• Anonym (cc)

Barn farit illa men få vara kvar...gemensam vårdnad

Varför är du nekad viss umgänge? Något måste ju vara allvarligt fel eftersom du har det.

Även om han har problem, som har får hjälp med så att barnet inte lider, så det kanske är bättre än att barnet skulle lämnas till dig?

• Anonym (cc)
    h8him skrev 2013-07-10 21:17:20 följande:
    Varför hämtar du inte hem barnet?
    Att hämta barnet skulle bara bli fel eftersom barnet inte "får" vara hos henne, man skulle kunna se det som kidnappning.

Ts, det bästa du kan göra är som du tänkt, ring fam. rätten och prata med dom. Säg att du tidigare inte orkat bråka och det är en stor anledning till att du inte har barnet. Men att du nu måste "växa upp" och stå på dig för barnet bästa.
    Det är inte meningen att släktingar ska ta hand om ett barn när det finns en mamma som kan. 
  • Anonym (cc)
    Anonym (HJÄLP) skrev 2013-07-10 21:33:50 följande:
    jag har velat ta hand om barnet länge och påpekat det till familjerätten tidigare.jag har ju för tusan 3 andra hemmavarande barn som jag ta hand om.Vårt gemensamma har eget rum här. men fadern bromsa mina och banets rättigheter ändå kanske pga ekonomin oxå vad vet jag ..bor barnet hos mig mer så förlorar han väl underhållsstödet  ...barnbidraget har han ju med-mitt barn vill vara här med det har h'n sagt....
    ok. tyvärr så är ju allt sånt här svårt och man kan inte göra mycket mer än att kämpa. hur gammal är barnet, har dom frågat barnet var h*n vill bo?
Svar på tråden Barn farit illa men få vara kvar...gemensam vårdnad