• hellof

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Jag har inte känt av varken sammandragningar eller förvärkar, men gick ju in i v 37 igår så det hinner ju komma :) mår ju bra så ska inte klaga.. ;)

• hellof
    majsis08 skrev 2013-07-10 04:41:55 följande:
    Hehe de va på gång för mig klockan två inatt gick vattnet och värkarna kom direkt och nu är jag på förlossningen och är öppen 4 cm!

Spännande, hoppas det går bra på förlossningen :)
  • hellof

Var till bm idag, bebisen ligger fortfarande neråt med huvudet men inte fixerad ! Allt såg bra ut, hade ett bra blodvärde påpekade bm... Sf låg på 34 ( är i v. 36+3)

Jag känner mig inte mer hungrig, det ända jag känner skillnad på nu är att bebisen har mer vakentid och mycket mer sprallig än den varit under hela graviditeten :)

• hellof
    majsis08 skrev 2013-07-11 21:13:52 följande:
    lillebror kom 9.40 igår morse:) 3580gram och 50cm lång:) han föddes 11 dagar innan bf !! hoppas ni får bebisar snart verkar ju va några som är på gång=)

Grattis till sonen :) gick allt bra?
  • hellof
    Carror skrev 2013-07-17 11:11:35 följande:
    Ja! Dom tog hål på hinnorna 15.30 igår och 18.51 kom lilla Emilia 4,1kg 49cm

Grattis till dottern, hoppas ni alla mår bra!
  • hellof
    busbajsen skrev 2013-07-18 10:33:00 följande:
    Vi fick en DOTTER!!!

Lilla Linn föddes den 15/7 kl 00.21 efter endast 2,5 h på förlossningen.

Hon vägde 3110 g och var 49 cm lång.

Behöver jag skriva att vi är över våra huvuden förälskade 

Grattis till er söta dotter!
  • hellof
    TheQueenMum skrev 2013-07-24 10:44:14 följande:
    Heej Tjejer 

Nu gick slämproppen här :)  Lite nervös nu hihi.. 

Spännande :) då närmar det sig för dig...
  • hellof
    Casslo08 skrev 2013-07-24 20:05:29 följande:
    Hej hej alla! Imorgon kl 08.00 på morgonen så snittas jag (v.38+2). Hoppas ni alla mår bra och att ni också snart får träffa era små mirakel! Uppdaterar så fort jag hinner/orkar :)

Va roligt då är det inte många timmar kvar innan du håller din lilla bebis i famnen... Mysigt!!!!
  • hellof
    plussa skrev 2013-07-24 22:24:54 följande:
    En "liten" tös på strax över 4 kg föddes idag kl 17.17. Den uppskattade vikten stämde precis i v 36+6! Det gick i en rasande fart. Tog hål på hinnorna kl 15.15 var då öppen 3 och lite av tappen kvar. Sen var det bara värkar!

Lycka till alla andra!

Grattis :) börjar komma några bebisar i tråden :) längtar till våran kommer ..
  • hellof
    september2012 skrev 2013-07-25 20:47:43 följande:
    Efter värkar och jobb i sammanlagt 29 h födde vi en pojk på 3640g och 50 cm lång imorse!! Födde på vårt uträknade datum efter senaste mens.

Grattis till sonen:)
  • hellof
    m00min skrev 2013-07-29 05:27:10 följande:
    Jess gott folk! Idag skall här födas barn! Igångsättning om en och en halv timme

Åh va mysigt med bebis, hoppas allt går bra!
  • hellof
    TheQueenMum skrev 2013-07-29 16:54:07 följande:
    Heej på er!!!! Fredag natten till lördagen kom vår lille Milton till världen... <3 Han hade bråttom och gjorde en storslagen entré hemma i HALLEN  :) Efter mycket om o men så mår vi nu bra och é hemma :) Kram till er  

Grattis till killen:)
  • hellof
    Autumnleaf76 skrev 2013-07-29 16:39:49 följande:
    Svag mensvärk som ligger och molar hela tiden, men inga sammandragningar eller onda förvärkar/värkar. Kan det ändå vara något på gång? Letar febrilt tecken då jag är less nu. Bf den 2/8.

Lite så har jag också mensvärk som kommer o går för min del samt lite sammandragningar, mest nattetid! Hoppas så på att det är nåt på G snart, har BF 4/8... Så förr eller senare är det ju på G :)
  • hellof

Idag har jag kännt en massa tryck neråt, känns som en boll mellan benen som trycker neråt.. Så bebisen har nog tryckt sig en bit neråt... Har även ilningar/stickningar neråt och en del sammandragningar, gör ej ont! Hoppas på att lilleman vill ut snart.. :)

• hellof

Igår kväll gick proppen, kom massor av tjockt sammanhängande slem! Dock inget blod i, bara genomskinligt... Så nu väntar vi ännu mer på att det ska dra igång.. Lite molvärk har jag haft inatt och sammandragningar som ej gör ont! Denna väntan!

• hellof

Det som kom igår var nog nåt förslem till proppen, för imorse kom den riktiga proppen. Ingen tvekan alls, extremt slemmig och blodblandad...

• hellof

Bf idag, som jag skrivit innan gick proppen imorse och under dagen idag har jag haft sammandragningar/värk i nedre delen av magen lite då o då..

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?