ugnspannkaka skrev 2014-01-07 13:13:10 följande:
Här är en till som längtar! Dock har jag ännu inget fast jobb, är provanställd och pluggar samtidigt (snart klar med skolan!) och min sambo har 1,5 år kvar på sin utbildning. Han vill inte börja alstra barn förrän tidigast om ett år. Jag håller med honom, det underlättar med ett fast jobb, men åhhhh vad jag vill ha en bebis.
Jag ser bebismagar och bebisar och barn överallt! Längtar som en tok tills det blir min tur.
När tänker ni sluta med p-piller/stav/plåster/whatever inför att försöka bli gravida?
Jag har inte börjat med något preventivmedel efter aborten, på något sätt kändes det jobbigt att börja äta p-piller igen. Men det kan ju hända att jag börjar igen om någon månad, men samtidigt är det skönt att vara utan och försöka lära känna min kropp. Har alltid haft problem med oregelbunden mens, det gör det ju inte enklare om man ska börja känna igen kroppens signaler. Vi kör helt enkelt med kondom just nu, även om det är lite trist när man är i ett stabilt förhållande och inte använt kondom tidigare. Vi vet inte exakt när vi ska börja försöka, jag har någon slags förhoppning om att det blir i sommar medan han nog snarare tänker i slutet av året. Hans förslag är nog mer rimligt utifrån när utbildningen är klar och vi kan börja söka jobb, så det blir förmodligen i slutet av året :) Håller med om att man ser bebisar och barnmagar överallt, blir inte bättre över att det i bussarna hänger reklamskyltar där det står "go baby". Ibland kan jag känna att man blir lite avundsjuk på alla som har det där som man själv önskar att man hade :P