• 0fia

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej på er! Är under behandling nu. Fick mifegyne igår och får cytotec imorgon. Skulle varit i v 14 men fostret dog i v 19. Hur länge har ni fått vänta på Al efter cytitecbehandling? (Tror de kollar att allt kommit ut innan de släpper hem mig....) Tack för svar! /deppig Fia

• 0fia

Hej på er igen! 

Nu tänkte jag blir lite mer aktiv här . Har nu kommit över värsta chocken. Fick mifegyne i söndags. Vattnet i måndags och jag började blöda ganska mycket. Fostret kom inte ut och jag blödde rikligt så det blev en skrapning natten till igår. Mår efter omständigheterna bra. Vi tänkte också köra på en gång igen och det är skönt att läsa att det finns fler som tänker så. Har en hel del äl-tester kvar så skall väl börja testa snart.

Hur snabbt har ni fått äl igen?

Kramar. 

• 0fia
    F89 skrev 2013-10-30 10:07:41 följande:

Välkommen! : )

Jag fick positivt ÄL-test  20 dagar efter skrapningen. 
    Åh, så länge...... Har nog tänkt lite överoptimistiskt . Ja, ja bara att börja testa.
  • 0fia
    F89 skrev 2013-10-30 10:19:10 följande:
    Jag räknade stenhårt med att vara en av dem där skrapningen räknades som mensen första dag

Hihi, det är nog så jag tänker
  • 0fia
    sepfhrenia skrev 2013-10-30 10:49:18 följande:
    Hej!

Jag fick mf 20/10, skrapad den 22/10 och idag 10 dagar efter mf så syns det ett svagt streck på äl-test.  Så jag har väl äl om 1-2 dagar. Väntade det inte så tidigt. :)

Hur långt var du gången? När räknar man sitt missfall från? Jag fick bruna flytningar 22/10. Vid kuben 25/10 konstaterafes att fostret dött i v 10+0 (skulle vsrit 12+5). Skrapades 28/10.

Håller tummarna för att det går snabbt för mig också..
  • 0fia

Zebra - om jag fattat det rätt blir man rekommenderad att vänta i första hand pga psykiska orsaker. Har man väl slutat blöda är livmodern läkt och det är bara att köra på. Kan bli lite trött på att det säger att man skall vänta för att man behöver läka psykiskt. Det kommer att vara en stor sorg i maj då vi skulle haft en liten  men då måste det ju vara skönare om man är gravid igen, eller?!

Carithal - Jag har tidigare haft grymt ont runt äl, men inte varit illamående... 

• 0fia
    F89 skrev 2013-10-30 11:30:30 följande:
    Så, om man har fått konstaterat på VUL att allt är ute så tror jag bara det är att köra om man är redo själv : ) 
    Och vul gör de ju vid skrapning för att se att allt är ute

Mommy1986 - Härligt! Vill också Tungan ute 
  • 0fia

Åh, vill att tiden skall gå lite snabbare nu..... Inte så ofta jag känner så men jag vill liksom komma igång igen...

Hur länge har det dröjt för er att få neg gravtest igen? 

• 0fia
    kossann skrev 2013-10-30 20:02:09 följande:
    Läser tråden varje dag, men är dålig på att skriva... Var på återbesök igår efter skrapningen den 9 okt. Allt var bra, så nu inväntar jag nästa mens. Lite jobbigt att inte veta när den kommer. Vi kör på och så får vi se om och när det tar sej....
    Återbesök?!? Vad det är olika för alla.... 
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?