• hellof

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Hej tjejer! Jag hänger med här våra sista veckor, jag gick in i v 35 idag... BF 4/8

• hellof
    isolde 79 skrev 2013-06-25 12:27:42 följande:
    Kom just hem från kontroll. Så himla skönt att höra att lillen fixerat sig, därför hade jag känt annorlunda rörelser. Var lite orolig en stund, för den ändrade sina sovtider så plötsligt! BF 28/7. Hur mår ni andra? Kan ni hålla igång med lite träning tex? Och käkar ni annorlunda?

Jag äter som jag gjort hela graviditeten och innan det också, har inte ändrat min kost speciellt mycket! Träning slutade jag med för några månader sen, men vi har haft fullt upp med flytt så har ju plockat o grejat med sånt så lite träning har det ju blivit ändå ;) promenerar några gånger i veckan nu.. Ca 3-5 km, men går inte så fort! Skönt att röra sig lite. Nu har jag börjat bli trött bara av att hänga upp tvätt på vindan haha och värmen knäcker ju mig totalt puh!!!
  • hellof

Jag är inte alls nervös, känner att det inte är någon idé att stressa upp mig över förlossningen nu... Vet ju ändå inte hur den blir:) min man är också lugn just nu men vi får väl se ju närmare vi kommer!

Min lille kille i magen har varit ganska lugn hela graviditeten, och är det fortfarande.. Vissa dagar är det mer rörelser än andra men så har det varit hela tiden ( min moderkaka är i framvägg, så började känna sparkar ganska sent... ) så jag är inte orolig över att han inte rör sig så mycket... Allt har sett bra ut hos bm :)

• hellof

Sist jag var till bm kände hon hur lilleman låg där inne i magen, huvudet neråt men väldigt långt bak! Så låg han för 2 veckor sen också.. Nån som vet om det har nån betydelse för hur förlossningen blir, Hur fostret ligger där inne? Ska fråga när vi ska dit nästa gång.. Då ska vi prata om förlossningen och skriva in ev. Önskemål o dyligt i journalen ! Hoppas ni alla mår bra

• hellof

Johanna85: hoppas eran bebis kommer ut snart så du kommer må bättre och få gosa med en liten skrutt:) jag har en månad kvar nu (4 augusti är han beräknad) så känns som det är ett tag kvar än, men längtar såååå...

• hellof
    Johanna 85 skrev 2013-07-04 19:49:41 följande:
    Oh idag fick jag datum till snitt 8 juli :) om 4 dagar!!! Börjat fått preklampsi. Och bebis var 42% större! Dvs 4300gram i vecka 37+2. Och jag var nästan helt omogen, så snitt blir mest gynnsamt. Hopoas jag inte blir sämre över helgen. Men skönt att veta att man snart är vid målet :)

Åh, då är det bara helgen kvar! Skönt att du fått datum, hoppas allt går bra på måndag ! :)
  • hellof

Packade bbväskan idag, går in i vecka 37 imorgon så antagligen får väskan stå ett tag... Men man vet ju aldrig ;)

• hellof
    Casslo08 skrev 2013-07-07 20:01:18 följande:
    Packade klart min väska idag också :) Känns så kul och spännande nu :)

Ja känns att det närmar sig när man förbereder väskan :) så spännande o se när den lille vill komma ut!
  • hellof
    Casslo08 skrev 2013-07-09 17:50:39 följande:
    Tror jag avvaktar lite och lossnar det mer så ringer jag in :) Har ju haft mer förvärkar senaste 2 dagarna så kanske är det det som påverkat lite..

Kan nog vara klokt att ringa och fråga:)
  • hellof
    angelica0415 skrev 2013-07-09 13:44:13 följande:
    slemmproppen har gått här, och har bruna flytningar   har bm tid idag och  går in i vecka 38 i morgon ... spännande

Spännande ... Det närmar sig förlossning för dig:)
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?