Inlägg från: söderböna |Visa alla inlägg
  • söderböna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Jag har nu blött i 9 dagar. Igår var det nära att jag fick åka in till gynakuten. Blödde igenom bindor för kraftig blödning var 20:e min i 3 timmar. Till slut kom en stor klump ut (hönsäggsstorlek) och blödningen är nu "bara" som en mens. Vill så gärna pricka in ÄL direkt och bli gravid igen men måste ju sluta blöda först... :-/

• söderböna
    F89 skrev 2013-10-20 10:17:39 följande:
    Söderböna: Hej, igen! Det låter jobbigt : ( Du satte igång missfallet med hjälp av tabletter eller?
    Ja, tog cytotec eftersom det var ett MA. 

Vad jobbigt med att du fortfarande har hcg-nivåer som spökar. Hur många dagar var det sen ditt MF? Ska köpa tester snart jag också, vill inte missa ÄL när det väl blir dags för det. 
  • söderböna
    frånochmeddu skrev 2013-10-21 17:33:26 följande:
    Hej! Får jag vara med här? Är nu gravid för 3e gången detta året, men med 3 (4a) tidigare missfall på raken i bagaget!

Är idag i vecka 5+0 och förstår inte att jag är gravid. Väntar bara på att få missfall. Hur ska jag någonsin kunna glädjas fullt ut? Hur har ni andra gjort? Kram
    Frida Gro säger det bäst: fridagro.blogspot.se/2013/06/fyrverkeriet-som-aldrig-kom.html
  • söderböna
    F89 skrev 2013-10-22 19:35:23 följande:
    Sorg13: Det är ju lite svårt att veta när ÄL tänker dyka upp. Jag fick info om att mensen bör komma 4-6 veckor efter min skrapning och det ger ju ett långt möjligt spann för ÄL så jag gjorde så att jag låtsades att min cykel är som innan och köpte många tester och började testa 11 dagar efter skrapningen. Många test blir det men jag gillar att ta ett test varje dag för det ger mig liksom hopp och jag tänker att det hellre får lov att svida lite ekonomiskt än att jag missar ÄL.

Sen ska vi (förutsatt att det inte känns som ett tvång) försöka ha sex varannan dag för att försöka pricka in ÄL när den behagar dyka upp : )
    Nu tror ju min kropp att den är gravid fortfarande men så snart detta är över kommer jag också ruinera mig på ÄL-tester - tänker INTE missa nästa ÄL. Vi tänkte dessutom sexa var 3:e dag så vi prickar in den. 
  • söderböna
    F89 skrev 2013-10-27 08:17:59 följande:

Godmorgon tjejer! : D
    Tjoho!
  • söderböna
    F89 skrev 2013-10-28 21:18:18 följande:

Tack tjejer! Det känns jobbigt att inse att det nog måste vara slutdelat med den kompisen nu.

SaandraR: Hur långt kvar har du till BIM?

Positivt ÄL/test igår (den 27) och vi har haft sex 26,27,28 och tänkte försöka få till det imorgon också. Nu borde jag väl ha täckt alla eventualiteter?

Heja, heja, heja! Ni verkar gjort det mesta av ÄL och mer än så kan man inte göra.

PS. Du överreagerar inte.
  • söderböna
    F89 skrev 2013-10-28 21:59:34 följande:
    Tack Söderböna! Hur går det för dig? Har det slutat blöda?
    JA! Äntligen! Igår var första dagen det var lugnt. Lite rosaaktigt nu bara. Köpte ÄL-tester idag - CB:s nya digitala som ger glad-gubbe-förvarning (skitdyrt!) och peppar inför ÄL. Nu jävlar! Flört
  • söderböna

Nu är det exakt en vecka sedan senaste gravtest (svagt positivt) och en knapp vecka sen VUL visade att allt var ute. Enligt kroppens tecken (flytningar) är det inte riktigt dags för ÄL ännu. Har beställt gravtest från Billiga tester som jag hoppas väntar på mig hemma i brevlådan. Isf testar jag igen i morgon bitti. Hoppas hoppas på blankt så man kan börja köra ÄL-test. Köpt ett dyrt med "förvarning" innan glad gubbe. Ger utslag ca 4 fertila dagar. I min erfarenhet har det lyckats bäst om vi prickar in just innan glad gubbe så jag hoppas min investering ger utdelning.

• söderböna
    sowe81 skrev 2013-11-07 22:33:31 följande:

Spännande söderböna. Jag ska också testa igen imorgon eller lördag o så borde det vara blankt på gravtest.

Jag kör med billiga äl-test denna första gång, men dela gärna med dig av en recension av förvarningsgubben, kanske får prova den sen om det inte tar sig vid första.

