Inlägg från: ugnspannkaka |Visa alla inlägg
  • ugnspannkaka

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Här är en till som längtar! Dock har jag ännu inget fast jobb, är provanställd och pluggar samtidigt (snart klar med skolan!) och min sambo har 1,5 år kvar på sin utbildning. Han vill inte börja alstra barn förrän tidigast om ett år. Jag håller med honom, det underlättar med ett fast jobb, men åhhhh vad jag vill ha en bebis.

Jag ser bebismagar och bebisar och barn överallt! Längtar som en tok tills det blir min tur.

När tänker ni sluta med p-piller/stav/plåster/whatever inför att försöka bli gravida?

• ugnspannkaka
    juli14 skrev 2014-01-08 07:31:30 följande:

Vi är också ute i god tid! jag ska vara utan i ett helt år innan vi börjar, slutade för ca 2-3 månader sen .
    Det skulle jag också vilja vara... dock så försämras min hy extremt mycket av att inte äta p-piller, vilket för mig är väldigt jobbigt! Om ett år ska vi sluta bestämde vi igår Skrattande!
  • ugnspannkaka
    fia8901 skrev 2014-01-08 09:48:58 följande:
    Hej hoppas de är ok att ja hänger på i detta forum.
    Då vi planerar för bebis 2015. Vi är ett par på 25 år som har varit tillsammans i 3,5 år och vi har båda fast jobb. Jag skulle gärna vilja ha barn nu på en gång men min sambo vill som sagt vänta lite, så får vänta. Någon mer än jag som tkr det är extremt jobbigt att se alla runt omkring som är gravida? samt att få höra frågan , om vi inte har tänkt skaffa en bebis snart ?

Blir ju inte lättare när vännerna skaffar barn och när allt de pratar om är bebisar, längtan blir så mycket större. Hur gör ni för att slippa längta ihjäl er ?Glad
    Kul med en till! Är ni 89or då? Jag och min kille är också 89or :). 

jag ser bebisar överallt, jag ser bebismagar överallt och jag ser barn överallt! Det är rentav plågsamt, men snart är det min tur! Vi får inte höra det alls, mest troligt pga. att det inte är riktigt läge än dels jobbmässigt, bostadsmässigt osv osv. 

Bor ni i lghet eller hus?
  • ugnspannkaka
    fia8901 skrev 2014-01-08 10:18:58 följande:

Ja de är vi :) vi bor i ett hus vi hyr men tanken är kanske att hitta nått att köpa

Skönt för dig att folk inte frågar, är jobbigt när man vill men har bestämt att man ska vänta lite.
    Var bor ni någonstans?

Enligt omvärlden så är vi nog inte redo än, vilket jag kan hålla med om. Vi bor trångt, killen pluggar fortfarande, jag med (även om jag snart är klar)... osv osv. Men förhoppningen är att allt ska ha löst sig till om ett år. Eller ja, jag har som mål att ha fått ett bra jobb tills dess iaf :). 
  • ugnspannkaka
    fia8901 skrev 2014-01-08 11:11:32 följande:

Vi bor i småland , och ni ?
    jag tror att man aldrig känner sig riktigt redo utan att båda parter blir redo under graviditeten och när bebis kommit. Ja menar om man inte har barn innan är det ju svårt att föreställa sig hur det kommer bli. + att alla barn är så olika
    jag känner jag mig i varje fall ett steg närmare, då jag äntligen har fått fast jobb. Slippa fundera på den biten

Sen har jag hela tiden i bakhuvudet, tänk om vi inte kan få barn? ja menar alla kan ju inte ? skulle va sjukt tungt då man längtat efter barn i flera år.
    Vi bor i Stockholm :)! 

Du har ju så rätt... ett bra fast jobb för min del sen är det bara att köra! 

Jag vet exakt hur du känner, jag har aldrig varit gravid och jag har ingen aning om jag kan få barn eller inte. Hade en dum klamydiainfektion när jag var 15... och det kan ju leda till sterilitet. Fy tusan, det vore ju mardrömmen. Det är också en anledning till att jag helst skulle börja typ.. nu. Då hinner inte jag bli så gammal innan vi blir gravida, min mardröm är att vara en gammal mamma. 
  • ugnspannkaka
    Anonym (2:an) skrev 2014-01-09 14:57:38 följande:
    imorgon börjar allvaret! Förvånad Inskolningen har gått så felfritt så imorgon är han på dagis från 9-14.30 Skrattande
    Känns nog jobbigare för mig, än för sonen. Han brydde sig inte alls om varken mig eller pappan idag. Gick in i ett annat rum och hade sångsamling och lekte med de andra barnen några timmar och reagerade inte ens på att vi inte var i samma rum Tungan uteSkrattande haha! Solig
    Fuuuuusk Flört ni har ju redan barn! Nä skämt åsido, kul att det går bra för er! 

Det här är så lustigt. När jag tänker på mig själv som mamma, så ser jag främst ett spädbarn, jag har svårt att se mig själv med ett barn som är äldre. Kanske beror det på att det inte är lika abstrakt med spädbarn just för att alla barn är så små till en början?
  • ugnspannkaka

Sjysst att jag inte är ensam om att se min underbara söta bebis framför mig men inte en trotsig treåring ;). 

• ugnspannkaka
    dagg03 skrev 2014-01-09 23:05:39 följande:
    Haha, här är ytterligare en som tänker precis samma sak =) Varje gång jag ser en bebis så gör det lite ont i hjärtat för att jag längtar så mycket. Ibland känns det som om jag vill undvika att träffa de som har bebisar för att det blir så jobbigt (man måste verkligen försöka att hålla avundsjukan i styr). Men om det är någon med lite större barn så väcks inte samma tankar. 
    Nej när det handlar om äldre barn (som oftast är ouppfostrade) blir det för mig lite mer "mina barn, andras ungar", men när det handlar om bebis... då är det ju en beeeebis Hjärta Den skulle ju kunna vara min. Så då blir man lite avis och fånler lite sådär lagom ;).
  • ugnspannkaka
    juli14 skrev 2014-01-23 12:40:17 följande:

Haha ja, det känns inte så avlägset då . Jag bor i Stockholm jag med. Norrort

Vad kul! Var i norrort?

Jag längtar väl typ som alla andra... jag har fått ett fast jobb nu. Dock kass lön så jag ska söka mig vidare så fort jag är klar med skolan! Men åh vad jag längtar. Kunderna på jobbet kommer med bebismagar, jag läser, nördar, längtar... min sambo bara skrattar åt mig! Men jag tror jag börjar få med han litegrann nu...

Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?