Hjälp vad göra med potträningen?
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med min son som snart är 3 år. Vi har haft potta i 1½--2 år och han har gått på den i samband med blöjbyte ganska länge. Nu bestämde vi att försöka få honom blöjfri under semestern och har hållit på i 4 veckor. Han har gått utan blöja mestadels av tiden och vi har infört belöningssystem med guldstjärnor i en särskild kiss-och bajsbok för att det ska vara extra skoj att gå på pottan. Ibland funkar det jättebra. Han säger till när han är nödig eller springer till och med till pottan eller toan själv. Ibland funkar det dock inte alls! En sån dag har vi haft idag. Han kissar genom kalsingarna hela tiden. Ute bryr han sig inte om att ta av dem trots att vi sagt att det är ok att kissa i gräset hemma men han måste dra ner kallingarna först. Vad värre är kissar han ju inne också. Det kan han göra typ en minut efter att man frågat om han är kissenödig. Idag tappade jag fattningen fullständigt när han ställde sig och kissade på mattan och det var femtielfte gången han kissat på sig idag. Då gjorde jag något jag svurit att inte göra vilket är att skälla på honom för att han kissar på sig. Det är bara så frustrerande. Vad bör jag göra? Är han inte mogen för att bli blöjfri? Ska vi återgå till blöja igen? det känns ju lite synd med tanke på att vi lagt ner en månad på detta .