• Effexor

Söligt att handmjölka, hur ska jag göra?

Ursäkta om det är fel plats att fråga, men när jag handmjölkar så rinner det mesta av mjölken ner över mina fingrar, så det blir så söligt och hamnar inte i koppen där det ska komma.
    Hur ska jag göra för att det ska komma i koppen? Jag har bra tag om bröstet och det kommer mycket mjölk, men det "sprutar" liksom inte som i denna video http://amningsbloggen.blogspot.se/2012/02/sa-har-handmjolkar-man.html utan dropparna rinner som sagt över fingrarna.

• Svar på tråden Söligt att handmjölka, hur ska jag göra?
  • enLitenEmma

Köp en pump, elektrisk eller manuell. Jag har (hade) en billig manuell som funka finfint.

• Effexor

Jo det finns massor av olika pumpar, men jag vill just nu handmjölka, och vill ha svar på min fråga angående det.

• Rottiss
    Effexor skrev 2013-07-18 18:22:12 följande:
    Jo det finns massor av olika pumpar, men jag vill just nu handmjölka, och vill ha svar på min fråga angående det.
    Jag har sett en annan video på hur man handmjölkar, och då rann det också sådär över bröstet bara, kanske är individuellt då? 
  • Effexor

Det känns ju så värdelöst att typ hälften av mjölken man får ut rinner över handen..

• Snow Crash

Tvätta händerna extra noga innan, och använd typ en liten bunke istället för en kopp? Så kan det rinna över handen bäst det vill.

• Snow Crash

Eller om du lutar dig framåt så att bröstet liksom hänger över kärlet?

• Effexor

Tvättade jättenoga och hade en kopp så stor som mitt bröst (d-kupa), och jag testade att luta mig fram också, men lika söligt ändå.

• annak81

När jag handmjölkat har det runnit o sölat i början men så efter ett tag när d runnit till så kommer strålar m mjölk. Tar kanske ett tag o komma på hur man ska mjölka o massera för o få ut bra. Ibland kan jag o ibland inte.

Svar på tråden Söligt att handmjölka, hur ska jag göra?