acacia skrev 2013-06-16 07:11:27 följande:
jag kör 16:8 och har utelämnat frukosten av praktiska skäl, då kan jag fortsätta luncha med jobbarkompisar, plus att livet hemma på kvällarna blir lite smidigare. Men, man kan hoppa över vilken måltid man vill.
Personligen tycker jag frukost är bra att utelämna för den är ofta mindre näringsrik. Min kropp vill hellre ha sallad och kött än ett par smörgåsar.
Du kan dricka kaffe, men jag personligen utelämnade mjölken (för att kunna dricka jättemycket kaffe istället). Jag blev väldigt frusen under förmiddagen, så det blev mycket kaffe och te. Dock har jag läst på
leangains.com att en liten skvätt mjölk funkar, om man verkligen verkligen måste.
Va bram för redan nu händer det att jag bara dricker kaffe med mjölk och socker
till frukost. Ska försöka ta bort sockret men det blir svårt för då måste jag ha mer mjölk.
Sedan tar jag lunch/brunch när jag blir hungrig framåt 12-13 tiden istället. Men detta gäller då på helgerna. Veckodagarna äter tre mål om dan som vanligt men jag ska testa att köra 16:8 nu.
Men igår kväll sabbade jag det lite genom att ta en macka vid 10 tiden.
Vilket innebär att jag eg inte får äta ngt förrän kl 14. Men jag kan dricka kaffe så det löser sig ganska bra ändå. I princip börjar min periodvis fasta redan igår kväll. Woooohooo!