Spännande att vi ligger i fas! Vore roligt om vi lyckades plussa samtidigt! Hoppas starkt på nästa ÄL! Har liksom vant mig vid dessa plus vid det här laget och känns konstigt att vara utan någon längre stund.
  • söderböna
    0fia skrev 2013-11-09 10:37:08 följande:

Jag hängde också i den tråden och hoppas kunna joina i kanske en septembertråd?!?! Ligger ju lite efter er....
    Ja, känner igen era nicks också. Majtråden var det! Hoppas, hoppas, hoppas på en revanschtråd med hösttema. Känner mig förbannat redo!
  • söderböna

Bör ha ÄL inom de närmaste dagarna. Spännande och lite läskigt på en och samma gång!

• söderböna

Är tillbaka på banan med ÄL för första ggn efter MA. Dock missade vi att ha sex tidigt, bara dagen då ÄL-testet var positivt. Jag hoppas ändå det räcker. Vill gå in i 2014 gravid.

• söderböna
    sowe81 skrev 2013-12-07 19:24:25 följande:
    Om det tar sig så är det störst sannolikhet för en pojke
    Hoppas det räckte för er med den dagen!
    Hur kommer det sig att det isf är större sannolikhet för en pojke? 
  • söderböna
    Anonym (.) skrev 2013-12-07 23:13:42 följande:
    För att dom simmar fortare så om ägget redan ligger där så är sannolikheten större att det är en kille likväl som att om man bara har sex en gång 4-5 dagar innan äl och blir gravid så blir det med störst sannolikhet en tjej då dom spermierna håller sig fräscha längre :)
    Är detta vetenskapligt bevisat? Har hört liknande men aldrig förstått om det är att jämställa med myter om bebismagens form och bebisens kön.
  • söderböna
    F89 skrev 2013-12-09 06:10:08 följande:

Ni som ÄL-testar på jobbet, hur får ni till det? Alltså smyga med ett test in på toaletten.. Jag antar att ni inte samlar upp urinen innan heller?

Jag funderar på att börja testa utan att min sambo vet om det. Han var väldigt stressad den här cykeln och det låste sig ett par gånger. Jag vill använda ÄL-test men jag vill inte att han ska känna tvånget från dem.

Jag kör med ÄL-test på jobbet pga det är bäst att testa efter kl 11. Jag tar det vid lunchtid helt enkelt. Då ska man ändå kanske rota i sin väska efter ex plånbok. Möter sedan upp i lunchrummet och ingen tänker på att man stått i 3 min och väntat på "glad gubbe".
  • söderböna
    Lilja1980 skrev 2013-12-19 01:14:46 följande:

Hej. Beklagar sorgen för dina missfall. Har haft två st på rad inom 5 mån. och de har varit mina första och enda graviditeter.(Ofostriga MA båda två)  Jag har inget bra råd hur man klarar av det, det underlättar nog om man har någon att prata med samt att man tillåter sig att sörja. Om du har barn sen tidigare så är iaf trösten att du vet att du kan få barn, men har man som oss, inga barn så tror jag oron/ångesten är större. Hoppas på ett mirakel för dig imorrn, ska hålla mina tummar.Kram
    Jag har också haft 2 st missfall inom loppet av 5 månader, enda graviditeterna, dvs inga tidigare barn. Har heller inga råd förutom vetskapen om att man kan bli med barn är första hindret avklarat. Nästa är att fullfölja en graviditet. Lycka till önskar jag er båda!
  • söderböna
    F89 skrev 2014-01-07 13:59:16 följande:
    Jag tror inte man ska lita på test efter testtiden gått ut. Vad jag har förstått så är det vanligt att de blir positiva när testtiden är ute.

I förra veckan tog jag ett test på nyårsafton - helt blankt och även när testtiden hade gått ut (ÄL +10). I lördags när jag hade BIM så tog jag ett test på morgonen, helt blankt men när testtiden gått ut blev det två tydliga streck. 2 timmar senare kom mensen...

Håller tummarna för att du får ett positivt resultat om ett par dagar : )
    Jag tog också ett test innan jul som var blankt men visade svagt positivt efter testtiden. Mensen dök upp dagen efter.
  • söderböna
    Anonym (Lilla Jag) skrev 2014-01-12 13:44:45 följande:

Hej,

Vad sägs om ett test som visar tydligt plus 15 minuter efter utgången tid. Inget att lita på va? smile4.gif

Jag såg en tunn, tunn skugga på testet under intervallet, men bara i vissa ljus och vissa vinklar... med andra ord var det nog bara ren skär vilja som gjorde att jag kunde se det!

Men - visst är det så 15 minuter efter testtiden så kan det lika gärna vara fel svar?

Jag skulle tro att det är ett plus om du såg en skugga under intervallet. Långt kvar till BIM?
  • söderböna
    0fia skrev 2014-01-13 00:23:42 följande:

Ytterligare ett missfall

Beklagar.
  • söderböna

Idag tror jag att det aldrig kommer hända, att jag aldrig får se ett positivt digitalt CB-test igen, än mindre en fullgången graviditet och en bäbis. Men men vi fortsätter "kämpa". Ska köra den där varannan dag från cykeldag 8 och sen 3 dagar runt ÄL och se om det fungerar. Börjar känna mig desperat efter exakt 1 års försök...

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?