• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Nu verkar jag ha fått mens på riktigt. Med extrem tur skulle jag hinna plussa till jul men då ska ju allt funka, både att bli gravid och ett tidigt plus...

• Solros78
    fruPalmkvist skrev 2013-12-04 19:06:09 följande:

Så himla konstigt!!!!!! Fick positivt på ÄL test den 17 och ÄL den 19 nov enligt appen. Testade med det känsliga clearblue den 1 dec... Visade ingenting!!!! Tänkte att det är kört denna månad... Skulle få mens igår men den kom inte, tänkte att jag testar igen nu ikväll då fick jag detta!! phps2AJJc87995.jpg

Åh vad roligt, stort grattis!
  • Solros78
    MiaEnzi skrev 2013-12-05 06:38:32 följande:

Tänkte hoppa in här och dela med mej. Jag är 26år och bor med min sambo på 27år och min son 7år sedan tidigare förhållande som föddes med kejsarsnitt -06. Sedan träffade jag ny kille för två år sedan men sedan -06 har jag försökt bli gravid i två olika förhållanden varav de första va på 5år och mitt nuvarande som jag haft i ca 2år men efter att ha försökt så länge började jag förstå att jag inte kunde få fler barn . En helg fick jag feber i två dagar efter de mådde jag jätte illa. Visste att jag skulle ha mens 14/11 men fick en blödning redan 11/11 men den försvann lika fort som den kom. 18/11 tog jag ett gravtest som visa att jag va gravid i vecka 3-4. Fick en chock, trodde inte de va sant. Grät o grät o grät. 20.e började jag blöda o ringde akut in o dom sa att de va vanligt och att det inte va någon fara. Tog ett nytt test samma dag som också visade att jag va gravid. Jag blödde i 3 dagar , höll upp i 2 dagar o blödde i 3 dagar o höll upp i två dagar. Alla 4 gravtest visade att jag va gravid. Kvällen innan advent startade helvetet. Sa till min sambo att något va riktigt fel. Jag gick på toa satt o grät för fullt och min sambo satt på golvet nedanför o trösta mej o höll mej i händerna. Magen knöt sej och de stack o högg i höfter, mage o rygg. Ut kom stora blodiga klumpar men inte värst mycket blod, skaka o grät för fullt med min sambo vid min sida hela tiden. 02:15 lugnade de mesta ner sej o min sambo hjälpte till att duscha av mej sedan gick vi o la oss och han höll om mej natten igenom. Dagen efter ringde jag gyn och barnmorskan. Gyn trodde inte att jag fått missfall och de sa att bebisen levde för att jag blött för lite. Jag o sambon fick åka in på provtagning och undersökning. Kvar i livmodern fanns det bara blod :'( . Så natten till advent förlorade vi vårt efterlängtade barn i vecka 5+4. Nu är jag rädd för att det ska ta lika lång tid igen innan jag blir gravid. Jag är ledsen och känner mej tom, övergiven och ensam trotts de stora stödet jag har och har haft från min sambo. Men längtan efter ett till barn är så stor. Sedan pyret försvann har jag sett magar, vagnar, bebisar o blöjor överallt. Min syster har en nyfödd, många av mina kompisar har nyss fått eller ska snart ha. :'(

Välkommen hit, och beklagar missfallet!
  • Solros78
    Emaria skrev 2013-12-05 13:49:43 följande:
    Ursäkta att jag var otydlig: under pågående mf/ma, alltså inte när man är gravid igen. :)
    Jag sökte hjälp på gynakuten pga små blödningar och där var vul självklart,
  • Solros78

Vilken tydlig skillnad jag märker på mensen beroende på om jag haft ägglossning eller inte. Jag tror (positivt ältest) att jag hade äl nu senast, då är mensen kort och intensiv och tar slut på 4 dagar. Månaden innan när jag nog inte hade haft äl är mensen lång och utdragen, betydligt mindre riklig men höll på lite grann i nästan sju dagar. Fascinerande skillnader.

• Solros78
    zebra skrev 2013-12-06 22:10:47 följande:

Idag BIM+2-3 och ÄL+15-16 och ingen mens än, men får den där luriga känslan i magen att mensen är på väg men så är det inget..

Börjar känna som att det finns något därinne...hade tänkt gå till barnmorska och testa men såklart ska det här inträffa under helgen..så får troligen vänta till måndagen. Kanske bra ifall mensen ändå kommer snart ?.?

Jag är lite nojig och gillar inte besvikelser..

:)
    Varför gå till barnmorskan och testa?? Det är ju bara att köpa ett test på apoteket!
  • Solros78
    zebra skrev 2013-12-06 22:43:24 följande:
    Patricia4 skrev 2013-12-06 22:15:56 följande:Håller tummarna:) också imponerad över att du inte testat än ;)
    Jo, det är så att jag hade ändå tänkt gå till Bm och testa (även efter test hemma) för jag gillar den mysiga känslan av att vara där med mannen och få positivt besked och bli inskriven samtidigt :) Att få det bekräftat Drömmer
    Men är tveksam till att jag kommer hålla mej hehe. Berättade för mamma idag och hon tyckte att jag borde vänta till en vecka har gått från BIM och sen testa...tror det va lite så förr. Om man beställer tester från testlagret de kommer väl också på måndag?  Lite så tänker jag också.
    :)
    Jag har varit på inskrivning typ v 8-9. Tar de verkligen emot så tidigt som v 5 bara för att det är mysigt?
  • Solros78
    is1 skrev 2013-12-07 12:09:12 följande:

Jag är så lycklig!! Jag har just plussat, det stod gravid 1-2 veckor!!!! :) trodde inte alls att jag var gravid inga tydliga symtom utan bara massor av flytningar, tänkte bara testa i fall, för jag ska på julbord idag.

Åh stort grattis! Just mycket flytningar har nog varit enda symtom jag haft när jag plussat.
  • Solros78
    F89 skrev 2013-12-07 14:30:08 följande:

Nu kom den där jävla mensen. Fan vad arg och ledsen jag är just nu!

Usch vad trist!
  • Solros78
    0fia skrev 2013-12-06 23:38:06 följande:

Mina test är blanka nu så plussen förut var från mf. Inväntar mensen imorgon smile4.gif

Jobbigt!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?