• Musik

Era bästa smoothies!

Jag kör alltid en vaniljyoghurt som bas. Sen varierar jag frysta bär som blåbär, mango, hallon, jordgubbar, mix av superfrukt eller vad det nu är för något. Har jag en banan hemma kan den få följa med :)

• Musik
    WindNfire skrev 2013-06-25 22:28:38 följande:
    Men hur gör man för att det inte ska bli alldeles för tjockt? Får aldrig till det där, haha. Vill helst att det ska vara mer rinnande.
    Hmmm... mitt blir ju alltid lite tjockt. Du kan väl låta den stå en liten stund så det smälter. Eller skippa yoghurt, ta mjölk istället.
  • Musik
    Cecilia 851 skrev 2013-06-25 22:30:52 följande:
    Mina favoriter är dessa. Äter dem varje dag till Frukost eller lunch! (fast då dubblar jag recepter, är LFRV)

Jordgubbs -Cheesecake smoothie! (blir en stor mättande smoothie)
    2 bananer
    1 paket frusna jordgubbar
    1 näve cashewnötter
    1 apelsin, skalad
    juice av 1/2 citron
    1 msk kokosolja *frivilligt*
    2 msk chia seeds *frivilligt*

Grön smoothie
    2 bananer
    1/2 mango
    1/2 avokado
    0.5dl kokosvatten (eller vanligt vatten)
    2 nävar spenat
    1/2 citron
    1 grönt äpple ex. granny smith
    1 msk kokosolja *frivilligt
    2msk chia seeds *frivilligt
    kokosoljan, är den flytande? Är sugen på att köpa någon form av kokosolja eller smör
  • Musik
    Cecilia 851 skrev 2013-06-25 22:39:19 följande:
    Nej, det är den inte, den är fast och lite mjuk, Skall förvaras i skafferi och inte kylskåp för då blir den för hård. Vill man ha den i flytande form så kan man ställa burken i solljus lite snabbt, oljan smälter nämligen vid lite över 20+ så det gåt snabbt Glad  Köp av ett bra märke och undvik billigt "kokosfett" etc, det är bara konstgjort. 
    Jag rekomenderar Kung markatta, den är rätt så prisvärd och smakar bra.  Köpte även René Voltaire's kokosolja, men kilopriset på den är ett skämt!!   Se bara till att den är kallpressad och ekologisk
    Tack för detta tips. Jäklar vilken energikick den smoothie du nämnde kommer att ge  Glad
  • Musik

Jag hällde i havtorn nu senast. Läste om hur nyttiga de bären är. De smakar lite som physalis

• Musik

Packade upp min beställning på ekologisk kokosolja idag. Herrejäklar vad gott det blev i drinken Glad

• Musik
    scrapparlotta skrev 2013-08-22 12:11:56 följande:
    Blev lite sugen på den där kokosoljan, var beställde ni den? ...
    Jag köpte på lsokostgrossisten.se

Passade på att köpa tre burkar när de hade 3 för 2 
  • Musik

Jag åt lite dadlar i dag. Är det någon som provat att mixa sånt i smoothies? Kan tänka mig att det är gott.

• Musik
    WindNfire skrev 2013-09-01 20:19:49 följande:
    Har testat med plommon i en youghurtbaserad och det blev den absolut värsta sörjan jag nånsin ätit ^^ i en juicesmoothie kanske det skulle funka bättre.
    Var det konsistensen eller smaken som sket sig?
  • Musik
    WindNfire skrev 2013-09-02 13:51:36 följande:
    Bägge delarna. Det blev som en tjock sörja så jag spädde ut det med nån form av vätska, men det smakade fortfarande som nån slags pensionärsgröt för tröga magar..
    Urk Kräks
Svar på tråden Era bästa smoothies!