• Pixx

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

jagvill85 skrev 2013-06-25 16:20:12 följande:
    Känner ni av mycket liv och rörelse i magen fortfarande?

min lilla är enligt klockan 5,8,12,16,18 och någongång mellan 22-01 är hon helvild :)

nu har jag packat bb-väskan. En filt kvar att lägga ner bara o en bh :) så skönt och ha det klart!
  • Pixx

Blev uppskickad till förlossningen i fredags. Tyckte bebisen kändes mindre under 24 h o sa de till BM på besöket. Men när jag väl låg och hade de där sakerna på magen på blev hon helvild i magen och snurra runt i en timme typ. Allt såg bra ut och de sa till mig 1400 gånger att ringa direkt om man känner förändring i rörelserna/ mindre rörelser. Blir lite rädd när de säger så faktiskt :/

jag hoppas att jag får sjukhuset närmast, de e tar ett par minuter hemifrån (Kristianstad). Hoppas att de inte är fullt när de väl är dags :) 38 dagar kvar idag! Tiden går snabbt :)

• Pixx

Casslo08 - jag känner mig dock som jag tar upp någon annans plats när jag åker in, tänk om deras bebis dör för att jag är orolig?!? Men jag VET jag ska åka in om något är konstigt eller känns fel men tänker alltid på andra i första hand - men lovar att hädanefter åker jag in direkt :)

idag har jag överskottsenergi men är såååååå uttråkad ... Finns inte mycket man kan göra utan att känna sig klumpig och läsa en bok eller kolla på film det vill/orkar jag inte. Hur fördriver ni era dagar?

• Pixx
    moooish skrev 2013-07-01 15:03:27 följande:
    Pixx: känner samma som dig. Är också väldigt rastlös men blir trött och får ont av väldigt lite . Har handlat idag för det är min lediga dag, köpte lite newborn-blöjor för jag tänker att någon gång måste de ju köpas ! Ett tips är kanske ladda hem ngn bra serie eller så. Om du har vänner som är lediga kan du bjuda dem på fika eller middag :)

Har flyttat till ny "håla" för inte så länge sen o närmaste fikavän är typ 1-2 timmar bort :/ annars var de ett bra tips.
    ska nog kolla igenom netflix efter en serie, kan ju lätt ha iPaden i knät både i sängen o soffan :) hadebehövt dammsuga men låter mannen fixa de ikväll så jag kan vila ryggen

har med tänk på de med blöjor, köpte ett paket libro nr 1 men så kom jag på;ska man ha libro eller pampers? Ska man testa bägge o se vilket som är bäst för en? Vilken sort köpte du? Mitt första barn så har ingen aning :P
  • Pixx

Äpple, bonaqua stilla citron/fläder vatten (dricker aldrig sånt köpevatten annars), glass o små tomater :)

lämnade in ansökan om föräldrapenning idag, herregud vilken djungel o man fattar typ inget av vad de står. Hoppas att jag gjort rätt i alla fall :)

• Pixx

Vaknade med huvudvärk, ont i öronen o ont i halsen idag :/ orkar inte vara sjuk!! Magen var som en sten hela dagen igår o med sd än vanligt. 36 (35+1) idag så nu börjar jag bli lite nervös :) jag ska liksom bli mamma, vi ska få ett barn - bli en familj :)

• Pixx
    Casslo08 skrev 2013-07-09 17:23:03 följande:
    Större bitar lossnade av slemproppen nyss på toalettbesöket. Om det fortsätter lossna mkt bör jag ringa in till fl då? Med tanke på att jag ska snittas och inte får föda vaginalt. Vet att det inte betyder automatisk förlossning bara för att slemmisen lossnar men ändå...

Ring direkt och kolla med fl för säkerhetsskull redan nu, bätre o vara säker eftersom du ska ha snitt :)
  • Pixx
    Carror skrev 2013-07-17 11:11:35 följande:
    Ja! Dom tog hål på hinnorna 15.30 igår och 18.51 kom lilla Emilia 4,1kg 49cm

Grattis :)
  • Pixx

Någon mer som är totalt orkeslös och megatrött? Gått över till v38 idag o känns som jag kan sova, sova o sova.... All ork bara har runnit av på en natt :/

var inne hosBM idag o lämnade tillbaka filmer vi lånade igår när vi var där o hon fråga hur jag mådde, jo tack ... Trött o illamående då sa hon bara "kanske inte så lång tid kvar nu då" o log ...

• Pixx
    isolde 79 skrev 2013-07-20 12:43:50 följande:
    Ok ;) energidryck då? Tänkte ta en rulle pringles, för saltet!

Jag har packat ner en flaska red bull, fick tips om det :) o Marie kex ...
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?