Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
Carro93, det kan skruva ner sig samt ila och göra ont utan att fixera sig. Det är precis vad det gjort för mig!
Carro93, det kan skruva ner sig samt ila och göra ont utan att fixera sig. Det är precis vad det gjort för mig!
15 dagar kvar till BF :)
Jag har både fått sova och jag äter igen!!!
Lycklig är jag!!!!!
Grattis alla som fått sina bebisar :)
Jag bara sover, sover, sover och sover just nu! Jag är så trött! Vaknade inatt av några "värkar" men somnade lika fort då de försvann...
Vecka 39 (38+3)
9 dagar kvar till BF!
Stort barn är oftast inte själva problemet utan det är huvudomfånget som är...
Min son vägde 4820g och det blev efter en utdragen FL tillslut akut snitt, men det berodde på att hans HUVUD inte kunde tränga ner i bäckenet.. Huvudet är ju störst å sen brukar ju kroppen bara åka med ut.
Väntar nu hans lillebror men är betydligt mindre denna gången så det blir nog inte riktigt en lika stor bebis, å det enda jag är orolig över är om hans huvud kommer vara lika stort som brorsans, inte över hur mkt han väger......
Här har det börjat göra riktigt ont!
Ja.. Men nu har det avtagit efter ett gäng vankande fram å tillbaka i sovrummet samt ett toalett besök där jag fick värkar i samband när jag gjorde nr 2 (var INTE hård i magen kan jag lova).
Ursäkta äckel-infon!
1 dag till BF och hoppet är som bortblåst, varför kan det inte bara dra igång för? :(
BF + 3 idag.. Sjukt less nu...
Nu har vi "made some love" här...Och för några timmar sedan var vi på Liseberg å gick i över 3h!
Kan ju säga såhär att händer det ingenting inom 24h nu så kan både promenad å snusk slängas i Sverker Olofssons soptunna för då är de fan bara bullshit!
Här är det ännu symtomfritt......
BF + 6 idag och EN riktig värk inatt, EN!!!??
Hur ska man tolka det??? :(
Grattis till alla bebisar i tråden :)
Uppdatering:
Efter MVC besöket fick jag idag reda på att bebisen nu är fixerad!
BM trodde jag skulle föda när som helst och om inte så blir det igångsättning på Tisdag.
Fick stränga årder att vila, vila, vila å inte springa runt å trötta ut mig..
Så nu har jag varit iväg till en kompis och lånat en hel box med Sex and the city, får vi se om det är något å ha!
Värkar var 3-5 min, har haft sedan ca 5h tillbaka...här blir nog barn idag!
Kl 15 den 8/8 kom våran Viggo till världen, 55cm lång och 4115g tung.
Med en ganska dramatisk förlossning som slutade i akut snitt efter 6h krystvärkar och ett gäng försök med sugklocka, han hade navelsträngen lindad runt sig å halsen.
Nu mår vi alla bra, förutom att jag har blod i urinen.. Men det är säkert ingen fara :)
Nej, det var inte pga stor bebis utan för att han låg med huvudet lite för mkt "framåt" ( med pannan först kan man säga) och sen då för att han var då insnurrad i navelsträngen ( om jag förstod rätt). Läkaren sa att hade han inte varit så insnurrad i navelsträngen så hade han antagligen föds runt 9 (var inne på FL kl 05.30 och han föddes 15).