Inlägg från: jagvill85 |Visa alla inlägg
  • jagvill85

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

isolde 79 skrev 2013-06-23 10:44:15 följande:
    Hej! Hoppar in här :) BF 28/7 första barnet, blir en liten kille :) Hur tänker ni ang fosterrörelser? Jag gick in i v 35 igår, och tyckte jag inte kände nåt under dagen eller kvällen. Vi var beredda att åka in tillochmed. Lyckades väcka den med kaffe och choklad, och tidigt imorse var det cirkus ett bra tag :) Skönt...! De säger ju att man ska räkna antal rörelser/timme den är vaken, men det är så svårt att veta! Ska iaf försöka hålla koll på hur många ggr jag känner den/dag. Vore kul o höra era funderingar om detta :)
    Hej Isolde, jag har också BF 27/7 men enligt mina och gyns beräkningar borde det vara vecka 36 som började igår (35+1 idag) Glad I alla fall skall jag på 36 veckors kontrollen på torsdag.

Tänkte också att det skulle vara skoj att följa denna tråd! Har inte läst igenom den än men tänkte fråga om någon annan kännt en ilande känsla ner mot blåsan, typ som om det klämmer på en nerv?!
  • jagvill85

Tycker mig ha läst överallt att fr.o.m typ vecka 33-34, rör sig bebis mindre men tycker att min bökar på minst lika mycket som förut nu i v.36. Det blir liksom stora "bucklor" på magen Intressant att läsa om alla sf mått. Från var till vart på magen mäter man?Skulle gärna testa! Bor i mellaneuropa och här gör man endast tul. Senast i vecka 32+3 låg "le petit" på 1.914kg, skall bli spännande att se på torsdag hur mycket hen har lagt på sig. Första gången jag använt hen, lustigt men passande ord i detta sammanhang

• jagvill85
    Fransa skrev 2013-06-25 16:22:04 följande:
    Haha, ja! Jag tror att min har missuppfatta lite, o försöker ta sig ut genom skinnet... Tungan ute
    Precis så känner jag också! Tungan ute Och ibland känns det som om hen hoppar på huvudet på urinblåsan...
  • jagvill85
    m00min skrev 2013-07-08 03:37:12 följande:
    Jag hade igår stick och ilningar samt regelbundna sammandragningar och vaknade just av mensvärk nu har jag fortfarande ont. Fastän jag inte har sammandragning. Det gör ont i ryggen också. Såpass att jag inte somnar om. 35+3 idag. Hoppas ju på att vara gravid ännu en vecka iaf så jag tog just min morgondos av medicinen mot sammandragningar.

TUL på torsdag så till dess måste den väl hållas inne. Men det börjar onekligen närma sig!
    Var det så att du kommer från Finland eller bor i Finland? Är det Adalat som du tar mot sammandragningar? Jag tog det mellan vecka 33 och 36 (hade sammandragningar typ var 10 min + lite kort tapp 2cm) men tyckte inte att det hade nån direkt effekt mot sammandragningarna. Gyn och bm tyckte hursomhelst att jag kunde sluta då jag var i vecka 35+5 eftersom bebis borde vara "färdig vid det laget Glad Är nu i 37+2 och väntar otåligt...längtar lika mycket efter att få se bebis som efter att få tillbaks mitt "vanliga liv" = kunna ligga på mage, sporta utan att få sammandragingar etc. Vet förstås att livet inte kommer att bli som "vanligt" igen men åtminstone på vissa punkter
  • jagvill85
    m00min skrev 2013-07-08 15:50:48 följande:

Jag bor i Finland. Har ventoline mot sammandragningarna. Har läkare på torsdag 35+5 och skall då sluta medicinering och kolla läget med tapp och om jag öppnat mig nåt. Vilket jag hoppas att jag gjort måste annas sättas igång pga stor bebis. 35,5 i sf idag. Har ett huvud mellan benen och en rumpa fast i revbenen
    Okej, kommer också från Finland men bor i mellaneuropa, ville bara kolla vad man ger i Finland Här har jag aldrig gjort ett sf mått utan gyn gör tul varje gång, mer ovanligt att man går till bm här.  Så en hel del små skillnader finns det

• jagvill85

Är det någon annan här som har problem med händer som domnar av (myror i händerna känsla) under nätterna? Varje gång jag går upp på toa , 3-4 ggr/natt, känner jag stickingar i händerna, inte alls trevligt!

• jagvill85
    CupcakeDream skrev 2013-07-15 10:07:49 följande:
    Jagvill85: ja det blir så för mig med:)
    "Skönt" att höra att någon annan också lider Tungan ute
  • jagvill85
    m00min skrev 2013-07-18 18:12:21 följande:
    Jag har suttit djupt på huk (aj!) så att bebisen skall sjunka ner ordentligt och det har funkat, bebisen är lågt nere nu. Så nu gäller det att få igång sammandragningarna.

Här i finland pratar man om de tre S:en: sauna, seksi ja siivous. Alltså bastu, sex och städning som skall få igång en förlossning. Jag har just städat och de två andra blir det än ikväll
    De tre S:n Hade inte heller hört om det förut, skall prova de två "svenska" S:n idag Och att sitta på huk, synd bara att det inte finns några blåbär att plocka här, blev riktigt snål (läs:sugen ) på blåbärspaj med vaniljsås!!

• jagvill85
    Casslo08 skrev 2013-07-19 10:10:43 följande:
    Kom till norrlandsskogarna,här är det blått så långt ögat kan nå!
    Skulle gärna!!! Bor i Schweiz men här finns det åtminstone mycket uppförsbackar att gå i ifall det skulle kunna lyckas få igång fl
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?