Inlägg från: jagvill85 |Visa alla inlägg
  • jagvill85

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Aapple skrev 2013-07-22 11:03:45 följande:
    Denna gången blev jag gravid då läkaren har förklarat mig mig med barnlöshet. Inte har dem sagt så till mig o sen ska man få barn,

är i v 39+2 eller 40+2.

Ja alltså det blir bra mkt dyrare för vården man ska ha i efterhand o om man får kompicationer.
    SÅ varför riskera eller utsätta sin kropp för det?

Grattis till bebis i såna fall!! Antar att du är glad att det blir syskon iaf.
    Vill inte blanda mig i diskussionen. Tycker att alla har rätt att känna och tycka på sitt sätt. Men har också hört att igångsättning kan ha sina komplikationer också och att man därför inte gör det  om det inte är "livsviktigt" för mamman el bebis. Men ifall du har förlossningsskräck (en form av det iaf) så borde du ju ha kunnat diskutera till dig en igångsättning el kejsarsnitt på förhand? Fast det kanske beror på väl kanske på var man bor.
    Hade en vän som sprack mycket men i efterhand förstod jag att det hade kunnat bero på att bm inte hade varit helt tydligt med när hon skulle krysta och inte. 
  • jagvill85

And the royal baby is born Kan inte vårabebisar också komma snart! Har bf på lördag och tycker det börjar kãnnas segt! Har haft mycket sd sen vecka 28 o en kort tapp och i vecka 36 sa bm att hon tvivlar att jag går över tiden men just nu kãnns det som om jag kommer att bli igångsatt v.42! Tycker det är nästan mer mentalt tungt än fysiskt...fast magen fortsätter nog vãxa så de knakar o tycker att alla glor ögonen ur sig på stranden när jag åker och badar. Lyckans dig Cassie08 snart har du bebis hos dig

• jagvill85
    Fransa skrev 2013-07-23 07:50:34 följande:
    Har haft värkar var 6:e minut sedan typ niotiden igårkväll. De senaste timmarna har de dock kommit glesare (typ var 10:e minut), men är sjukt mkt starkare! Vet inte om jag ska tolka det som positivt eller negativt..? Jag menar, det blir ju längre från de tre värkarna på tio min, men de ökar i styrka..?
    Så länge de inte avtar utan ökar i styrka är det nog bara positivt!
  • jagvill85
    Piff4 skrev 2013-07-23 17:11:49 följande:
    Idag har jag varit hos bm, tappen är inte mogen :/ men hon försökte reta igång det. Händer det inget innan måndag så ska jag dit igen för en ny retning. Känns inte som om något kommer starta men man vet ju aldrig ;)

När har du bf?
  • jagvill85
    Piff4 skrev 2013-07-23 17:21:02 följande:
    4/8, anledningen till Vf dom försöker reta igång det är för jag har svår foglossning och håller på att bryta ihop för jag inte orkar mer..
    Läste just att du igår skrivit att du har bf 4/8 Hoppas för din och miss westerlunds skull att det blir av snart! Låter jobbigt med sådär illa foglossning! 
  • jagvill85

Grattis till er som fått era efterlängtade!!!Glad

Bf imorgon, var på kontroll hos bm imorse och allt såg bra ut. Livmodertappen var utplånad och så pass öppen att hon kunde känna bebis huvud Glad Hon gjorde en hinnsvepning så hoppas det sätter fart på saker och ting! Annars ny koll om en vecka och igångsättning om 9 dagar...skönt att se målet!
    Hon uppskattade bebis till ca 3.2kg nu så det känns bra att ha lite koll eftersom jag inte hade fått nån uppskattad födelsevikt. Liten bebis för de 16-17kg (53->70)jag gått upp! Trots detta får jag ofta kommentarer om  i hur bra form jag är så vet inte var dessa kilon har satt sig riktigt? Huvudsaken bebis mår bra, kilona kan man väl gå ner sen! 
    Usch vilket långt egocentrerat inläggTungan ute Hur går det för er andra??? 

• jagvill85
    CupcakeDream skrev 2013-07-26 22:18:49 följande:
    Jagvill85: är det rutin att dom kollar tappen osv på de sista kontrollerna? Även uppskattar vikt? Jag tycker man har ingen koll alls själv:)
     Eftersom jag haft mycket SD så kollade hon tappen och vikten frågade jag mig till (sf-mått på 35) men så bor jag i Schweiz också så ve.t inte riktigt hur det är med rutinerna här. Hinnsvepningen har gett en ordentlig mensvärk och lite blödningar men ingen bebis än så länge...läste att det ökar chans till förlossning endast med 30% inom de kommande 48h..
  • jagvill85
    m00min skrev 2013-07-29 05:27:10 följande:
    Jess gott folk! Idag skall här födas barn! Igångsättning om en och en halv timme
    Härligt! Lycka till

• jagvill85

Håller sååå med alla här i tråden nu!! Snälla bebisar kom uut nuuu!

Hade BF i lördags men nada! Är redan lite öppen, slemproppen gick igår och har värkar mellan varven men bebis verkar tycka det är skönare att bada i fostervattnet än att komma ut o svettas i sommarvärmen Tungan ute

• jagvill85
    TheQueenMum skrev 2013-07-29 16:54:07 följande:
    Heej på er!!!!

Fredag natten till lördagen kom vår lille Milton till världen... <3
    Han hade bråttom och gjorde en storslagen entré hemma i HALLEN  :)
    Efter mycket om o men så mår vi nu bra och é hemma :)

Kram till er  
    WOW! Grattis

• jagvill85

Är på BF+9 nu men  det går lite framåt. Var hos bm på koll igår morse och fick lite akupunktur (tror inte riktit på sånt annars men man ska väl ta alla chanser) och en hinnsvepning. Var ute och promerade hela dagen och vid 22-tiden satt värkarna igång, var 5e min. Sådär att man inte kan sitta stilla för att det gör så ont. Åkte til FL vid midnatt och fick en riktig bergskedja på ctg:n. Vid 2-tiden började det dock avta lite i styrka och kom endast var 10e min så fick åka hem o vila eftersom livmoderhalsen endast var "ett finger" öppen. Har nu fortsättningsvis värkar ca var 10e min men det är bara att uthärda och invänta att det ska bli värre...huh! Som tur var hade jag redan en igångsättning inplanerat till ikväll så om inte värkarna ökar i intensitet så hoppas jag på att få lite hjälp med det...

Tycker också det är jättesvårt att veta när man ska  åka in...vissa verkar ju ha några enstaka värkar o så föds bebisen direkt medan andra går med värkar i flera dagar innan det händer nåt...Obestämd

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?