• sowe81

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Jag. Ligger på sjukhuset just nu o väntar på skrapning. Började blöda i måndags på 10+2 o på akut vul konstaterades att grav hade avstannat i 8+5. Fick första tabletten på tisdagen o åkte hem, igår em började jag blöda massor, såpass att jag fyllde en bilda inom 5min, så vi åkte in o jag fick läggas in, fick cytotec för att driva ut rester men efter natten är fortfarande mkt kvar, så ska skrapas. Hoppas på att det går smidigt och att jag får åka hem ikväll.

Jag vill gärna försöka på en gång, kommer testa med äl-stickor så vi inte missar första försöket.

Har en dotter som är 14 månader.

• sowe81
    sepfhrenia skrev 2013-10-24 13:22:14 följande:
    Hej Sowe81!

Jag blev skrapad i tisdags, fick åka hem senare på em/kväll, hade mycket mindre ont och jag slutade blöda helt nästan efter skrapningen.

Hoppas det går bra för dig!
    Har blivit skrapad nu o varit uppe o kissat så jag räknar med att få åka hem inom kort. Hoppas inte blöda så länge så man kan gå vidare.
  • sowe81

Nu är det 2 dagar sen skrapningen o jag blöder väldigt lite. Är så skönt för då känns det som det blir lättare o komma igång med nästa försök då. Ska inhandla lite äl o gravtest efter helgen o hänga på er som jobbar på nya tillfällen. Har aldrig använt ältest förr utan gått på känsla o det fungerade på 1försöket med dottern o 2a försöket nu med det som slutade med ma. Men nu är man ju ur sin normala gängor så ältest kan ju vara en ta hjälp. Hoppas det kommer igång fort. Rimligt är väl o börja testa ung 10 dagar efter skrapning eller vad tror ni?

• sowe81

Ja, får börja med ett gravtest 10 dagar efter o se därefter men säger som du, hellre testa för mkt än missa.

• sowe81

F89 hur lång tid tog det innan du fick positivt äl-test efter skrapningen?

• sowe81

Ok, ja klart det är individuellt hur fort det kommer men intressant i veta, ska inte ha förhoppningar om att den kommer förrens i slutet av nov tidigast då, är nu 3 dagar sen skrapningen.

• sowe81
    F89 skrev 2013-10-28 05:08:23 följande:

Sowe81: Ta ett graviditetstest som du tänkt efter ett tag och se hur starkt det är? Jag började med ÄL-testerna när jag såg att graviditetstesten blev mindre och mindre starka! Jag kan inte exakt men hcg hormonet måste ner men inte bort helt (har jag läst) för att ÄL ska kunna komma.

Ja ska göra det. Tänkte vänta till nästa måndag med att ta gravtest, då har det gått 10 dagar. Hoppas att det inte ger utslag då så jag kan börja med äl-tester på en gång. Vill gärna bli gravid innan jul så det vore skönt i få två chanser innan iaf.
  • sowe81
    0fia skrev 2013-10-28 09:10:33 följande:

Fostret dog i v10 skall det stå.... Trist paron.....

Urs så trist. Beklagar.

Jag blev skrapad i torsdags så jag väntar också in äl nu, hoppas den kommer snart!
  • sowe81

Paron - förstår att det känns tungt. Jag oroar mig jättemkt för att det inte ska ta sig lika lätt nu efter ma som de andra ggn jag blivit gravid. Känns som det då blir dubbel sorg.

Men ge inte upp, det kommer ett pluss, bara att ligga i o ge mkt kärlek.

Kram

• sowe81
    söderböna skrev 2013-10-29 23:17:24 följande:
    JA! Äntligen! Igår var första dagen det var lugnt. Lite rosaaktigt nu bara. Köpte ÄL-tester idag - CB:s nya digitala som ger glad-gubbe-förvarning (skitdyrt!) och peppar inför ÄL. Nu jävlar! Flört
    Härligt.

Jag tror vi var med i samma majtråd... Hoppas vi kan plussa igen snart båda två. Jag inväntar att jag ska sluta blöda, är bara nån droppe om dagen nu, skrapades i torsdags. Hoppas äl kommer fort, ska börja testa på måndag tänkte jag.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?