde inte alls att jag var gravid inga tydliga symtom utan bara massor av flytningar, tänkte bara testa i fall, för jag ska på julbord idag.

Åhhhh Grattis!!!!!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?