Inlägg från: Cecilia 851 |Visa alla inlägg
  • Cecilia 851

Era bästa smoothies!

Mina favoriter är dessa. Äter dem varje dag till Frukost eller lunch! (fast då dubblar jag recepter, är LFRV)

Jordgubbs -Cheesecake smoothie! (blir en stor mättande smoothie)
    2 bananer
    1 paket frusna jordgubbar
    1 näve cashewnötter
    1 apelsin, skalad
    juice av 1/2 citron
    1 msk kokosolja *frivilligt*
    2 msk chia seeds *frivilligt*

Grön smoothie
    2 bananer
    1/2 mango
    1/2 avokado
    0.5dl kokosvatten (eller vanligt vatten)
    2 nävar spenat
    1/2 citron
    1 grönt äpple ex. granny smith
    1 msk kokosolja *frivilligt
    2msk chia seeds *frivilligt

• Cecilia 851
    WindNfire skrev 2013-06-25 22:28:38 följande:
    Men hur gör man för att det inte ska bli alldeles för tjockt? Får aldrig till det där, haha. Vill helst att det ska vara mer rinnande.
    VATTEN!  Bästa alternativet
  • Cecilia 851
    Musik skrev 2013-06-25 22:33:38 följande:
    kokosoljan, är den flytande? Är sugen på att köpa någon form av kokosolja eller smör
    Nej, det är den inte, den är fast och lite mjuk, Skall förvaras i skafferi och inte kylskåp för då blir den för hård. Vill man ha den i flytande form så kan man ställa burken i solljus lite snabbt, oljan smälter nämligen vid lite över 20+ så det gåt snabbt Glad  Köp av ett bra märke och undvik billigt "kokosfett" etc, det är bara konstgjort. 
    Jag rekomenderar Kung markatta, den är rätt så prisvärd och smakar bra.  Köpte även René Voltaire's kokosolja, men kilopriset på den är ett skämt!!   Se bara till att den är kallpressad och ekologisk
  • Cecilia 851
    Musik skrev 2013-06-25 22:41:34 följande:
    Tack för detta tips. Jäklar vilken energikick den smoothie du nämnde kommer att ge  Glad
    Haha ja, de är jättegoda!  Den med spenat känner man inte ens spenatsmaken så det är inget att oroa sig över!    En annan smoothie jag ofta gör är med  banan, apelsin, kokos (riven), kokosolja, och färsk annans, den är riktigt festlig!
  • Cecilia 851
    WindNfire skrev 2013-06-26 14:26:35 följande:
    Blir det inte puré av allt det där utan någon flytande bas, och smakar det inte vatten om man tar vatten?:) Ska testa recept men kanske använda lite apelsinjuice också tänkte jag om det finns nån risk för ovanstående:)
    Personligen använder jag alltid vatten, eller kokosvatten (pga näringen), jag tycker inte att det blir blaskigt eller vad man ska kalla det, det är ju bara nån matsked som behövs!   Onödigt och lägga till extra kalorier.

Svar på tråden Era bästa smoothies!