Inlägg från: karro 2014 |Visa alla inlägg
  • karro 2014

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

mom in the city skrev 2014-08-04 06:47:38 följande:

ÄL+11 idag och morgonens chock, jag har har plussat!!!!!

Tog ett test bara för att få veta redan nu att det inte blivit något den här månaden heller och slippa ta besvikelsen när mensen kommer men döm om min förvåning när det var två streck på stickan. Herregud, är helt ställd..... Snälla lilla frö, stanna nu och låt det bli tredje gången gillt för oss!

Åhh va roligt, grattis grattis!!

Hur länge försökte du innan plusset kom? Önskar dig all lycka
  • karro 2014
    mom in the city skrev 2014-08-04 09:09:38 följande:
    Tack snälla! smile1.gif

Började först försöka i juni förra året. Blev gravid i september men fick MA i december, blev gravid direkt igen men fick mf i slutet av januari. Tog en paus i försökandet på knappt tre månader så nu har vi försökt sen maj.

Har haft problem med oregelbunden cykel sen senaste mf och har inte känt av ÄL så som jag brukar men den här månaden var det första gången sen januari som min ÄL kändes faktiskt helt normal och nu blev det ju ett plus.
    Åh va roligt för dig/er:)) har med haft ett mf o blev gravid direkt utan någon mens i mellan och det blev tyvärr ett ma i maj.. Har precis börjat med att försöka igen, men tror inte de tog sig denna gång tyvärr.. Haft några symtom o så eller tog du bara ett test?:))
  • karro 2014
    mom in the city skrev 2014-08-04 10:00:34 följande:
    Spänner lite i brösten och har lite "mensvärk" men trodde det var mensen som var på g. Var helt säker på att det inte tagit sig så tänkte absolut inte på att det kunde vara gravidsymtom. smile1.gif
    Åh va kul:)) håller alla tummar o tår att de går vägen för er:)
  • karro 2014

Fy vad besviken man är!!!

Är på äl+7/6 och haft molvärk under förra veckan lite då o då, idag började jag att få lite utav halsbränna...hade ett hopp om att de kanske tagit sig ändå (aldrig haft halsbränna innan) efter jobbet så kom jag hem, dök jag in på toa och tog ett gravtest.. De e väldigt tidigt ja vet, men tänkte att de e ju andra som har plussat på äl+6 så vf kan inte jag göra d? Tog testet och fick självklart ett negativt ett, sen dess kl(18:00) har jag legat i sängen o orkar inte ta mig upp!! Man blir bara så ledsen o besviken..

Orkar inte vänta till bim (15augusti) jätte långt kvar!!!

• karro 2014
    mom in the city skrev 2014-08-04 20:21:13 följande:
    Tror det är väldigt få som plussar så tidigt så ge inte upp ännu!
    Ne jag vet, men jag vill hellre ta d negativa före de positiva.. För man vet ju hur besviken o ledsen mm blir!!

Sen är detta vårt första försök sen ma jag hade i maj, så nu analyserar man lite väl mycket skulle jag kunna tro.
  • karro 2014
    Solros78 skrev 2014-08-04 21:53:04 följande:
    Jag har fått pergotime utskrivet men jag är så jäkla rädd för tvillingar att jag knappt vågar börja med dem...
    Varför är du rädd för att få tvillingar? Man får väl vara glad för de man får :) ?
  • karro 2014
    Blåsippan84 skrev 2014-08-05 11:55:22 följande:

Tog ett grav test och blankt. Mår jätte dåligt. Vill bara hem och gråta. Förstår ej hur man f*n gör barn mer än om man har sex runt äl flera ggr. 10 mån sedan vi tig bort spiralen och vi verkar ej bli fler i familjen.

Igår fick jag frågan två ggr om vi inte har syskon (på nya dagiset). Idag gick halva dagisgruppen hem vid 11 då de hade mindre syskon som skolas in. Känner bara för att dra täcket över huvudet ett par dagar.

Lider med dig... Tog med ett test igår & idag och negativt såklart:(

Så himla ledsamt o sorgligt:(
  • karro 2014

Hej tjejer!!! Hur gör det för de? Snart dags för bim eller äl? Själv har man bim den 15/8, alltså en låååång vecka kvar!!!

• karro 2014
    Anonym (maggan) skrev 2014-08-09 01:28:01 följande:

Är det någon som plussat direkt efter missfall (ingen mens emellan)? Upplevde ni några symptom innan ni visste att ni blivit gravida igen?

Grattis till plusset:) hann du o ta ett negativt test efter ditt ma?
  • karro 2014

Här blev de inget pluss denna månaden:( ET inte hur vi kommer att lyckat med tanke på att jag alltid har äl på en tisdag.. Sambon jobbar utomlands och är borta mellan måndag-torsdag.. Visst spermierna kan ju leva ett tag i livmodern men det känns så långt bort!!!

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?