Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hej! 
    Jag hoppar in här också om det är okej? Har inte läst igenom tråden ännu (men ska) blev bara så glad att se att det är någon annan än jag som planerar så långt fram!! 
    Jag kommer dock inte att vara färdig med min utbildning, men väntar tills min kille är färdig med skolan och tills vi har flyttat ihop i den nya mindre staden om vi vill starta vårt familjeliv i :) 
    Men ibland (mer ofta än sällan) så gör de så ont inom mig att jag inte vet vad jag ska göra! Och att umgås med vänner eller familj som har barn gör det tyvärr inte bättre :( Jag och min kille pratar ofta och gärna om barn då vi båda är lika sugna, men förnuftet är starkare fortfarande. Vi pratar ofta om namn och uppfostran, men i perioder eftersom det ibland blir för mkt för oss båda då vi blir lite nedstämda av att tänka på att det är så himla långt kvar... 

Hur gör ni andra för att inte tappa hoppet om att min (vår) tid kommer även den? 

• Anonym (Hanna)

Hej hej alla barnsugna! 
    Jag skrev här tidigare, men är inte inne på FL så mycket, och oj vad många inlägg jag har missat! 

Jag och min kille bestämde oss på riktigt igår att vi ska börja i höst med bebisverkstad, eftersom det fungerar bäst för oss med jobb och studier osv. 

Detta efter att vi hade en lite "proggo-scare" tidigare denna månad när min mens var över en vecka sen. Både han och jag (kanske mest jag) blev så otroligt ledsna när det visade sig att det bara var pga all stress som jag var sen :( Så nu ska vi jobba hårt för att komma dit vi vill innan bebisverkstad börjar om ca 9 månader! 

Jag har dock en fråga till er, jag diagnostiserades med cellförändringar på livmoderhalsen i december och ska opereras i mars pga detta.
    Är det någon annan här inne som har gjort det? Jag har inga barn sen tidigare och är LIVRÄDD för att detta ska påverka min fertilitet! Alla info sidor och läkare som jag har läst/pratat med säger att det absolut inte ska påverkas, men ändå så hittar jag trådar och liknande som vittnar om att de har fått det svårt att bli gravida efter att kvinnan har gjort en kondensering... 

Borde jag vänta tills efter att jag åtminstone har fått ett barn..? Kanske inte riktigt är rätt forum, men ändå :) 

Tacksam för pepp och stöttning <3 

• Anonym (Hanna)
    Bumlan skrev 2014-02-07 22:55:15 följande:
    Hanna, jag opererades hösten 2012 för allvarliga cellförändringar men det ska inte alls påverka har jag hört från olika håll inom hälso- och sjukvården. 😊
    Jag har också hört det från de "officiella" sidorna, men man vet ju aldrig! 

Jag och min kille har lite halvt om halv bestämt att börja bebisverkstad i höst/vinter då det skulle passa med min skola och hans blivande jobb. 

Men som jag tidigare nämnde så kommer jag att opereras i mars, och kommer även då att ta ut min kopparspiral! 

Nu är frågan, vilket preventivmedel ska man köra med från mars fram till oktober/november? Jag får inte äta p-piller då jag har blivit gravid tidigare och båda mina föräldrar har fått allvarliga blodproppar (är dessutom rädd för hormonpreparat).

Ge mig förslag! Jag tycker det är en jä*la djungel där ute i preventivskogen! 

//Hanna 
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (2:an) skrev 2014-02-20 21:04:03 följande:
    om det ändå bara handlar om ett halvår, så kanske ni kan köra med kondom. Så slipper ni ev. vänta flera månader i höst/vinter på att kroppen kommer igång igen efter att haft hormoner...?
    De skulle gå om det inte va för att de är så otroligt obekvämt! ja gillar verkligen inte kondom :( Vi kör med det nu fram tills i början på maj då jag ska sätta in en hormonspiral :)

Min killes jobb har blivit framflyttat, så nu kommer han att börja i mitten av sommaren istället för i mitten av hösten, men vi ska inte flytta fram bebisverkstaden utan faktiskt kanske lägga den lite längre bort.

Fick dock veta att en nära vän och hans tjej är gravida igår, blev så otroligt glad för dem! de va helt oplanerat, men de  e lyckliga ändå!
    Fast även om jag är lycklig för deras skull, och visade absolut inget annat än lycka när han berättade så kunde jag inte hjälpa att känna hur ledsen jag blev. Jag vill ju så hemskt gärna också! 

Är det någon annan som kan få samma känsla? 
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Längtan) skrev 2014-04-18 15:01:47 följande:

Fyfan, jag måste få skriva av mig. Vi försökte i 6 månader och sen kom sambon och sa att han ville vänta. Han tycker att få kan börja sen igen när jag är färdig med min utbildning och visst låter det bra men vafan. Känns som att jag har fått den fetaste största kallduschen och käftsmällen kombinerat. Det tog redan på psyket att vi inte hade lyckats effter 5 försök men efter det här… vafan! :( Vill gråta och skrika, gömma mig nånstans :( Och överallt dyker det upp små söta bebisar.. Han vill ju skaffa barn, det är inte de… Han vill bara vänta.. Fan fan fan oxå! :(
    Jag kan inte riktigt sätta ord på det utan är bara helt förvirrad och ledsen. Hade vi lyckats på första försöket hade vi blivit föräldrar om två månader :'( 

Jävla skitliv

Jag lider med dig :( Kan inte vara roligt! Stöttekramar till dig!
    Har du långt kvar på din utbildning? 
Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?