• Kirsten

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Bebisfabriken skrev 2014-01-18 22:09:57 följande:
    Till mon stora glädje kom inte ägglossningen idag som jag befarat! Nu håller vi tummarna för att den ska komma imorgon så vi kan åka och inseminera på måndag :)

Jaaa, det håller vi tummarna stenhårt för!:)
  • Kirsten

Jag försöker också dra ner på kolhydraterna, funkar bra i veckorna men svårare på helgen när sambon bestämmer maten!;) Men jag unnar mig ändå det jag vill på helgen. Men -3 kg på 2 veckor så det är bara att fortsätta, känner mig piggare och fräschare och det är ju det viktigaste!:) Tränar inte utan försöker gå lite promenader när det ges tid istället!;)

• Kirsten
    SaandraR skrev 2014-01-19 12:11:23 följande:
    Tredje dagen med rosa/brun flytning , ingen mensvärk men neg test :/ börjar ge upp..

Tålamood!;) Jag plussade inte förens bim+5/6 med sonen och då jättesvagt! Håll ut!:)
  • Kirsten

Tinnis och Solros: Tack så mycket!:) Kan jag inte bli gravid ska jag iaf bli snygg!;) Försöker se det från den ljusa sidan!;)

• Kirsten
    F89 skrev 2014-01-19 12:18:03 följande:
    Blod igen.

Kul summering: De senaste 15 dagarna har jag totalt haft 3 blödningsfria dagar. Idag är en bitter skitdag.

Jobbigt! Förstår att det känns tröstlöst! Gissar att det bara är att ge det tid tyvärr, som allt annat!;) Håll ut du med!:)
  • Kirsten
    söderböna skrev 2014-01-19 13:49:42 följande:
    Idag tror jag att det aldrig kommer hända, att jag aldrig får se ett positivt digitalt CB-test igen, än mindre en fullgången graviditet och en bäbis. Men men vi fortsätter "kämpa". Ska köra den där varannan dag från cykeldag 8 och sen 3 dagar runt ÄL och se om det fungerar. Börjar känna mig desperat efter exakt 1 års försök...

Heja er, ge inte upp!:) Vi är också snart där tyvärr, jag försöker intala min sambo att det aldrig kommer att gå men han tror det bästa!:) På vilket försök kom ditt mf? Mitt kom på 6:e och nästa gång blir det försök 10!:( Ibland försöker jag tänka att jag borde räkna från 0 efter mf, men vet inte vad som är riktigt!
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-01-19 14:54:39 följande:
    Duktigt! Promenader räcker gott och väl som motionsform. Blodcirkulationen ökar och det är det viktiga. -3kg var ju grymt bra jobbat.

Tack vad gulliga alla är! Skönt att vi kan peppa varandra i allt!:) Jag hoppas alla kan va med i en gå-ner-gravidkilona-tråd om ett år istället!;)
  • Kirsten
    söderböna skrev 2014-01-19 15:40:34 följande:
    Första "riktiga" försöket (dvs när vi höll koll på cykel och mätte LH) blev ett + som slutade i MF v.8.

Sen fick vi bara till det bara en gång månaden efter MF vilket blev blankt.

Och när vi igen kunde få till det ordentligt innan ÄL så blev det +. Det slutade i MA i v.10.

Efter det krävdes två utdragna medicinska aborter och ÄL uteblev en månad.

Sen har jag testat blankt två månader i rad trots att ett av dem var ett ordentligt försök förra månaden.

Svårt alltså att säga exakt antal försök antar jag. 

Jag vet inte riktigt om jag ska vara positiv eller negativ. Det varierar med dagsformen. 

Jag hoppas innerligt men vågar ändå inte riktigt hoppas att nästa gång är det vår tur att få en liten. Det vore så obeskrivligt och overkligt roligt! Tycker det är jobbigt att höra flertalet i min närhet som blir med barn "ofrivilligt" eller oups! det blev visst tvilligar eller oj, det var för sent att göra abort annars hade de gjort det. Suck.

Oj jobbigt, förstår att det inte är lätt att räkna då! Jag vet egentligen inte vad som är värst, inte bli gravid alls eller ett flertal mf/ma, tror det är lika jobbigt men påfrestande på olika sätt!

Kan inte heller tänka mig tanken att få ett plus som går vägen, kan inte ens tänka mig hur glad jag skulle bli! Men vi kämpar på, förr eller senare kommer det gå!:)
  • Kirsten
    Blåsippan84 skrev 2014-01-19 15:57:28 följande:
    Tur att alla är olika:). Jag har testat pulver för några år sedan men klarade det ej så många dagar. Jag drack då nutrilette. Men dessa var söta "choklad" drinkar. Jag är ej så förtjust i sött. (Min last är chips å pommes;) så jag kände att jag behövde varm mat. Men finns ju varma pulver soppor också. Men dessa har jag aldrig provat.

Nu ska jag gå å förbereda dietdagen imorn. Koka tomatsoppa till lunch. Lycka till. Uppdatera mig gärna hur det går:)!!

Haha, mmm chips och pommes, mina favvosar också!;) Men nu är det skärpning!:)
  • Kirsten
    Bebisfabriken skrev 2014-01-20 14:29:52 följande:
    Idag har vi varit på sjukhuset och gjort första inseminationen efter missfallet i november. Nu är det bara att vänta i två nervösa sega veckor innan man vet om man har något att hoppas på.

Håller tummarna!:) Får jag fråga hur länge ni försökt själva och med insemination? Är det ivf eller makeinsemination? Ledsen för nyfikna frågor men jag vill veta ifall att vi också är där snart!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?