• WindNfire

Era bästa smoothies!

Är ute efter lite nya smoothierecept :) mina egna favoriter är mjölk, banan och jordgubbar eller en mera juicebaserad med päron, apelsin, persika, passionsfrukt...

Vad har ni på lager?

• Svar på tråden Era bästa smoothies!
  • WindNfire
    Musik skrev 2013-06-25 22:27:45 följande:
    Jag kör alltid en vaniljyoghurt som bas. Sen varierar jag frysta bär som blåbär, mango, hallon, jordgubbar, mix av superfrukt eller vad det nu är för något. Har jag en banan hemma kan den få följa med :)
    Men hur gör man för att det inte ska bli alldeles för tjockt? Får aldrig till det där, haha. Vill helst att det ska vara mer rinnande.
  • WindNfire
    Cecilia 851 skrev 2013-06-25 22:46:07 följande:
    Haha ja, de är jättegoda!  Den med spenat känner man inte ens spenatsmaken så det är inget att oroa sig över!    En annan smoothie jag ofta gör är med  banan, apelsin, kokos (riven), kokosolja, och färsk annans, den är riktigt festlig!
    Lät riktigt gott :)
  • WindNfire

Blir det inte puré av allt det där utan någon flytande bas, och smakar det inte vatten om man tar vatten?:) Ska testa recept men kanske använda lite apelsinjuice också tänkte jag om det finns nån risk för ovanstående:)

• WindNfire
    Musik skrev 2013-07-19 17:49:53 följande:
    Packade upp min beställning på ekologisk kokosolja idag. Herrejäklar vad gott det blev i drinken Glad
    En sån ska jag nog ta och beställa:)
  • WindNfire
    Musik skrev 2013-09-01 17:36:50 följande:
    Jag åt lite dadlar i dag. Är det någon som provat att mixa sånt i smoothies? Kan tänka mig att det är gott.
    Har testat med plommon i en youghurtbaserad och det blev den absolut värsta sörjan jag nånsin ätit ^^ i en juicesmoothie kanske det skulle funka bättre.
  • WindNfire
    Musik skrev 2013-09-02 05:35:14 följande:
    Var det konsistensen eller smaken som sket sig?
    Bägge delarna. Det blev som en tjock sörja så jag spädde ut det med nån form av vätska, men det smakade fortfarande som nån slags pensionärsgröt för tröga magar..
Svar på tråden Era bästa smoothies!