jag är en tjokis !
Hejsan.
japp det är sant, jag är en tjockis.. och jag är så jävla less på att vara det.
Under min senaste graviditet så gick jag upp massor i vikt, 93kg till min 160cm . När min minsta var 5 veckor så började träna som en galning, 11 timmar / vecka och jag gjorde verkligen allt för att bli mig själv igen, men icke.. istället för att gå ner så gick jag bara upp. Jag försökte prata med min BMI men enligt den gamla kärringen så var ju allt fan bara normalt.. jaja tänkt jag och ville inget annat än att hänga mig så fort jag kom hem... fy fan.. snacka om att ens vikt verkligen påverkar allt runtomkring en.. livet, orken, det sociala, mitt samliv med min sambo, ja ALLT..
När jag tillsist fick en sköterska att lyssna på mig så gick det ju fort att få reda på att jag har en under produktion i ämnesomsättningen.. STRUMA.. min minsta var då 6 månader... efter ytterligar 6 månader hade jag ätit in mig på rätt levaxin dos och allt kännds mycke bättre rent psykist, men vikten åter stod... 24/10 -2012 började jag med LCHF.. funkade ju hur bra som hellst och jag gick ner ca 0,7kg / veck.... wooohoooo.. -13kg på 5 månader.. och 72 cm runt om på kroppen.. detta med massor av träning ca 4 ggr / vecka och LCHF kost.. men.. allt har ett slut.. jag har hela livet haft ont i mina leder.. knän, fötter, ryck, höfter... ( nått som vart hemskt under graviditerterna)
I mitt stilla sinne så tänkte jag att, näää fan undra om jag skulle ta och kolla den här smärtan och värken, vart kommer den ifrån.. kände som att det var jobbigt att ha ont efter varje träningspass.
så jag gick till min läkare..läkaren skickade mig till en sjukgymnast.. och undersökningarna började... jaha.. frågor hit och frågor dit.. sen säger han helt lugnt.. du har EDS..
jag = say what ??? EDS.. en med född bindvävs sjukdom ... du får inte träna !!!!!
Nu.. har jag gått upp igen och väger 85kg med ett BMI på 35.. var till läkaren idag igen och fick utskrivet Xenical.. medicin mot fetma.. jag vill inte vara en tjockis längre.. är det nån här som äter detta ?? som har ätit det?? nån som kan svara på om det är meningslöst att äta det om man som jag äter en bra balanserad kost ... då menar jag inte LCHF eftersom att det är baserat på fett
jag tar en timmes promenad på morgonen dom dagarna jag inte har skov..
äter massor med grönt och frukt och äter inget socker.
tacksam för svar om nån orkar läsa detta....