• Lisa2012

Hjälp i barnvagnsdjungeln!

Letar efter en vändbar sittvagn till budgetpris! Den ska vara lätt att fälla ihop, ta liten plats i bilen o vara smidig att resa med. Just nu väljer jag mellan Akta Graco Evo, Quinny Zapp Xtra och 2me Casablanca... Någon vänlig själ som kan komma med tips och/eller recensioner av dessa vagnar? (Blev förälskad i Baby Jogger City Versa GT, men den ligger tyvärr waaay utanför vår budget :()

• Svar på tråden Hjälp i barnvagnsdjungeln!
  • Vickan I

Vilket pris har ni som gräns? Vissa vagnar går att få mkt billigare utomlands. Jag har bl.a. haft en Zapp och den var toppen i stan på slät fin trottoar eller helst inne i butik. Ingen fjädring och de små hjulen gör den verkligen endast till en shoppingvagn (tycker jag). Men väljer den framför en Evo. Evon blev lite lång ihopfälld och inget fotstöd.

• Tinci

Använder den enbart som sittvagn. + Liten, smidig ,lätt ,stor varukorg, framåt och bakåtvänd sits, olika sittlägen och helt plant sovläge,prisvärd,fin. - Grus fastnar i plasthjulen(ser inte jättevackert ut men det är en smaksak som stör eller inte) Min vagn började låta efter två veckor men smörjde in den så slutade det. Har du barnet vänt mot dig och väskan hängandes på handtaget utan krokar så vilar väskan mot barnets fötter. Vagnen blir påverkad och inte lika lätt att svänga beroendes på hur mycket du lastar på vagnen. Handtaget kan inte justeras. Inte lika stabil i chassit som en rejäl barnvagn men detta är ju en sulky. Åkpåsen glider ner (jag använder en dyna ifrån addbaby i åkpåsen vilket gör det mjukare och åkpåsen glider inte,sen kan man ju ha en annan åkpåse med antiglid eller som man kan fästa) Kommer inte använda denna som vintervagn pga att jag vill ha bättre större och mönstrade hjul på en vintervagn. Denna vagn passar bra sommar vår och höst. För övrigt är jag nöjd med vagnen. Alla vagnar har sina plus och minus så man får ju välja själv vad man tycker överväger. Bra vardags och shoppingvagn. Detta är hur jag upplever vagnen och mina synpunkter. Har använt den i 3 månader. :)

• Calliope

Jag har en 2me Casablanca som extravagn/shoppingvagn och för det ändamålet funkar den utmärkt. Den har rejäla lufthjul bak och är smidig och lätt att köra, dessutom har den en jättebra sufflett.

Svar på tråden Hjälp i barnvagnsdjungeln!