• Anonym (mamman)

pappan flyttar till usa lämnar 2 barn

hallå :) har en fråga. har 2 barn på 3år och  6år. barnens pappa ska flytta till usa nästa år. ny fru som han ska leva me. idag har vi gemensam vårdnad men detta kommer ändras så ja har ensam. jag undrar hur detta funkar rent ekonomiskt, kommer han ha skyldighet att betala för sina barn eller hur funkar de? har ja nån rätt att kräva pengar av honom? såfall hur mkt ?

tack o hej

• Svar på tråden pappan flyttar till usa lämnar 2 barn
  • Anonym (mamman)
    Tow2Mater skrev 2013-07-02 16:17:42 följande:
    Har han betalat nåt for barnen medan han bott/bor i Sverige?
    ne nu ha vi gemensam vårdnad, o haft varannan vecka. så de ha ju inte behövts, ja ha fått pengar från fk för 1 barn
  • Anonym (Z)
    Anonym (mamman) skrev 2013-07-02 16:15:09 följande:
    va? just nu går han sista året på en utbildning till civilingenjör så ja hoppas ju han får nåt jobb där han har användning av sin utb så då borde de väl bli nån krona till barnen

Tar du det via fk så får du ju dina 1273 sen får han betala vad han kan till fk, därav inkomstprövningen kanske kommer de fram till att han bara har råd att betala 289 kr av de 1279 fk betalar ut ändå.
  • alexDeLarge
    Anonym (mamman) skrev 2013-07-02 16:15:09 följande:
    va? just nu går han sista året på en utbildning till civilingenjör så ja hoppas ju han får nåt jobb där han har användning av sin utb så då borde de väl bli nån krona till barnen

Går han utbildning så är det snarare du som kan få betala honom. Med eller utan barn.
    Alltid anarkist. Kunnig inom juridik och medicin.
  • sextiotalist
    alexDeLarge skrev 2013-07-02 23:52:19 följande:

Går han utbildning så är det snarare du som kan få betala honom. Med eller utan barn.
    Så hade det varit om de hade bott i USA, men nu är det svenska lagar som reglera detta
  • Anonym (pengar...)

Trodde att tråden skulle handla mer om oro inför att barnen får mkt mindre kontakt med pappan.... men det enda jag såg var dollar tecken i ta ögon... du måste vara glad över hans flytt... dela slipper du honom dels kanske du får mer i underhåll från honom. Har du dålig inkomst?

• Flygfotogen

Fy satan så tragiskt av en vuxen människa, en förälder, att säga upp sina barn och dra till världens ände. Hur i hela friden är han funtad?

• Anonym (mamman)
    Flygfotogen skrev 2013-07-03 17:01:34 följande:
    Fy satan så tragiskt av en vuxen människa, en förälder, att säga upp sina barn och dra till världens ände. Hur i hela friden är han funtad?

Han har alltid varit sån tyvär, aldrig varit så intresserad av att vara me barnen :(
  • hymafr

Här finns en till vars ex inte varit särskilt intresserad av barnet. Inte heller har han betalat mer än lagen tvingat honom till.

• smulpaj01

Kommer "pappan" umgås med barnen som vanligt ett halvår till innan han flyttar eller hur har han tänkt?

• smulpaj01
    hymafr skrev 2013-07-04 11:11:15 följande:
    Här finns en till vars ex inte varit särskilt intresserad av barnet. Inte heller har han betalat mer än lagen tvingat honom till.
    Mitt barns pappa har betalat 20 kr till mitt barn under alla dessa 12 år! Det är väl fantastiskt generöst? Obestämd
  • Brumma

Smulpaj01 - och varför har du inte begärt underhåll?
    Eller får du det genom försäkringskassan? För du vet väl att det då är han som betalar så länge han har tillräckligt med inkomst?

• Anonym (mamman)
    smulpaj01 skrev 2013-07-04 11:17:35 följande:
    Kommer "pappan" umgås med barnen som vanligt ett halvår till innan han flyttar eller hur har han tänkt?
    han åker till usa nu snart för att hälsa på frugan så han e ju borta några veckor. o sen när han kommer tbk vet ja inte riktigt hur de ser ut. han vill ju bara bli klar me sin skola så han kan flytta härifrån. ja ha haft barnen mkt pga av att han tycker dom tar för mkt tid.
  • smulpaj01
    Brumma skrev 2013-07-04 11:42:59 följande:
    Smulpaj01 - och varför har du inte begärt underhåll?
    Eller får du det genom försäkringskassan? För du vet väl att det då är han som betalar så länge han har tillräckligt med inkomst?

Jag far fran FK, men jag menar de fa ganger de har traffats sa har pappan EN gang kopt en glass.
    Pappan betalar NOLL kr till FK pga han ar sjukpensionar och arbetar svart!
    Han har bra med pengar m.a.o.
  • Anonym (Z)
    smulpaj01 skrev 2013-07-05 11:20:08 följande:
    Jag far fran FK, men jag menar de fa ganger de har traffats sa har pappan EN gang kopt en glass. Pappan betalar NOLL kr till FK pga han ar sjukpensionar och arbetar svart! Han har bra med pengar m.a.o.

Låter som mina barns pappa!
  • Anonym (s)
    Anonym (mamman) skrev 2013-07-02 13:13:49 följande:
    hallå :) har en fråga. har 2 barn på 3år och  6år. barnens pappa ska flytta till usa nästa år. ny fru som han ska leva me. idag har vi gemensam vårdnad men detta kommer ändras så ja har ensam. jag undrar hur detta funkar rent ekonomiskt, kommer han ha skyldighet att betala för sina barn eller hur funkar de? har ja nån rätt att kräva pengar av honom? såfall hur mkt ?tack o hej

Min sons pappa drog till USA för två år sedan. Han är tvungen att betala underhåll men gör det ändå inte. Jag klarar mig det sorgliga är att min son inte träffar sin pappa....
  • Anonym (mamman)
    Anonym (s) skrev 2013-07-19 16:35:21 följande:

Min sons pappa drog till USA för två år sedan. Han är tvungen att betala underhåll men gör det ändå inte. Jag klarar mig det sorgliga är att min son inte träffar sin pappa....
    okej, fy va dåligt att han inte betalar nåt. 
    mina barns pappa säger att han kan hälsa på barnen på sommarloven men hallå hur kasst e inte de? men hans val.. 
Svar på tråden pappan flyttar till usa lämnar 2 barn